monopol

Artykuły - Monopol (104)

Filmy - Monopol (5)

  • Obława na pracowników i klientów sklepów monopolowych!

    Na klientów i właścicieli sklepów monopolowych w Bagdadzie padł blady strach. Polują na nich islamscy ekstremiści, dla których picie alkoholu jest łamaniem zasad obowiązujących wyznawców islamu. 14 maja uzbrojeni napastnicy wtargnęli do kilku punktów sprzedaży alkoholu w stolicy Iraku - i rozpoczęli zaplanowaną egzekucję...
  • Koniec monopolu Poczty Polskiej! Ale...

    Z początkiem stycznia skończył się monopol Poczty Polskiej na dostarczanie przesyłek listowych ważących mniej niż 50 gramów. Jednak pocztowy gigant przez co najmniej trzy lata będzie tzw. operatorem wyznaczonym, zobowiązanym do świadczenia usług powszechnych. Chodzi o dostarczanie przesyłek urzędowych, w tym listów z potwierdzeniem odbioru, przekazów pocztowych, rent i emerytur. Obowiązek wyznaczenia takiego operatora wynika ze znowelizowanej ustawy Prawo Pocztowe. Komentuje Magdalena Gaj, prezes UKE.
  • Więcej reklamy bezpośredniej po zniesieniu monopolu Poczty Polskiej

    Zamiast stosów ulotek i folderów reklamowych, które zwykle od razu trafiają do kosza, spersonalizowana oferta reklamowa na nasze nazwisko: usługa direct mail, czyli kierowanie oferty reklamowej do konkretnego adresata w formie tradycyjnego listu, będzie mogła rozwinąć się po 1 stycznia 2013 roku. Dzięki zniesieniu monopolu Poczty Polskiej na dostarczanie przesyłek do 50 gramów, ceny tej usługi znacznie się obniżą, co powinno zainteresować nią kolejne firmy. – Efektywność w przypadku direct mailingu jest znacznie większa niż przy mass mailingu – podkreśla Janusz Konopka, prezes operatora pocztowego Speedmail.
  • Koniec monopolu Poczty Polskiej

    1 stycznia 2013 roku kończy się monopol Poczty Polskiej. Inni operatorzy pocztowi zyskają dostęp do zastrzeżonych dotąd dla niej segmentów rynku, czyli m.in. dostarczania najlżejszych listów. Komentuje Zofia Smoktunowicz, pełnomocnik zarządu Speedmail (źródło: Newseria).