nieuczciwe praktyki

Artykuły - Nieuczciwe praktyki (9)

  • Ponad 1,65 mln zł kar dla firm pożyczkowych

    Ponad 1,65 mln zł kar dla firm pożyczkowych

    Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał dwie firmy pożyczkowe - Net Credit i Incredit w sumie na kwotę ponad 1,65 mln zł - poinformował UOKiK. Według Urzędu, w swoich przekazach reklamowych firmy wprowadzały klientów w błąd, stosując nieuczciwe praktyki rynkowe.
  • Wypożyczalnie aut zrezygnowały z nieuczciwych praktyk

    Wypożyczalnie aut zrezygnowały z nieuczciwych praktyk

    Komisja Europejska informuje, że główne wypożyczalnie samochodów w Unii zmieniły praktyki handlowe i gwarantują lepszą ochronę konsumentów. Chodzi o Avis, Europcar, Enterprise, Hertz, oraz Sixt, na które przypada dwie trzecie prywatnie wynajmowanych aut we Wspólnocie.
  • Koniec z darmowymi praktykami

    Koniec z darmowymi praktykami

    Koniec z darmowymi praktykami dla absolwentów szkół wyższych. Nowelizacja ustawy, wprowadza obowiązek płacenia młodym ludziom za naukę w przedsiębiorstwie. Wprowadza kwotę minimalną - 20 procent najniższej krajowej, czyli nie całe 300 złotych miesięcznie.
  • Sprzedawcy są świadomi nieuczciwych praktyk. 2/3 z nich często wykorzystuje niewiedzę klienta, by sprzedać produkt lub usługę

    Sprzedawcy są świadomi nieuczciwych praktyk. 2/3 z nich często wykorzystuje niewiedzę klienta, by sprzedać produkt lub usługę

    Zawód sprzedawcy w oczach klientów odbierany jest zazwyczaj pozytywnie, jednak wciąż niemal dwie trzecie Polaków nie chciałoby, by ich dziecko zostało sprzedawcą. 68 proc. sprzedawców jest świadomych wykorzystywania niewiedzy klientów w celu ułatwienia sobie sprzedaży produktu lub usługi. Z kolei 19 proc. klientów zdaje sobie sprawę z takich praktyk - wynika z badań organizacji Polish National Sales Awards oraz ośrodka badawczego Millward Brown.
  • Koniec samowoli rmarketów!

    Parlament Europejski jest przeciw nieuczciwym praktykom w handlu produktami rolnymi i chce wzmocnienia pozycji producentów żywności. Rezolucja w tej sprawie jest kolejną odpowiedzią na stale pogarszającą się sytuację rolników dotkniętych skutkami nierównej konkurencji i dominującej pozycji największych sieci handlowych.
  • UOKiK: 1,86 mln zł kary dla Polkomtela za wprowadzanie klientów w błąd

    UOKiK: 1,86 mln zł kary dla Polkomtela za wprowadzanie klientów w błąd

    "29 groszy za minutę do wszystkich" - to hasło reklamowe operatora sieci Plus zakwestionował UOKiK. Za wprowadzanie konsumentów w błąd firma otrzymała ok. 1,86 mln zł kary. Nieuczciwe praktyki rynkowe, według UOKiK, stosował też Internetq Poland.
  • 23 haki na klienta

    23 haki na klienta

    21 grudnia 2007 r. weszła w życie nowa ustawa z 23 sierpnia 2007 r. - o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Akt ten ma na celu wdrożenie do polskiego prawa dyrektywy unijnej 2005/29/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 maja 2005 r. dotyczącej nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku.
  • Przedsiębiorca zapłaci za kłamliwą reklamę

    Przedsiębiorca zapłaci za kłamliwą reklamę

    Za nieuczciwe praktyki rynkowe firmy poniosą odpowiedzialność karną oraz cywilną. Konsumenci będą mogli występować z indywidualnym roszczeniem przeciwko przedsiębiorcom.
  • Uwaga na niezamówione przesyłki

    Uwaga na niezamówione przesyłki

    Dostałeś informację o przydzielonych pieniądzach, mimo że nie ubiegałeś się o nic? Zaproponowano ci wsparcie finansowe bez żadnych zobowiązań? UOKiK ostrzega przed nieuczciwymi firmami wysyłkowymi, które proponują łatwy zysk. Tym razem o nasze pieniądze upomina się Światowa Komisja Finansowa.