oszustwa internetowe

Artykuły - Oszustwa internetowe (12)

  • Koronawirus doprowadził do wzrostu liczby ataków i oszustw w internecie

    Koronawirus doprowadził do wzrostu liczby ataków i oszustw w internecie

    Pandemia jest nieustannie wykorzystywana przez cyberprzestępców do stosowania coraz bardziej przemyślanych oszustw. Eksperci biją na alarm.
  • Poczta Polska ostrzega przed wyłudzaniem pieniędzy

    Poczta Polska ostrzega przed wyłudzaniem pieniędzy

    Cyberprzestępcy wysyłają na losowe numery wiadomości SMS, w których podszywają się pod Pocztę Polską - ostrzega spółka. Na atak najbardziej podatne są osoby, które dopiero złożyły zamówienie i oczekują na przesyłkę.
  • Oszustwa za pośrednictwem platform inwestycyjnych

    Oszustwa za pośrednictwem platform inwestycyjnych

    Funkcjonariusze CBŚP zatrzymali 12 osób zaangażowanych w oszustwa za pośrednictwem platform inwestycyjnych; przedstawiono im m.in. zarzuty działania w zorganizowanej grupie przestępczej - poinformował PAP rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Warszawie Łukasz Łapczyński.
  • Dane klientów banków na sprzedaż

    Dane klientów banków na sprzedaż

    W internecie znalazło się ogłoszenie, z którego wynika, że na sprzedaż wystawione są dane klientów 4 polskich banków. Sprawę w poniedziałek rano ujawnił portal Niebezpiecznik.pl.
  • Rośnie liczba oszustw w sektorze finansowym i ubezpieczeniach

    Rośnie liczba oszustw w sektorze finansowym i ubezpieczeniach

    Gigantycznie wzrasta skala nadużyć w bankowości i ubezpieczeniach. W ubiegłym roku aż 63 proc. instytucji finansowych zetknęło się z próbą wyłudzenia pieniędzy za pomocą skradzionego lub sfałszowanego dowodu tożsamości.
  • Święta: Nie zrób prezentu oszustowi

    Święta: Nie zrób prezentu oszustowi

    Polską tradycją stało się, że praktycznie od początku listopada sieci i sklepy handlowe z pełnym impetem rozpoczynają zakupowy sezon świąteczny. Konsumentom ta atmosfera szybko się udziela, czego kumulacja następuje na kilka dni przed Gwiazdką. Ważne jednak, żeby nie dać się ponieść, gdyż pomijając nieprzemyślane i zbędne wydatki, można nieświadomie zrobić prezent osobie, której nie było na liście do św. Mikołaja - oszustowi, który chętnie przejmie nasze środki lub dane wrażliwe.
  • Jak uniknąć oszusta i nie dać się hakerom

    Jak uniknąć oszusta i nie dać się hakerom

    Co roku w grudniu częściej niż w pozostałych miesiącach zdarzają się przypadki nieuczciwych sprzedawców i oszustów, a także nasilają się wzmożone działania hakerów.
  • Nie daj się oszustom internetowym - chroń swoje dane

    Nie daj się oszustom internetowym - chroń swoje dane

    W ubiegłym roku policja odnotowała ponad 22 tys. przestępstw internetowych. Ich liczba stale rośnie, dlatego też zarówno policja, jak i sami internauci przestrzegają, aby nie dać się oszukać. Niepokoi jednak fakt, że komunikaty ostrzegawcze docierają zazwyczaj do młodszej grupy ludzi, która jest na bieżąco z nowymi technologiami.
  • Chińczycy dobrali się do naszych firm

    Chińczycy dobrali się do naszych firm

    Chińscy przestępcy działający w internecie coraz częściej oszukują firmy z Polski i innych krajów Europy. Oszustwa, wyłudzenia, ataki hakerskie i tzw. przekręty z Xi'anu stają się normą ostrzegają pracownicy Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI) przy konsulacie RP w Szanghaju.

Filmy - Oszustwa internetowe (2)

  • Hakerzy do ataków wykorzystują również ruch szyfrowany

    Przez ostatni miesiące nie było tygodnia bez doniesień na temat cyberataków. Hakerzy do ataków wykorzystują również ruch szyfrowany. Nie zraża to firm, które cały czas chcą inwestować w cyfrową transformację, ale teraz większą uwagę zwracają na bezpieczeństwo. Po raz pierwszy w historii szybkość wdrożenia aplikacji oraz dostępność do nich zostały uznane za mniej istotne niż ogólne bezpieczeństwo – pokazują najnowsze badania F5 Networks. - Ostatnie zagrożenia spowodowały, że tak zwany „time to market”, czyli czas wdrożenia aplikacji na rynek, zszedł na plan dalszy a na pierwszym miejscu jest ich bezpieczeństwo. Ostatnie ataki wcale nie spowodowały spowolnienia procesu transformacji cyfrowej. Większość respondentów mówi, że w 2017 roku średnio firma planuje wdrożyć 17 usług aplikacyjnych. W zeszłym roku planowano ich wdrożyć zaledwie 12 – mówi Ireneusz Wiśniewski, Country Manager F5 Networks w Polsce.
  • Chcesz mieć udane wakacje? Nie kupuj wycieczki online

    Kupowanie wycieczek przez internet stało się bardzo popularne, głównie ze względu na ich niską cenę. Jednak to, co na pierwszy rzut oka wydaje się świetną okazją, ostatecznie może zamienić się w porażkę, która zrujnuje nasz budżet. Niestety, wciąż brakuje jednoznacznych przepisów regulujących prawo w internecie, dlatego to idealne miejsce dla oszustów i naciągaczy.