konsumenci

Artykuły - Konsumenci (205)

  • Brexit - ważne zmiany dla konsumentów

    Brexit - ważne zmiany dla konsumentów

    Wielka Brytania opuściła Unię Europejską. Co zmieniło się w podróżowaniu na Wyspy oraz w zakupach od brytyjskich sprzedawców?
  • Druga fala naprawdę przeraziła konsumentów

    Druga fala naprawdę przeraziła konsumentów

    To już nie zapaść, ale "powracający koszmar". Tak o rynku kredytowym w listopadzie mówią bankowcy. Koniunktura w finansach spada na łeb, na szyję, prognozy są coraz bardziej niepokojące, a w dodatku Polacy przed świętami wcale nie mają zamiaru wydawać na prawo i lewo. Jest prawie pewne, że "druga" fala przyniosła już załamanie konsumpcji i inwestycji.
  • Rozsądek polskich konsumentów imponuje, ale pogłębi recesję

    Rozsądek polskich konsumentów imponuje, ale pogłębi recesję

    Polscy konsumenci po wybuchu pandemii postępują rozsądnie, nie szaleją z wydatkami, choć oczywiście skutki tego boleśnie odczuje nasz PKB. Pandemia zaburzyła dotychczasowe trendy, ale jedno jest pewne - Polacy już od lat oszczędzają coraz więcej i więcej. Choć teraz skłonności do oszczędzania narażone są na nowe ryzyka.
  • mBank: Tsunami zachorowań zmienia zachowania konsumentów i firm

    mBank: Tsunami zachorowań zmienia zachowania konsumentów i firm

    W ciągu kilku tygodniu z umiarkowanego optymizmu ześlizgnęliśmy się do sytuacji skrajnej niepewności z powodu wzrostu liczby zachorowań. To ponownie zupełnie zmienia zachowania konsumentów i firm. A te wywracają prognozy gospodarcze na ten i przyszły rok.
  • Rzecznik Finansowy: Zmiana prawa niebezpieczna dla klientów

    Rzecznik Finansowy: Zmiana prawa niebezpieczna dla klientów

    Rzecznik Finansowy ostrzega, że likwidacja instytucji i przejęcie jego zadań przez Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów spowoduje, że nie będzie miał kto bronić klientów banków i ubezpieczycieli w indywidualnych sprawach. Podobnego zdania jest była szefowa RF.
  • Przedsiębiorcy nie zawsze respektują prawa konsumentów. Lawina skarg

    Przedsiębiorcy nie zawsze respektują prawa konsumentów. Lawina skarg

    W czasie pandemii o 60 proc. wzrosła liczba skarg konsumentów. Wiele z nich dotyczy odwołanych lotów, imprez turystycznych i noclegów.
  • Polacy znów zaczęli się bać

    Polacy znów zaczęli się bać

    Polacy znowu boją się pandemii, o swoje zdrowie, pracę i o całą swoją przyszłość - wynika z badań GUS oraz z przeprowadzonych przez firmę Deloitte. Nastroje polskich konsumentów pogorszyły się w sierpniu po trzech miesiącach nieprzerwanej poprawy. Eksperci Deloitte dodają: jesteśmy jednym z najbardziej zaniepokojonych społeczeństw w Europie.
  • Wydajemy pieniądze chętniej, niż można było się spodziewać

    Wydajemy pieniądze chętniej, niż można było się spodziewać

    Pogorszyły się dane epidemiczne, a jednocześnie poprawiły się nastroje konsumentów. Zarówno w Polsce, jak i w USA. Wydatki gospodarstw domowych są mało przewidywalne, co potwierdza, że obecny kryzys jest wyjątkowy.
  • Nastroje polskich konsumentów spadły do historycznego minimum

    Nastroje polskich konsumentów spadły do historycznego minimum

    Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli wskaźnik aktualnych nastrojów wśród polskich konsumentów, wyniósł w kwietniu -27,7 i był niższy o 28,7 p.p. w stosunku do marca - podała w czwartek pracownia GfK Polonia. Najbardziej - o 66 p.p. spadła ocena przyszłej sytuacji gospodarczej kraju.
  • Więcej praw w sieci. Zyskają konsumenci

    Więcej praw w sieci. Zyskają konsumenci

    Posiadacze kart prepaid dostaną zwrot niewykorzystanych środków przy przenoszeniu numeru, a zmieniający dostawcę internetu będą mieli zagwarantowany nieprzerwany dostęp do sieci.

