konsumenci

Artykuły - Konsumenci (38)

  • LOT rozpoczął się strajk, spółka zrealizuje loty?

    LOT rozpoczął się strajk, spółka zrealizuje loty?

    Kilkadziesiąt osób pikietą po godzinie 5 rano w siedzibie PLL LOT rozpoczęło w czwartek strajk. Związkowcy zapowiadają strajk "do skutku". Spółka zapewnia, że żaden rejs tego dnia nie zostanie odwołany z powodu strajku. Pierwszy rejs o 7.15 odbył się zgodnie z planem. Związki zawodowe domagają się przywrócenia zwolnionej dyscyplinarnie działaczki związkowej do pracy.
  • Zakup podróbki - czy to się opłaca?

    Zakup podróbki - czy to się opłaca?

    Oszuści znacznie zaniżają ceny, aby przyciągnąć naszą uwagę. A niska cena kusi. Zakup podrobionego produktu to jednak duże ryzyko - ze względu na skład kosmetyków, czy jakość ubrań, obuwia bądź sprzętu elektronicznego. Jak uniknąć zakupu podróbek przez internet? Oto 10 porad Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
  • Krótsze terminy ścigania za długi

    Krótsze terminy ścigania za długi

    Już obowiązują krótsze terminy przedawnienia długów. Wzmocniono prawa konsumentów. Zmieni się rynek handlu długami.
  • Reklamy stosowane przez T-Mobile mogły wprowadzać konsumentów w błąd

    Reklamy stosowane przez T-Mobile mogły wprowadzać konsumentów w błąd

    Reklamy stosowane przez T-Mobile w kampanii "Pierwszy prawdziwy no limit" dotyczącej sieci Heyah mogły wprowadzać konsumentów w błąd - poinformował UOKiK. Dodał, że właściciel sieci - spółka T-Mobile - zobowiązała się do rekompensaty konsumentom, którzy skorzystali z promocyjnej oferty.
  • Banki, na które klienci skarżą się najczęściej

    Banki, na które klienci skarżą się najczęściej

    Klienci Getin Noble Banku, Banku Pocztowego, BPH i Eurobanku najczęściej skarżą się na swój bank do Rzecznika Finansowego. Takie wnioski można wyciągnąć porównując liczbę skarg na banki z ich udziałami w rynku.
  • Rzecznik Finansowy pomaga w sporach - ponad 27 tys. porad

    Rzecznik Finansowy pomaga w sporach - ponad 27 tys. porad

    Ponad 27,4 tys. porad eksperckich, około 22,5 tys. odebranych wniosków o postępowanie interwencyjne lub polubowne oraz 493 przedstawione tzw. istotne poglądy - to ubiegłoroczny wynik pracy Rzecznika Finansowego, który pomaga bronić praw klientów w zderzeniu z instytucjami finansowymi.
  • Polacy niechętnie składają skargi na nieuczciwych e-sprzedawców

    Polacy niechętnie składają skargi na nieuczciwych e-sprzedawców

    Większość konsumentów składa skargi na nieuczciwych e-sprzedawców dopiero przy stracie wyższej niż 300 zł. Drobniejsze oszustwa są bagatelizowane, bo obawiają się oni długotrwałych procedur. Według danych Federacji Konsumentów oszustwa w sieci zdarzają się coraz rzadziej, wciąż jednak do najczęściej stosowanych praktyk należy pobranie opłaty i niewysłanie towaru.
  • UE wycofuje z rynku niebezpieczne produkty

    UE wycofuje z rynku niebezpieczne produkty

    W 2017 r. udało się wycofać ze sprzedaży 2201 niebezpiecznych produktów, w tym zabawki dziecięce, wadliwy sprzęt elektroniczny i kosmetyki bez atestów. Wszystko dzięki systemowi szybkiego informowania UE o niebezpiecznych produktach (RAPEX). Komisja Europejska chce także zablokować handel ryzykownymi towarami w sieci.
  • Ukryte koszty e-randkowania

    Ukryte koszty e-randkowania

    Europejskie Centrum Konsumenckie otrzymało w 2017 roku 209 skarg transgranicznych na portale randkowe (głównie z Niemiec i Luksemburga). To wzrost o ponad 100 proc. w ujęciu rok do roku. Głównym problemem konsumentów jest automatyczne przedłużenie konta.
  • Pożyczki bez nieuczciwej reklamy

    Pożyczki bez nieuczciwej reklamy

    Spoty, które żadnego konsumenta nie wprowadzą w błąd, przewidują obowiązujące od 22 października przepisy. Przedsiębiorcy zwracają jednak uwagę, że nie są one idealne.

