marketing

Artykuły - Marketing (292)

  • Amillidius: Marketing — nowoczesna filozofia przedsiębiorstwa

    Amillidius: Marketing — nowoczesna filozofia przedsiębiorstwa

    Firma reklamowa Amillidius pomaga przedsiębiorcom rozwijać działalność poprzez pozyskiwanie nowych klientów. Firma posiada najbardziej nowoczesne narzędzia marketingu cyfrowego w swoim arsenale, a zintegrowane podejście opiera się na aktualnych trendach.
  • Polakom nie przeszkadzają reklamy na smartfonach. Eksperci: To może jeszcze długo się nie zmienić

    Polakom nie przeszkadzają reklamy na smartfonach. Eksperci: To może jeszcze długo się nie zmienić

    Z badania brytyjskiej firmy analitycznej UCE GROUP LTD. i agencji marketingu mobilnego Mobiem Polska wynika, że 67 proc. dorosłych Polaków nie zabezpiecza smartfonów przed reklamami, a tylko 24 proc. aktywnie je blokuje. W tej drugiej grupie 38 proc. badanych widzi realny problem dopasowania przekazów reklamowych do swoich oczekiwań. Z kolei wśród osób, które nie stosują żadnych ograniczeń, dominuje przekonanie, że zabezpieczenia niewiele dają - 40 proc.
  • Agentura wpływu przenika współczesny świat

    Agentura wpływu przenika współczesny świat

    Dziś nikt nie ma wątpliwości, że bez względu na to, jak bardzo zaawansowane są środki techniczne i radioelektroniczne używane przez służby specjalne, nigdy nie zdołają one zastąpić tej jedynej w swoim rodzaju broni w walce o dominację w różnych obszarach światowego porządku, w postaci tajnych agentów.
  • W Polsce przybywa influencerów

    W Polsce przybywa influencerów

    Już od kilku lat rynek influencerów rozrasta się Polsce w dynamicznym tempie. To daje duże możliwości branży retailowej, ale pewność inwestycji zależy głównie od wyboru właściwej osoby i zasad prowadzenia współpracy.
  • 90 proc. konsumentów oczekuje nagłaśniania przypadków wprowadzania klientów w błąd w reklamach

    90 proc. konsumentów oczekuje nagłaśniania przypadków wprowadzania klientów w błąd w reklamach

    Co czwarty konsument nie interesuje się nieuczciwą komunikacją marketingową do momentu, w którym nie odczuje jej skutków na własnej skórze - wynika z raportu Kantar Polska, zaprezentowanego podczas debaty "Komunikacja wprowadzająca w błąd. Jej wpływ na konsumentów i rynek" zorganizowanej przez Komitet Dialogu Społecznego KIG.
  • Kłamstwo nie powinno być narzędziem sprzedaży

    Kłamstwo nie powinno być narzędziem sprzedaży

    Wykorzystywane przez firmy sztuczki nie wpływają w znacznym stopniu na wzrost zainteresowania produktem, obniżają natomiast poziom zaufania konsumentów do marki - wynika z badań postaw konsumenckich.
  • Marketing w kosztach podatkowych

    Marketing w kosztach podatkowych

    Intensywne działania marketingowe znacznie zwiększają szanse przedsiębiorcy na pozyskanie nowych klientów. Jednak nie każdy wydatek związany z promocją firmy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
  • Konsument nie rozumie geofencingu

    Konsument nie rozumie geofencingu

    Z raportu, zrealizowanego na zlecanie Grupy AdRetail, wynika, że 83 proc. internautów nie zna pojęcia, które określa szczególny rodzaj wykorzystania geolokalizacji.
  • E-maile nakręcają zakupy. Co drugi Polak korzysta z promocji

    E-maile nakręcają zakupy. Co drugi Polak korzysta z promocji

    Promocje działają na Polaków, a w szczególności te, które trafiają na ich skrzynki pocztowe. Aż 57% klientów przyznaje, że w ostatnim roku do zakupu co najmniej jednego produktu, przekonały ich informacje o rabatach zawarte w e-mailach. Duża skuteczność e-mail marketingu sprzyja niesłabnącej popularności tego rozwiązania.
  • Znów kupiłeś za dużo? Poznaj marketingowe sztuczki, na które dajemy się złapać

    Znów kupiłeś za dużo? Poznaj marketingowe sztuczki, na które dajemy się złapać

    Zdarzyło ci się wejść do sklepu i zrobić zakupy, których nie planowałeś? Prawdopodobnie uległeś kilku sprytnym sztuczkom sprzedawców.

