objadanie się

Artykuły - Objadanie się (4)

  • ​Jak zapanować nad podjadaniem? Oto pięć strategii

    ​Jak zapanować nad podjadaniem? Oto pięć strategii

    Poniższe taktyki pomogą ci przezwyciężyć pokusy i apetyt. Dzięki nim przekujesz wiedzę na praktykę. - Rozmawiałem z tysiącami różnych osób, w tym również z bliskimi przyjaciółmi i krewnymi, którzy z dużym trudem podejmują słuszne decyzje żywieniowe. Rozumiem istotę dylematów, z którymi ludzie mierzą się niemal za każdym razem, gdy nadchodzi pora posiłku - pisze dr Mehmet Oz w książce "Moc na talerzu. Przestań jeść, zacznij się odżywiać".
  • Wieczorne jedzenie powoduje otyłość

    Wieczorne jedzenie powoduje otyłość

    Przed zbyt późnym spożywaniem posiłków ostrzegają pracownicy Uniwersytetu Autonomicznego Chile. Jak podaje The Daily Mail, u wielbicieli wieczornego podjadania, obwód w pasie jest średnio o 5 cm większy.
  • Objadam się wieczorami: Co robić

    Objadam się wieczorami: Co robić

    „Kolację jem po pracy, ale przed snem znów zaglądam do lodówki. Potrafię zjeść całą jej zawartość, nawet chleb z musztardą! Jak z tym skończyć?”. Iwona, 40 lat, Skarżysko-Kamienna
  • Niedzielny wieczór - czas dla otyłych

    Niedzielny wieczór - czas dla otyłych

    Godzina 19.00, niedziela - to czas, który naukowcy nazwali "godziną objadania się". Specjaliści wskazali, że to czas, kiedy najchętniej zasiadamy na kanapie i sięgamy po przekąski.

Filmy - Objadanie się (1)

  • Wieczorne objadanie się jest niebezpieczne

    Obowiązkowe jedzenie śniadania, regularne posiłki i unikanie wieczornego podjadania to podstawowe zasady na utrzymanie optymalnej diety. Aby nasz organizm pracował prawidłowo musimy również jeść więcej owoców i warzyw, kasz, ryb oraz ograniczyć czerwone mięso – podpowiada Elżbieta Lange, psychodietetyk, coach zdrowia. - Zapominamy o jedzeniu śniadań. Są one bardzo ważne. To jest podstawowy posiłek w ciągu dnia, który zapewnia nam dużo energii. Nasz mózg lepiej pracuje, mamy lepszą pamięć, koncentrację, jesteśmy bardziej wydajni w pracy, poziom cukru jest stabilny, nie ma dużych wahań nastroju – mówi Elżbieta Lange, psychodietetyk, coach zdrowia. Ponadto, wieczorne objadanie się jest bardzo niebezpieczne i prowadzi do groźnych chorób: nadciśnienia tętniczego, cukrzycy typu 2, a także nadwagi i otyłości. Należy pamiętać, że nasz metabolizm w nocy jest znacznie wolniejszy niż w ciągu dnia. Istotne jest więc regularne spożywanie posiłków. Ekspertka podkreśla, że nadal jemy za mało warzyw i owoców. Zaleca również spożywanie kasz, które są bardzo zdrowe oraz idealne w okresie jesienno-zimowym ze względu na właściwości rozgrzewające. Kasze bowiem to węglowodany złożone, które dają nam energię na większą część dnia. Kolejną grupą produktów, które spożywamy w zbyt małych ilościach, są ryby. Powinniśmy je spożywać co najmniej 2 razy w tygodniu, ponieważ stanowią źródło zdrowego białka oraz kwasów omega 3 i omega 6, które odżywiają nasz mózg. Zalecanym sposobem przygotowania potraw jest ich duszenie i gotowanie na parze.