Filmy - Konsumenci (24)

  • Konsumenci mogą być spokojni. Tegoroczne święta nie będą droższe przez wzrost cen paliw

    Niektórzy eksperci alarmują, że cena litra 95-oktanowej benzyny i oleju napędowego wkrótce przekroczy 5 zł. Z kolei zwiększone koszty dostaw produktów do sklepów sprawią, że zdrożeje też żywność. Analityk Krzysztof Michrowski uspokaja, że przed świętami średnia cena „bezołowiówki” może wynieść maksymalnie 4,78 zł. Podrożeje więc o ok. 5 gr. Natomiast cena litra oleju napędowego również nie powinna być wyższa, niż o 4-5 gr. To znaczy, że osiągnęłaby poziom 4,65 zł. Dodatkowo Andrzej Wojciechowicz, ekspert rynku detalicznego i Komisji Europejskiej, przekonuje, że sieci handlowe są przygotowane nawet na większe wzrosty cen paliw. Ponadto muszą one dbać o swoją konkurencyjność. Dlatego też nie odważyłyby się na wprowadzenie odczuwalnych podwyżek w swoich placówkach, akurat w tak ważnym dla Polaków czasie.
  • Będzie nawet 10 tys. upadłości konsumenckich rocznie. Mogłoby iść szybciej, ale brakuje sędziów

    W Polsce należy zwiększyć ilość sędziów, orzekających w procesach upadłościowych. Inaczej, sądy zostaną zablokowane. W ub. roku mogło być ponad 4 tys. upadłości. Ale w kolejnych latach będzie ich więcej. Resort Sprawiedliwości zabezpieczył środki na utworzenie 80 nowych etatów w 2017 r. Według prawników, to za mało.
  • Nastroje konsumentów będą sprzyjać rozwojowi firm

    Silny popyt wewnętrzny i umiejętność wyszukiwania nowych rynków zbytu będą napędzać rozwój polskich firm w 2016 roku. Pomoże program „Rodzina 500 plus”, a ani deflacja, ani niepokoje związane z sytuacją w Chinach czy strefie euro nie powinny przeszkodzić przedsiębiorstwom w inwestowaniu i zarabianiu. – Wyniki przemysłu zarówno potwierdzone przez GUS, jak i badania koniunktury, które starają się wychwycić tendencję w najbliższej przyszłości, nie wskazują, aby polskie firmy istotnie odczuwały negatywne efekty spowolnienia gospodarczego w Chinach czy relatywnie umiarkowanego tempa ożywienia w strefie euro – mówi Wiktor Wojciechowski, główny ekonomista Plus Banku. – Wynika to z tego, że klientami naszych firm przemysłowych są zarówno odbiorcy wewnętrzni, a tutaj popyt wewnętrzny mamy bardzo silny, jak i częściowo firmy zagraniczne. Zdaniem ekonomisty sami przedsiębiorcy też wydają się postrzegać przyszłość pozytywnie. Wskaźnik PMI, który opisuje nastroje menadżerów zajmujących się w firmach zakupami, pozostaje powyżej granicy 50 pkt od października 2014 roku. Oznacza to, że branża będzie się rozwijać. W lutym wskaźnik ten sięgnął 52,8 pkt, co było wynikiem o 2 pkt lepszym od oczekiwanego i najwyższym od lipca 2015 roku. Produkcja przemysłowa w 2015 roku wzrosła o 4,9 proc., zaś w styczniu 2016 r. – o 1,4 proc. Za luty oczkuje się wzrostu o 5,5 proc. rok do roku.
  • Uważaj na ceny w sklepie. Sprzedawcy mogą łamać twoje prawa

    Sprzedawcy w małych i większych sklepach szukają różnych sposobów, aby zachęcić nas do zakupów. Sposobów na szybki zysk jest wiele. Nie wszystkie są jednak legalne. Konkurencja pomiędzy hipermarketami, dyskontami oraz sklepikami osiedlowymi trwa od dawna. Specjaliści od marketingu oraz promocji wymyślają kolejne sposoby, aby zachęcić do zakupów w wybranym sklepie. Każdy klient, który da się uwieść działaniom wyspecjalizowanych technik sprzedaży - to zysk właścicieli i sukces tworzących te mechanizmy. Programy lojalnościowe, które promują nasze przywiązanie do danego sprzedawcy czy intensywne kampanie reklamowe to jedne z najpopularniejszych z nich. Jednak bezsprzecznie najważniejsze i najskuteczniejsze jest zdobywanie nas, klientów, poprzez CENĘ. Kryzys nauczył nas oszczędzać i dziś liczymy każdy grosz - nawet w trakcie codziennych zakupów. Nie wszystkie jednak metody walki cenowej są legalne. Coraz częściej sklepy stosują oszustwa, które narażają nas na stratę. O co i jak temu zapobiec - opowiada mecenas Łukasz Oleksiuk.