lotniska regionalne

Artykuły - Lotniska regionalne (4)

  • Greckie lotniska regionalne staną się międzynarodowymi

    Greckie lotniska regionalne staną się międzynarodowymi

    Greckie lotniska regionalne staną się międzynarodowymi - zapowiedziała niemiecka firma Fraport. W jej rękach oficjalnie od wczoraj znalazły się lotniska między innymi w Salonikach - drugim co do wielkości mieście Grecji oraz na ważnych dla turystyki wyspach - Krecie, Korfu, Rodos, Santorini, Mykonos i Zakintos.
  • Państwo może dofinansowywać budowę lotnisk

    Państwo może dofinansowywać budowę lotnisk

    Państwo może dofinansowywać budowę lotnisk, ale m.in. pod warunkiem, że odpowiadają na rzeczywiste potrzeby transportowe - przewidują nowe wytyczne KE, określające warunki dopuszczalnej pomocy państwa dla portów i przewoźników.
  • Michalski: Dajmy sobie spokój z budowaniem lotnisk regionalnych

    - W Polsce kolej cały czas się nie zmienia w sposób wystarczająco szybki, żeby nadążyć za zmieniającą się Europą. Wciąż mamy problem z utrzymaniem standardów na kolei. Nikt w Polsce się tym nie przejmuje. Dla mnie to jest oczywisty skandal, wynikający z niedbalstwa i bylejakości. Żeby zmniejszać bezrobocie, musimy inwestować w kolej. Teraz można to wykonać taniej i szybciej, bo firmy są konkurencyjne - mówi Krzysztof Michalski, prezes Agencji Mienia Wojskowego w rozmowie z portalem "rynekinfrastruktury.pl".
  • Regiony dostają skrzydeł

    Pasażerski ruch lotniczy w Polsce bardzo szybko rośnie. Do konkurencji stają lotniska regionalne. Władze lokalne dostrzegły szansę na rozwój gospodarczy regionów. Brakuje im jednak środków na modernizację portów i rozwój infrastruktury. Są też problemy ze strukturą własnościową, gdyż terenami dysponuje wojsko i przedsiębiorstwo Polskie Porty Lotnicze (PPL).

Filmy - Lotniska regionalne (1)

  • UE wstrzyma finansowanie dla budowy lotnisk

    Komisja Europejska nie da pieniędzy na nowe lotniska w Polsce do 2020 r. Eksperci oceniają, że to słuszna decyzja, bo samorządy chciały budować zbyt dużo portów lotniczych, które nie miały szans na rentowność. Na nowe lotnisko jest miejsce właściwie tylko na północnym wschodzie, ale zagrożone małym ruchem są też niektóre istniejące porty lotnicze. – Lotniska regionalne są sprawą dobrą i bardzo pożądaną, ale bez przesady. Lotnisko generuje przychody, nowe miejsca pracy, służy otwarciu regionu na świat, ale jest ograniczona liczba osób, która może skorzystać z jego usług. Jeżeli będziemy mieli blisko siebie, w promieniu 50 km, trzy duże lotniska, to one będą stały puste albo będą używane bardzo rzadko – ocenia Bartosz Głowacki ze „Skrzydlatej Polski”.