niedobór magnezu

Artykuły - Niedobór magnezu (1)

Filmy - Niedobór magnezu (2)

  • Magnez w diecie. W jakich produktach znajdziemy go najwięcej?

    Magnez jest bardzo ważny w diecie każdego człowieka. Jego dzienne zapotrzebowanie to ok. 350 mg dla mężczyzn i 280 mg dla kobiet. Jego wchłanianie wspomaga witamina B6. Najczęstszym powodem niedoboru magnezu jest spożywanie wysoko przetworzonej żywności. Niedobór magnezu może być przyczyną: zaburzeń rytmu serca, nagłych skurczy mięśni, problemów z koncentracją, nudności, stanów lękowych oraz łamliwości włosów i paznokci. Zdjęcia pochodzą z bazy x-bank gallery. (Agencja TVN/x-news)
  • Niedobór magnezu ma podobne objawy jak poważne choroby

    Jesień za oknem, zima przed nami, nic dziwnego, że często wpadamy w zły nastrój, źle śpimy i brakuje nam energii. To niepokojące objawy, bo czasami oznaczają poważne choroby, takie jak nerwica czy początek depresji, ale na szczęście przyczyna może być mniej groźna i na dodatek łatwo można temu zaradzić. Po prostu – niedobór magnezu.Brak tego pierwiastka objawia się między innymi rozdrażnieniem bez powodu, trudnością z zasypianiem, przygnębieniem, stanami lękowymi, bólami głowy, skurczami mięśni i wysokim tętnem.