lotniska

Artykuły - Lotniska (588)

Filmy - Lotniska (10)

  • Dlaczego nie inwestujemy w Modlin?

    Polskie lotniska wystąpiły z apelem do rządu i do Komisji Europejskiej, by w kolejnych planach wydatkowania środków unijnych wziąć pod uwagę środki na inwestycje w lotnictwo. Pieniądze miałyby posłużyć przede wszystkim do zwiększenia przepustowości lotnisk, które po wyjściu z pandemii najpewniej bardzo się zakorkują.- Nie daję Modlinowi dużych szans, bo został niestety wplątany w walki polityczne. PPL, które jest udziałowcem Modlina, zainwestowało wszystkie swoje emocje, sympatie i prawie miliard złotych w budowę dużego lotniska widmo w Radomiu - powiedział serwisowi eNewsroom Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
  • "Europa na maksa": Lądowanie na plaży? W tym miejscu to możliwe

    Lądowanie na lotnisku Barra w Szkocji jest możliwe tylko wtedy, gdy pływy oczyszczają dno morskie. Bo tutaj płytą lotniska jest… plaża! Pasy zapięte? Lądujemy
  • Zbankrutują sklepy na lotniskach?

    Restauracje i sklepy na lotnisku we Frankfurcie nad Menem długo uchodziły za żyłę złota, ale koronawirus zmienił wszystko. Obecnie otwarta jest tylko połowa sklepów w terminalu 1, terminal 2 zamknięto. Co na to właściciele?
  • Balice - nowy terminal Kraków Airport

    Zakończono pierwszy, kluczowy etap rozbudowy i modernizacji krakowskiego lotniska w strefie Landside, obejmujący budowę nowego terminalu pasażerskiego oraz wykonanie nowego układu komunikacyjnego. Wnętrze nowego terminalu oferuje pasażerom nowoczesną przestrzeń i wysoki komfort podróży. Na poziomie 0 znajduje się strefa ogólnodostępna, punkt informacji lotniskowej tzw. Visitor's Centre, w holu głównym restauracja Panorama oraz hala przylotów z przestronną salą odbioru bagażu rejestrowanego i trzema karuzelami. Na poziomie +1 znajdują się m.in. scentralizowana strefa kontroli bezpieczeństwa pasażerów, gwarantująca większą niż dotychczas przepustowość, przestronne poczekalnie odlotowe dla kierunków Schengen i Non Schengen, trzy wieże przyrękawowe, strefa komercyjna (restauracje, sklepy) oraz salon Business Lounge. Integralną częścią rozbudowywanego obiektu jest kładka, która tworzy bezpośrednie kryte przejście z poziomu +1 terminalu do garażu wielopoziomowego oraz nowopowstałej na jego tyłach stacji kolejowej. Wartość prac w terminalu to ponad 368 mln zł, cały program inwestycyjny - ok. miliarda złotych. Prace zostały sfinansowane ze środków własnych spółki, obligacji oraz środków unijnych.