Filmy - Konsumenci (24)

  • Konsumenci mogą być spokojni. Tegoroczne święta nie będą droższe przez wzrost cen paliw

    Niektórzy eksperci alarmują, że cena litra 95-oktanowej benzyny i oleju napędowego wkrótce przekroczy 5 zł. Z kolei zwiększone koszty dostaw produktów do sklepów sprawią, że zdrożeje też żywność. Analityk Krzysztof Michrowski uspokaja, że przed świętami średnia cena „bezołowiówki” może wynieść maksymalnie 4,78 zł. Podrożeje więc o ok. 5 gr. Natomiast cena litra oleju napędowego również nie powinna być wyższa, niż o 4-5 gr. To znaczy, że osiągnęłaby poziom 4,65 zł. Dodatkowo Andrzej Wojciechowicz, ekspert rynku detalicznego i Komisji Europejskiej, przekonuje, że sieci handlowe są przygotowane nawet na większe wzrosty cen paliw. Ponadto muszą one dbać o swoją konkurencyjność. Dlatego też nie odważyłyby się na wprowadzenie odczuwalnych podwyżek w swoich placówkach, akurat w tak ważnym dla Polaków czasie.
  • Będzie nawet 10 tys. upadłości konsumenckich rocznie. Mogłoby iść szybciej, ale brakuje sędziów

    W Polsce należy zwiększyć ilość sędziów, orzekających w procesach upadłościowych. Inaczej, sądy zostaną zablokowane. W ub. roku mogło być ponad 4 tys. upadłości. Ale w kolejnych latach będzie ich więcej. Resort Sprawiedliwości zabezpieczył środki na utworzenie 80 nowych etatów w 2017 r. Według prawników, to za mało.
  • Nastroje konsumentów będą sprzyjać rozwojowi firm

    Silny popyt wewnętrzny i umiejętność wyszukiwania nowych rynków zbytu będą napędzać rozwój polskich firm w 2016 roku. Pomoże program „Rodzina 500 plus”, a ani deflacja, ani niepokoje związane z sytuacją w Chinach czy strefie euro nie powinny przeszkodzić przedsiębiorstwom w inwestowaniu i zarabianiu. – Wyniki przemysłu zarówno potwierdzone przez GUS, jak i badania koniunktury, które starają się wychwycić tendencję w najbliższej przyszłości, nie wskazują, aby polskie firmy istotnie odczuwały negatywne efekty spowolnienia gospodarczego w Chinach czy relatywnie umiarkowanego tempa ożywienia w strefie euro – mówi Wiktor Wojciechowski, główny ekonomista Plus Banku. – Wynika to z tego, że klientami naszych firm przemysłowych są zarówno odbiorcy wewnętrzni, a tutaj popyt wewnętrzny mamy bardzo silny, jak i częściowo firmy zagraniczne. Zdaniem ekonomisty sami przedsiębiorcy też wydają się postrzegać przyszłość pozytywnie. Wskaźnik PMI, który opisuje nastroje menadżerów zajmujących się w firmach zakupami, pozostaje powyżej granicy 50 pkt od października 2014 roku. Oznacza to, że branża będzie się rozwijać. W lutym wskaźnik ten sięgnął 52,8 pkt, co było wynikiem o 2 pkt lepszym od oczekiwanego i najwyższym od lipca 2015 roku. Produkcja przemysłowa w 2015 roku wzrosła o 4,9 proc., zaś w styczniu 2016 r. – o 1,4 proc. Za luty oczkuje się wzrostu o 5,5 proc. rok do roku.
  • Uważaj na ceny w sklepie. Sprzedawcy mogą łamać twoje prawa

    Sprzedawcy w małych i większych sklepach szukają różnych sposobów, aby zachęcić nas do zakupów. Sposobów na szybki zysk jest wiele. Nie wszystkie są jednak legalne. Konkurencja pomiędzy hipermarketami, dyskontami oraz sklepikami osiedlowymi trwa od dawna. Specjaliści od marketingu oraz promocji wymyślają kolejne sposoby, aby zachęcić do zakupów w wybranym sklepie. Każdy klient, który da się uwieść działaniom wyspecjalizowanych technik sprzedaży - to zysk właścicieli i sukces tworzących te mechanizmy. Programy lojalnościowe, które promują nasze przywiązanie do danego sprzedawcy czy intensywne kampanie reklamowe to jedne z najpopularniejszych z nich. Jednak bezsprzecznie najważniejsze i najskuteczniejsze jest zdobywanie nas, klientów, poprzez CENĘ. Kryzys nauczył nas oszczędzać i dziś liczymy każdy grosz - nawet w trakcie codziennych zakupów. Nie wszystkie jednak metody walki cenowej są legalne. Coraz częściej sklepy stosują oszustwa, które narażają nas na stratę. O co i jak temu zapobiec - opowiada mecenas Łukasz Oleksiuk.