model T

Artykuły - Model T (9)

  • Pracę straci 1200 osób bo pieniądz jest za silny

    Pracę straci 1200 osób bo pieniądz jest za silny

    Ford Motor zamknie do października 2016 r. fabryki w Australii. Pracę straci 1200 osób. Firma produkowała tam samochody od 85 lat (model T).
  • Tysiąc modeli samochodów w jednym miejscu!

    Wystawę tysiąca miniatur samochodów z wytwórni modelarskich z całego świata - m.in. pionierskiego daimlera-motorwagena z 1886 roku i najsłynniejsze auto seryjne: model T forda - można podziwiać od piątku do połowy października w Muzeum Narodowym w Kielcach.
  • Pokazał jak to się robi

    Pokazał jak to się robi

    Dzisiaj przypada jedna z ważniejszych rocznic w historii światowej motoryzacji. Właśnie 1 października, w 1908 roku bramy fabryki Forda opuścił pierwszy egzemplarz modelu T.
  • Ford visos

    Ford visos

    Jednym, z najciekawszych samochodów zakończonego niedawno salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem był Ford Visos. Pojazd ten garściami czerpie z tradycji tworzonej przez modele mające szczególne miejsce w historii tej marki, takie jak model "T", słynny GT 40, Escort pierwszej generacji czy też Capri.
  • Szybko schnące Fordy

    Szybko schnące Fordy

    Ford Motor Company obchodzi jubileusz stulecia swojego istnienia. Najbardziej znany model w historii tej marki - model T, ma rówież swoje szczególne miejsce w historii motoryzacji.
  • Powrót Forda "T"

    Powrót Forda "T"

    Siedemdziesiąt cztery lata po zakończeniu produkcji słynnego modelu "T" koncern Forda zdecydował się wyprodukować sześć nowych egzemplarzy tego auta, wybranego przez światowych dziennikarzy motoryzacyjnych na "Samochód Wieku XX".
  • U zamiast  T

    U zamiast T

    Ford przedstawił swój kolejny pojazd koncepcyjny, który ukazuje wizję przyszłości amerykańskiego producenta. Nowym prototypem jest Model U, skonstruowany na bazie legendarnego Modelu T. Chodzi tu oczywiście zaledwie o zapożyczenie pomysłu, gdyż zastosowana w nim technologia XXI wieku nie ma nic wspólnego z pojazdem, który dużymi literami zapisał się w annałach historii motoryzacji.
  • INTERIA.PL jeździ nową Corollą

    INTERIA.PL jeździ nową Corollą

    Już dzisiaj dowiemy się jak jeździ nowa Corolla. W okolicach Marbelli koło Malagi rozpoczynają się właśnie jazdy testowe najnowszym samochodem Toyoty. Dziennikarze, wśród których jest także reporter INTERIA.PL mają do dyspozycji pięć wersji nadwoziowych nowej generacji Corolli i całą paletę odmian silnikowych. Która przypadnie nam najbardziej do gustu? Wszystko wskazuje na model T-sport o imponujących osiągach, jednak najpierw postaramy się wypróbować każdą wersję, a nasze wrażenia z jazdy opublikujemy już wkrótce. Wczoraj natomiast podczas konferencji prasowej dowiedzieliśmy się jakie są plany Toyoty Motor Poland w 2002 roku.
  • Fiesta numer 10 000 000

    Fiesta numer 10 000 000

    Ford doczekał się nie lada jubileuszu. W tym tygodniu z linii produkcyjnych zjechał bowiem 10-milionowy model Fiesty. Mały przedstawiciel oferty Forda stał się tym samym najbardziej popularnym samochodem europejskim w historii pojazdów klasy niższej. Fiesta dołączyła do grona innych aut mogących pochwalić się ośmioma cyframi, wśród których znajdują się też dwa inne fordy - Escort oraz Model T.

Filmy - Model T (1)

  • 100 lat temu dokonała się motoryzacyjna rewolucja

    7 października 1913 roku w zakładach Forda w Highland Park w amerykańskim stanie Michigan ruszyła pierwsza taśma montażowa. Jej uruchomienie radykalnie zmieniło sposób produkcji samochodów. Powtarzające się czynności montażowe mogli wykonywać nawet niewykwalifikowani robotnicy. Produkcja masowa doprowadziła do obniżenia cen samochodu, a co za tym idzie, do spopularyzowania tego środka transportu. W krótkim czasie produkcja legendarnego Modelu T osiągnęła rekordowy poziom – każdego dnia halę opuszczało 1000 nowych samochodów! A co zastałby Henry Ford dziś, gdyby odbył podróż w czasie i stanął przed bramą swojej pierwszej fabryki? W jaki sposób rozwinął się zainicjowany przezeń proces produkcyjny?