Newag S.A.

Artykuły - Newag S.A. (129)

  • PKP Intercity wyjeżdżają nowymi Griffinami

    PKP Intercity wyjeżdżają nowymi Griffinami

    PKP Intercity własnie otrzymało 20 nowych lokomotyw elektrycznych. Wczoraj odbyła się uroczystość przekazania tych maszyny. Flota PKP wzbogaciła się o lokomotywy elektryczne produkcji NEWAG S.A. To realizację podstawowej, wartej ponad 367 mln zł części umowy. Nowe lokomotywy będą prowadzić składy z Warszawy do Kijowa, Bydgoszczy, Poznania, Chełma, Szczecina i Kołobrzegu.
  • NEWAG z jedyną ofertą w przetargu na dostawy 5 EZT

    W dniu dzisiejszym firma NEWAG SA jako jedyna złożyła ofertę w przetargu ogłoszonym przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego na dostawy 5 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją na dostawy kolejnych pięciu pojazdów.
  • Rozwój - solo czy w duecie?

    Rozwój - solo czy w duecie?

    W planie Morawieckiego pojawia się program o nazwie "Luxtorpeda ", odnoszący się do branży kolejowej. Jego celem jest "zaprojektowanie i wyprodukowanie polskich pojazdów na potrzeby komunikacji miejskiej". Przykład spółki joint venture Solarisa i Stadlera wskazuje na możliwość współpracy, a nie konfrontacji, na perspektywicznym rynku taboru dla komunikacji zbiorowej. Czy pozostanie wyjątkiem?
  • Zbigniew Jakubas planuje ekspansję w USA

    Zbigniew Jakubas planuje ekspansję w USA

    Zbigniew Jakubas, na liście 100 najbogatszych Polaków na 17. miejscu z majątkiem ocenianym przez Forbes na ponad miliard złotych, w swej strategii dla Newagu planuje ekspansję na rynek USA. Za 2-3 lata tabor kolejowy z nowosądeckiej spółki ma zdobywać pozaeuropejskie kraje.
  • Newag zbuduje nowatorski pociąg hybrydowy

    Newag zbuduje nowatorski pociąg hybrydowy

    Nowosądecki Newag przygotowuje unikatowy projekt pasażerskiego pociągu spalinowo-elektrycznego. Producent dostał na ten cel aż 15 mln złotych grantu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. "Rynek Kolejowy" jako pierwszy dotarł do szczegółów i wizualizacji nowego pociągu.
  • Metro i pociąg hybrydowy z Polski? Rząd wpompuje miliardy w Dolinę Kolejową

    Metro i pociąg hybrydowy z Polski? Rząd wpompuje miliardy w Dolinę Kolejową

    Rząd zaczyna pompować pieniądze w branżę, w której Polska jest mocna i nasze firmy zdobyły już przyczółki.
  • Newag zbuduje nowatorski pociąg hybrydowy

    Newag zbuduje nowatorski pociąg hybrydowy

    Nowosądecki Newag przygotowuje unikatowy projekt pasażerskiego pociągu spalinowo-elektrycznego. Producent dostał na ten cel aż 15 mln złotych grantu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. "Rynek Kolejowy" jako pierwszy dotarł do szczegółów i wizualizacji nowego pociągu.
  • Newag wygrał dofinansowanie. Zbuduje wielosystemowego Dragona

    Newag wygrał dofinansowanie. Zbuduje wielosystemowego Dragona

    Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Newag wkrótce rozpocznie produkcję pierwszej wielosystemowej lokomotywy z platformy Dragon. Producent dostanie wielomilionową dotację na ten cel z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
  • Newag: 226km/h Impulsa to nie ostatnie nasze słowo

    Na targach Trako Newag zaprezentował pociąg Impuls 45WE. Prezes Newagu Zbigniew Konieczek wykorzystał szansę spotkania z dziennikarzami do opisania kulis bicia rekordu prędkości przez ezt, którego właścicielem są Koleje Mazowieckie.
  • Pesa i Newag na krótkiej liście

    Dwie firmy - Pesa i Newag - złożyły oferty w przetargu ogłoszonym przez woj. opolskie na zakup tzw. elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), czyli pociągów elektrycznych.

Filmy - Newag S.A. (1)

  • Polski miliarder planuje ekspansję w USA

    Zbigniew Jakubas, na liście 100 najbogatszych Polaków na 17. miejscu z majątkiem ocenianym przez Forbes na ponad miliard złotych, w swej strategii dla Newagu planuje ekspansję na rynek USA. Za 2-3 lata tabor kolejowy z nowosądeckiej spółki ma zdobywać pozaeuropejskie kraje. Zbigniew Jakubas, który jest największym akcjonariuszem Newagu i przewodniczącym rady nadzorczej tej spółki, firmę kupił w 2012 r. Były to wówczas Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Nowym Sączu, istniejące jeszcze od czasów Cesarstwa Austro-Węgierskiego. W ciągu kilkunastu lat firma bliska bankructwa stała się spółką, której notowania na warszawskiej giełdzie przekraczały 1 mld zł.