odżywianie

Artykuły - Odżywianie (136)

  • Sprawdź, czy dobrze się odżywiasz

    Sprawdź, czy dobrze się odżywiasz

    Test, który zamieszczamy poniżej, pozwoli ci sprawdzić, czy masz zdrowe nawyki żywieniowe i czy przypadkiem nie popełniasz jakichś błędów dietetycznych. Szczerze odpowiedz na poniższe pytania, wybierając jedną z trzech możliwości: A, B lub C. Podsumuj, który wariant odpowiedzi zakreślałaś najczęściej i przeczytaj opis odnoszący się do ciebie. Dzięki temu dowiesz się, jakie zmiany powinnaś wprowadzić do swojej kuchni i stylu życia dla dobra twojego i maluszka.
  • Świadome jedzenie

    Świadome jedzenie

    Jedzenie z powrotem może stać się jedzeniem i zostać oddzielone od realizacji nieświadomych potrzeb za pomocą prostych ćwiczeń.
  • Hofman w roli szkolnego dietetyka

    Hofman w roli szkolnego dietetyka

    PiS powołało kolejny zespół parlamentarny - tym razem do spraw narodowego programu zdrowego żywienia. Jego wiceprzewodniczącym został sam Adam Hofman - donosi IAR.
  • Skuteczna dieta paleo bez efektu jo-jo

    Skuteczna dieta paleo bez efektu jo-jo

    Można najadać się do syta i tracić przy tym na wadze? Wydaje się to niewiarygodne… A jednak!
  • Dieta w treningu

    Dieta w treningu

    Jak mówią powiedzenia, jesteśmy tym, co jemy i wyglądamy tak, jak jemy. Zdrowe odżywianie się jest bardzo istotne w kontekście uprawiania sportu, ponieważ wpływa na ogólną wydolność, dyspozycję psychofizyczną i stanowi ważny składnik formy.
  • Ciągle chorujesz? Zamień chemię na (prawdziwe) jedzenie

    Ciągle chorujesz? Zamień chemię na (prawdziwe) jedzenie

    Obróbka (zwłaszcza przemysłowa, na masową skalę) pozbawia jedzenie nie tylko witamin, ale także smaku.
  • Zbyt zdrowe odżywianie

    Zbyt zdrowe odżywianie

    Czy można odżywiać się tak zdrowo, że staje się to... chore?
  • Symbiotyczne ubranie produkujące żywność

    Symbiotyczne ubranie produkujące żywność

    W Muzeum Wiktorii i Alberta w Londynie Michael Burton oraz Michiko Nitta zaprezentowali prototyp ubrania, które produkuje żywność.

Filmy - Odżywianie (6)

  • Jakich produktów nie należy przechowywać w lodówce?

    Dietetyk Aneta Łańcuchowska wyjaśniła, których produktów nie należy przechowywać w lodówce. Jak prawidłowo przechowywać kaszę, mąkę, sól czy oleje? - Są niektóre owoce i warzywa, których nie powinniśmy wkładać do lodówki, dlatego że po wyjęciu z niej są niesmaczne - mówi Łańcuchowska. - Papryka im bardziej jest dojrzała, tym więcej ma witaminy C - zaznaczyła dietetyk. - Kiedy włożymy ją do lodówki, to jej proces dojrzewania zostanie zahamowany - dodała. Pamiętajmy również, by nie wkładać do lodówki wszelkiego rodzaju olejów. - Oliwa w lodówce staje się mętna, robią się grudki, jest bardziej gęsta. Należy ją trzymać na blacie kuchennym, ale istotne, by stała w ciemnym miejscu - mówi. Podobny problem dotyczy pieczywa. Nie wkładajmy go do lodówki - szybko sczerstwieje. Nie wkładaj do lodówki pomidorów - szybko się zepsują, stracą witaminy i soczystość! Równie ważne jest, by nie przechowywać w lodówce szczypiorku, koperku, ale też wszelkiego rodzaju kasz, mąki czy soli. Co z ziemniakami? Okazuje się, że umieszczanie ich w lodówce nie tylko popsuje ich smak, ale może być bardzo niebezpieczne dla zdrowia - szybciej kiełkują, a tym samym wytwarzają substancje rakotwórcze. (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Nadeszła rewolucja w żywieniu?

    Po pierwsze - ruch, po drugie - warzywa i owoce, a dopiero później inne produkty, które są mniej znaczące w naszej diecie. - Najlepiej w ogóle ograniczyć spożywanie tłuszczu i słodyczy - mówi Hanna Stolińska-Fiedorowicz, dietetyk kliniczny. - Patrzyliśmy na piramidy żywieniowe innych krajów. Układając nową, wzorowaliśmy się głównie na Skandynawii, ponieważ jest tam najniższy odsetek otyłości - mówi. W nowej piramidzie nastąpiła zamiana miejsc - pieczywa z warzywami. (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Znak zodiaku, a sposób odżywiania

    Według astrologów w gwiazdach jest zapisane nie tylko przeznaczenie, lecz także to, co można i czego nie powinno się jeść. Dzięki temu łatwiej schudnąć i zadbać o zdrowie. Znaki zodiaków podzielone są na 4 żywioły: żywioł ognia, wody, ziemi i powietrza. Te z kolei mają charakterystyczne dla siebie zalecenia żywieniowe. – Byki, Panny i Koziorożce są najbardziej zdyscyplinowane, jeśli chodzi o przygotowywanie posiłków. Muszą jeść dużo warzyw i sałatek, często pomijanych przez te znaki w diecie – mówi astrolog, Iza Podlaska. - Baran, Lew i Strzelec to znaki zodiaku, które potrzebują dużo białka, ponieważ żywioł ognia szybko się spala. Raki, Skorpiony i Ryby to znaki wodne, a więc muszą pić dużo wody i nawadniać organizm. Natomiast Bliźnięta, Wagi i Wodniki potrzebują dużo tłuszczy - dodaje astrolog. Co jeszcze gwiazdy mówią o naszej idealnej diecie?
  • EuroparlTV: Uważaj na to, co jesz!

    Skąd możemy mieć pewność, że producenci żywności naprawdę dbają o jakość produktów, których nam dostarczają? Parlament Europejski postanowił zbadać, jak to naprawdę jest z bezpieczeństwem artykułów spożywczych, które trafiają do naszych koszyków i żołądków...