pasty do kanapek

Artykuły - Pasty do kanapek (3)

  • Pasta z pieczonym łososiem

    Pasta z pieczonym łososiem

    Zdrowa pasta z łososia to propozycja na pożywne śniadanie lub kolację. Nie napracujesz się, a posiłek szybko skradnie serca domowników.
  • Pasta fasolowa curry z pieczoną marchewką

    Pasta fasolowa curry z pieczoną marchewką

    Pasta, którą możemy się zajadać podczas kolacji ze znajomymi lub w trakcie oglądania ulubionego serialu. Smakuje obłędnie!
  • Zielone i czerwone pesto

    Zielone i czerwone pesto

    Oto dwa oryginalne przepisy na zielone i czerwone pesto. Makaron z takim dodatkiem nie tylko doskonale smakuje, ale także znakomicie wygląda.

Filmy - Pasty do kanapek (1)

  • Z czego powinno się składać wartościowe śniadanie?

    Śniadanie powinno być bombą węglowodanową. Tylko pochodząca z cukrów złożonych glukoza może bowiem odżywić mózg i pobudzić go do całodziennej pracy. Podstawą śniadania powinno więc być pełnoziarniste pieczywo, kasze i warzywa. Niezbyt dobrym pomysłem są natomiast czekoladowe kremy – są zbyt bogate w tłuszcze i dostarczają mózgowi krótkotrwałą energię. - Takie kremy zawierają bardzo dużo tłuszczu, który jest bardzo powoli przyswajany przez organizm – mówi Hanna Stolińska, dietetyk z Instytutu Żywności i Żywienia. - Podstawa zdrowego funkcjonowania przez cały dzień to dostarczenie organizmowi energii czerpanej z pełnoziarnistych produktów zbożowych. Niech to będzie szare, ciężkie pieczywo; typowy chleb na zakwasie, nie jakieś białe czy przetworzone, bo to nie daje nam żadnych wartości. Przede wszystkim nie ma tam magnezu i witamin z grupy B, które dobrze działają na mózg. – Dodatkiem powinny być produkty mleczne, czyli jakiś naturalny twarożek, serek, jogurt, oczywiście bez cukru, a także warzywa i owoce do każdego posiłku. Nie powinien to być jednak tylko plasterek pomidora, bo tego nie liczymy za porcję warzyw, tylko osobno jeszcze jakiś pojemniczek czy talerzyk z warzywami - wyjaśnia specjalistka. – Zapominamy również o roślinach strączkowych, czyli soczewicy, ciecierzycy, groszku, fasolce. Można robić fantastyczne pasty, na przykład z ciecierzycy zmiksowanej z suszonymi pomidorami. Warto również pamiętać o tym, że głównym składnikiem mózgu, niezbędnym do jego prawidłowego funkcjonowania, jest woda. Dlatego dzień warto zacząć od wypicia szklanki wody mineralnej.