konsumenci

Artykuły - Konsumenci (198)

  • Wydajemy pieniądze chętniej, niż można było się spodziewać

    Wydajemy pieniądze chętniej, niż można było się spodziewać

    Pogorszyły się dane epidemiczne, a jednocześnie poprawiły się nastroje konsumentów. Zarówno w Polsce, jak i w USA. Wydatki gospodarstw domowych są mało przewidywalne, co potwierdza, że obecny kryzys jest wyjątkowy.
  • Nastroje polskich konsumentów spadły do historycznego minimum

    Nastroje polskich konsumentów spadły do historycznego minimum

    Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli wskaźnik aktualnych nastrojów wśród polskich konsumentów, wyniósł w kwietniu -27,7 i był niższy o 28,7 p.p. w stosunku do marca - podała w czwartek pracownia GfK Polonia. Najbardziej - o 66 p.p. spadła ocena przyszłej sytuacji gospodarczej kraju.
  • Więcej praw w sieci. Zyskają konsumenci

    Więcej praw w sieci. Zyskają konsumenci

    Posiadacze kart prepaid dostaną zwrot niewykorzystanych środków przy przenoszeniu numeru, a zmieniający dostawcę internetu będą mieli zagwarantowany nieprzerwany dostęp do sieci.
  • Koronawirus. O ile spadną wydatki polskich konsumentów?

    Koronawirus. O ile spadną wydatki polskich konsumentów?

    Po zakończeniu okresu izolacji wydatki polskich konsumentów w handlu mogą spaść o niemal 25 proc. - poinformowała firma badawcza GfK.
  • Konsumenci mniej optymistyczni

    Konsumenci mniej optymistyczni

    Konsumenci mówią: jest coraz gorzej. Nastroje Polaków pogorszyły się po raz kolejny w lutym. Z większym pesymizmem patrzymy i na aktualną sytuację, i w przyszłość. Badany przez GUS bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej, który opisuje nasze nastroje spadł do 1,3 - piąty kolejny raz z rzędu. Był o 2,4 punktu proc. niższy niż w styczniu. W porównaniu z lutym 2019 roku obecna wartość nastrojów konsumenckich jest niższa o 4,2 punktu proc.
  • Mateusz Morawiecki powołał Tomasza Chróstnego na prezesa UOKIK

    Mateusz Morawiecki powołał Tomasza Chróstnego na prezesa UOKIK

    - Premier Mateusz Morawiecki powołał Tomasza Chróstnego na stanowisko prezesa UOKIK - podał w poniedziałkowym komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tomasz Chróstny pełnił dotychczas funkcję wiceprezesa urzędu.
  • Jeżeli bankrutować, to najlepiej już w grudniu

    Jeżeli bankrutować, to najlepiej już w grudniu

    Przeprowadzenie upadłości konsumenckiej zawsze zaczyna się od napisania wniosku do sądu. Data złożenia wniosku staje się właśnie bardzo istotna, bo w 2020 r. zmieni się prawo - dużo lepszej sytuacji będą wierzyciele, a konsumenci w znacznie gorszej.
  • UE: Organizacje konsumenckie skarżą się na praktyki AliExpress

    UE: Organizacje konsumenckie skarżą się na praktyki AliExpress

    Sześć organizacji konsumenckich z Francji, Holandii, Włoch, Portugalii, Belgii i Hiszpanii poinformowało w skoordynowanej akcji władze tych krajów o problematycznych praktykach stosowanych przez platformę sprzedaży internetowej AliExpress.
  • Polacy coraz bardziej świadomie robią zakupy spożywcze. Sięgają po żywność polską, bez sztucznych dodatków i konserwantów

    Polacy coraz bardziej świadomie robią zakupy spożywcze. Sięgają po żywność polską, bez sztucznych dodatków i konserwantów

    Polacy coraz większą uwagę zwracają na skład i pochodzenie produktu. Wielu konsumentom bliska staje się idea "od pola do stołu". Choć zwracamy uwagę na to, co jemy i chcemy sięgać po zdrową żywność, wydajemy na nią zaledwie kilka euro. Paradoks polega na tym, że za takie produkty nie chcemy dodatkowo płacić. Polski konsument często je żywność ekologiczną, choć nie ma o tym pojęcia - wskazuje Bartosz Urbaniak z Banku BGŻ BNP Paribas.
  • Nieuczciwe pokazy produktów zmorą rynku i konsumentów

    Nieuczciwe pokazy produktów zmorą rynku i konsumentów

    Mimo działań edukacyjnych i prawnych nieuczciwe firmy wciąż organizują pokazy, podczas których konsumenci są namawiani do zakupu drogich garnków, kołder czy urządzeń medycznych. Ofiarą takich trików manipulacyjnych najczęściej padają osoby starsze. Takie spotkania odbywają się najczęściej w hotelach, restauracjach, a nawet w szkołach i szpitalach. Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej wspólnie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Federacją Konsumentów chcą uświadomić właścicieli obiektów, że udostępniając przestrzeń na takie wydarzenia, biorą udział w oszustwie.