Filmy - Marketing (4)

  • Chwyty marketingowe producentów żywności coraz częściej wprowadzają konsumentów w błąd. Zacznij czytać etykiety

    Czy Polacy są świadomymi konsumentami? Niestety nie wszyscy. W dużym stopniu dotyczy to kupowania produktów spożywczych. Wielu z nas kieruje się wyłącznie ceną i wybiera żywność najtańszą. Z drugiej strony często łapiemy się na różne chwyty marketingowe i potrafimy za produkt przepłacić, mimo że na rynku są dostępne odpowiedniki tańsze oraz lepsze jakościowo.
  • Odpowiednio dobrany zapach może zwiększyć sprzedaż nawet o 15 proc.

    Marketing zapachowy to nowy sposób promowania sklepu i produktu. Nie tylko przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku marki i lepszej rozpoznawalności, lecz także zwiększa sprzedaż nawet o 15 proc. Z badań wynika, że ludzie znacznie lepiej zapamiętujemy zapachy niż obrazy, a poszczególne nuty zapachowe wpływają na nasz nastrój i motywację do działania. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie dobranie aromatu do branży, grupy docelowej i sezonu. Marketing zapachowy jest elementem marketingu sensorycznego, czyli kompleksowego oddziaływania na zmysły klientów w miejscu sprzedaży produktów i usług. Jego celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki i pogłębienie relacji klienta z marką na poziomie emocjonalnym. Z badań naukowych wynika, że pamięć węchowa jest znacznie trwalsza niż wzrokowa – człowiek jest w stanie zapamiętać zapach z dokładnością do 65 proc. po roku, podczas gdy fotografię tylko z dokładnością do 50 proc. po trzech miesiącach. Co więcej, 75 proc. naszych emocji wywołanych jest przez bodźce zapachowe. Bodźce zapachowe odbierane są przez ludzki mózg na poziomie nieświadomym i są źródłem podejmowanych decyzji, także tych o charakterze handlowym. – Bodźce zapachowe odbierane przez nas, czy to w miejscu sprzedaży, czy prezentacji towarów i usług, powodują, że dana marka na długo zostaje w naszej pamięci, rośnie jej rozpoznawalność. Klient zaczyna utożsamiać zapach obecny w przestrzeni handlowej lub usługowej z konkretną marką i jej atrybutami. 70 proc. decyzji zapada w miejscu zakupu. Te twarde dane jasno pokazują, jak zmysł węchu może być efektywnie wykorzystany w procesie sprzedaży i w kampaniach marketingowych – mówi Maciej Kmieciak, menadżer odpowiedzialny za koordynowanie projektów z zakresu marketingu zapachowego w Polsce, na Słowacji i w krajach bałtyckich w firmie AromaCorp.
  • IMM: Pod koniec roku wydatki na promocję mogą sięgnąć 0,5 mld zł

    W III kwartale instytucje finansowe wydały na reklamę 336 mln zł, o jedną czwartą mniej niż w okresie od kwietnia do czerwca. W ostatnich miesiącach roku kwota ta może wzrosnąć do 0,5 mld zł – wynika z analiz Instytutu Monitorowania Mediów. W mediach coraz chętniej reklamują się firmy pożyczkowe. – W kolejnym kwartale spodziewamy się kolejnego wzrostu wydatków, być może do kwoty około 500 mln zł – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Jadaś, starszy specjalista ds. badań i produktów Instytutu Monitorowania Mediów.
  • Liczba SMS-ów wysyłanych przez przedsiębiorstwa będzie rosnąć

    Krótkie wiadomości tekstowe to jedno z podstawowych narzędzi komunikacji. Z miesiąca na miesiąc liczba wysyłanych przez osoby prywatne SMS-ów jest jednak coraz mniejsza. Są one skutecznie zastępowane przez komunikatory internetowe, aplikacje w rodzaju WhatsApp czy tzw. powiadomienia push. Rośnie natomiast udział w rynku SMS przedsiębiorstw. Firmy wykorzystują krótkie wiadomości tekstowe do komunikacji marketingowej czy autoryzowania transakcji. Komentuje Marcin Papiński, dyrektor ds. rozwoju firmy Infobip, globalnego dostawcy usług komunikacji mobilnej oraz narzędzi umożliwiających dokonywanie płatności.