odżywianie

Artykuły - Odżywianie (69)

  • Catering dietetyczny na różne schorzenia

    Catering dietetyczny na różne schorzenia

    Coraz więcej osób doświadcza chorób, które wymagają stosowania konkretnego jadłospisu. Często zaplanowanie posiłków na cały dzień może być nie lada wyzwaniem nawet dla zdrowych osób, a co dopiero mają powiedzieć ci, którzy muszą trzymać się ostrzejszych wytycznych. Na szczęście sprawę bardzo ułatwia catering dietetyczny, który nie tylko pomaga prowadzić zdrowy styl życia, ale również pozwala zapobiegać wielu chorobom.
  • Sprawdź, czy dobrze się odżywiasz

    Sprawdź, czy dobrze się odżywiasz

    Test, który zamieszczamy poniżej, pozwoli ci sprawdzić, czy masz zdrowe nawyki żywieniowe i czy przypadkiem nie popełniasz jakichś błędów dietetycznych. Szczerze odpowiedz na poniższe pytania, wybierając jedną z trzech możliwości: A, B lub C. Podsumuj, który wariant odpowiedzi zakreślałaś najczęściej i przeczytaj opis odnoszący się do ciebie. Dzięki temu dowiesz się, jakie zmiany powinnaś wprowadzić do swojej kuchni i stylu życia dla dobra twojego i maluszka.
  • Świadome jedzenie

    Świadome jedzenie

    Jedzenie z powrotem może stać się jedzeniem i zostać oddzielone od realizacji nieświadomych potrzeb za pomocą prostych ćwiczeń.
  • Hofman w roli szkolnego dietetyka

    Hofman w roli szkolnego dietetyka

    PiS powołało kolejny zespół parlamentarny - tym razem do spraw narodowego programu zdrowego żywienia. Jego wiceprzewodniczącym został sam Adam Hofman - donosi IAR.
  • Skuteczna dieta paleo bez efektu jo-jo

    Skuteczna dieta paleo bez efektu jo-jo

    Można najadać się do syta i tracić przy tym na wadze? Wydaje się to niewiarygodne… A jednak!
  • Dieta w treningu

    Dieta w treningu

    Jak mówią powiedzenia, jesteśmy tym, co jemy i wyglądamy tak, jak jemy. Zdrowe odżywianie się jest bardzo istotne w kontekście uprawiania sportu, ponieważ wpływa na ogólną wydolność, dyspozycję psychofizyczną i stanowi ważny składnik formy.
  • Ciągle chorujesz? Zamień chemię na (prawdziwe) jedzenie

    Ciągle chorujesz? Zamień chemię na (prawdziwe) jedzenie

    Obróbka (zwłaszcza przemysłowa, na masową skalę) pozbawia jedzenie nie tylko witamin, ale także smaku.
  • Zbyt zdrowe odżywianie

    Zbyt zdrowe odżywianie

    Czy można odżywiać się tak zdrowo, że staje się to... chore?

Filmy - Odżywianie (6)

  • Jakich produktów nie należy przechowywać w lodówce?

    Dietetyk Aneta Łańcuchowska wyjaśniła, których produktów nie należy przechowywać w lodówce. Jak prawidłowo przechowywać kaszę, mąkę, sól czy oleje? - Są niektóre owoce i warzywa, których nie powinniśmy wkładać do lodówki, dlatego że po wyjęciu z niej są niesmaczne - mówi Łańcuchowska. - Papryka im bardziej jest dojrzała, tym więcej ma witaminy C - zaznaczyła dietetyk. - Kiedy włożymy ją do lodówki, to jej proces dojrzewania zostanie zahamowany - dodała. Pamiętajmy również, by nie wkładać do lodówki wszelkiego rodzaju olejów. - Oliwa w lodówce staje się mętna, robią się grudki, jest bardziej gęsta. Należy ją trzymać na blacie kuchennym, ale istotne, by stała w ciemnym miejscu - mówi. Podobny problem dotyczy pieczywa. Nie wkładajmy go do lodówki - szybko sczerstwieje. Nie wkładaj do lodówki pomidorów - szybko się zepsują, stracą witaminy i soczystość! Równie ważne jest, by nie przechowywać w lodówce szczypiorku, koperku, ale też wszelkiego rodzaju kasz, mąki czy soli. Co z ziemniakami? Okazuje się, że umieszczanie ich w lodówce nie tylko popsuje ich smak, ale może być bardzo niebezpieczne dla zdrowia - szybciej kiełkują, a tym samym wytwarzają substancje rakotwórcze. (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Nadeszła rewolucja w żywieniu?

    Po pierwsze - ruch, po drugie - warzywa i owoce, a dopiero później inne produkty, które są mniej znaczące w naszej diecie. - Najlepiej w ogóle ograniczyć spożywanie tłuszczu i słodyczy - mówi Hanna Stolińska-Fiedorowicz, dietetyk kliniczny. - Patrzyliśmy na piramidy żywieniowe innych krajów. Układając nową, wzorowaliśmy się głównie na Skandynawii, ponieważ jest tam najniższy odsetek otyłości - mówi. W nowej piramidzie nastąpiła zamiana miejsc - pieczywa z warzywami. (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Znak zodiaku, a sposób odżywiania

    Według astrologów w gwiazdach jest zapisane nie tylko przeznaczenie, lecz także to, co można i czego nie powinno się jeść. Dzięki temu łatwiej schudnąć i zadbać o zdrowie. Znaki zodiaków podzielone są na 4 żywioły: żywioł ognia, wody, ziemi i powietrza. Te z kolei mają charakterystyczne dla siebie zalecenia żywieniowe. – Byki, Panny i Koziorożce są najbardziej zdyscyplinowane, jeśli chodzi o przygotowywanie posiłków. Muszą jeść dużo warzyw i sałatek, często pomijanych przez te znaki w diecie – mówi astrolog, Iza Podlaska. - Baran, Lew i Strzelec to znaki zodiaku, które potrzebują dużo białka, ponieważ żywioł ognia szybko się spala. Raki, Skorpiony i Ryby to znaki wodne, a więc muszą pić dużo wody i nawadniać organizm. Natomiast Bliźnięta, Wagi i Wodniki potrzebują dużo tłuszczy - dodaje astrolog. Co jeszcze gwiazdy mówią o naszej idealnej diecie?
  • EuroparlTV: Uważaj na to, co jesz!

    Skąd możemy mieć pewność, że producenci żywności naprawdę dbają o jakość produktów, których nam dostarczają? Parlament Europejski postanowił zbadać, jak to naprawdę jest z bezpieczeństwem artykułów spożywczych, które trafiają do naszych koszyków i żołądków...