Filmy - Konsumenci (24)

  • Konsumenci mogą być spokojni. Tegoroczne święta nie będą droższe przez wzrost cen paliw

    Niektórzy eksperci alarmują, że cena litra 95-oktanowej benzyny i oleju napędowego wkrótce przekroczy 5 zł. Z kolei zwiększone koszty dostaw produktów do sklepów sprawią, że zdrożeje też żywność. Analityk Krzysztof Michrowski uspokaja, że przed świętami średnia cena „bezołowiówki” może wynieść maksymalnie 4,78 zł. Podrożeje więc o ok. 5 gr. Natomiast cena litra oleju napędowego również nie powinna być wyższa, niż o 4-5 gr. To znaczy, że osiągnęłaby poziom 4,65 zł. Dodatkowo Andrzej Wojciechowicz, ekspert rynku detalicznego i Komisji Europejskiej, przekonuje, że sieci handlowe są przygotowane nawet na większe wzrosty cen paliw. Ponadto muszą one dbać o swoją konkurencyjność. Dlatego też nie odważyłyby się na wprowadzenie odczuwalnych podwyżek w swoich placówkach, akurat w tak ważnym dla Polaków czasie.
  • Będzie nawet 10 tys. upadłości konsumenckich rocznie. Mogłoby iść szybciej, ale brakuje sędziów

    W Polsce należy zwiększyć ilość sędziów, orzekających w procesach upadłościowych. Inaczej, sądy zostaną zablokowane. W ub. roku mogło być ponad 4 tys. upadłości. Ale w kolejnych latach będzie ich więcej. Resort Sprawiedliwości zabezpieczył środki na utworzenie 80 nowych etatów w 2017 r. Według prawników, to za mało.
  • Nastroje konsumentów będą sprzyjać rozwojowi firm

    Silny popyt wewnętrzny i umiejętność wyszukiwania nowych rynków zbytu będą napędzać rozwój polskich firm w 2016 roku. Pomoże program „Rodzina 500 plus”, a ani deflacja, ani niepokoje związane z sytuacją w Chinach czy strefie euro nie powinny przeszkodzić przedsiębiorstwom w inwestowaniu i zarabianiu. – Wyniki przemysłu zarówno potwierdzone przez GUS, jak i badania koniunktury, które starają się wychwycić tendencję w najbliższej przyszłości, nie wskazują, aby polskie firmy istotnie odczuwały negatywne efekty spowolnienia gospodarczego w Chinach czy relatywnie umiarkowanego tempa ożywienia w strefie euro – mówi Wiktor Wojciechowski, główny ekonomista Plus Banku. – Wynika to z tego, że klientami naszych firm przemysłowych są zarówno odbiorcy wewnętrzni, a tutaj popyt wewnętrzny mamy bardzo silny, jak i częściowo firmy zagraniczne. Zdaniem ekonomisty sami przedsiębiorcy też wydają się postrzegać przyszłość pozytywnie. Wskaźnik PMI, który opisuje nastroje menadżerów zajmujących się w firmach zakupami, pozostaje powyżej granicy 50 pkt od października 2014 roku. Oznacza to, że branża będzie się rozwijać. W lutym wskaźnik ten sięgnął 52,8 pkt, co było wynikiem o 2 pkt lepszym od oczekiwanego i najwyższym od lipca 2015 roku. Produkcja przemysłowa w 2015 roku wzrosła o 4,9 proc., zaś w styczniu 2016 r. – o 1,4 proc. Za luty oczkuje się wzrostu o 5,5 proc. rok do roku.
  • Uważaj na ceny w sklepie. Sprzedawcy mogą łamać twoje prawa

    Sprzedawcy w małych i większych sklepach szukają różnych sposobów, aby zachęcić nas do zakupów. Sposobów na szybki zysk jest wiele. Nie wszystkie są jednak legalne. Konkurencja pomiędzy hipermarketami, dyskontami oraz sklepikami osiedlowymi trwa od dawna. Specjaliści od marketingu oraz promocji wymyślają kolejne sposoby, aby zachęcić do zakupów w wybranym sklepie. Każdy klient, który da się uwieść działaniom wyspecjalizowanych technik sprzedaży - to zysk właścicieli i sukces tworzących te mechanizmy. Programy lojalnościowe, które promują nasze przywiązanie do danego sprzedawcy czy intensywne kampanie reklamowe to jedne z najpopularniejszych z nich. Jednak bezsprzecznie najważniejsze i najskuteczniejsze jest zdobywanie nas, klientów, poprzez CENĘ. Kryzys nauczył nas oszczędzać i dziś liczymy każdy grosz - nawet w trakcie codziennych zakupów. Nie wszystkie jednak metody walki cenowej są legalne. Coraz częściej sklepy stosują oszustwa, które narażają nas na stratę. O co i jak temu zapobiec - opowiada mecenas Łukasz Oleksiuk.