kolej

Artykuły - Kolej (128)

Zdjęcia - Kolej (0)

  • Polska Lokalna
    Kolej w miniaturze
  • Polska Lokalna
    Kolej w miniaturze
  • Polska Lokalna
    Kolej w miniaturze
  • Polska Lokalna
    Kolej w miniaturze
  • Polska Lokalna
    Kolej w miniaturze
  • Polska Lokalna
    Kolej w miniaturze

Filmy - Kolej (20)

  • „Kolejarze mieli te przywileje tak długo, że stały się częścią francuskiego życia”. Strajk na kolei przeciw reformom E. Macrona

    Kontynuowany jest protest francuskich związkowców przeciwko propozycjom prezydenta Emanuela Macrona, który chce ograniczyć część przywilejów pracowników kolei. Przedstawiciele związków zapowiedzieli, że będzie on kontynuowany dwa razy w każdym tygodniu aż do czerwca. Protest polega na ograniczeniu ilości kursujących pociągów – nawet 80 proc. przejazdów długodystansowych jest odwoływanych. - Nie wiem, czy uda się przeforsować te reformy, ponieważ strajk wzmaga na sile, a kolejarze mieli te przywileje tak długo, że stały się one częścią francuskiego życia. Sądzę, że reformy są niezbędne, ale te strajki powodują wiele zmartwień – powiedział Frederic Jagou, podróżujący francuską koleją. - To nie do zaakceptowania, ponieważ wszyscy pracujemy. Nie mogę już znieść tego całego strajku kolejarzy. Każdego dnia, nawet gdy nie strajkują, znajdują sobie dobrą wymówkę, by nie pracować. Ja też wczoraj pracowałam i przetrwałam strajk, ale to jest nie do przyjęcia – mówiła Christelle Gedin, podróżująca francuską koleją. - Właściwie jest OK. Część pasażerów jest wyrozumiała, ale część oczywiście się złości. Na przykład dzisiaj pracowałem na trasie z Normandii i wszyscy mogli usiąść. Pociągi nie są przesadnie zapełnione, więc jest OK – tłumaczy Benoit Vo-Dinh, pracownik francuskiej kolei.
  • Ukraina. Wojna o tory kolejowe

    Nieznani sprawcy zaatakowali mieszkańców blokujących tory kolejowe na wschodzie Ukrainy. Jeśli blokada dalej potrwa, cała ukraińska gospodarka będzie zagrożona. Jak donosi prasa, chuligani zostali opłaceni przez jednego z ukraińskich oligarchów, który na tych terenach ma liczne przedsiębiorstwa i nie chce ich stracić.
  • Z okien ekspresu lodowcowego

    - Witamy na pokładzie najwolniejszego ekspresu świata - takimi słowami konduktorzy szwajcarskich Kolei Retyckich witają pasażerów ekspresu lodowcowego. Trasa Glacier Express łączy słynne kurorty Sankt Moritz i Davos z alpejskim Zermattem leżącym u stóp Matterhornu. Podróż trwa 8 godzin. Na tej trasie pociąg pokonuje 91 tuneli, 291 mostów i legendarne wiadukty. Z wagonów z panoramicznymi oknami można podziwiać jedne z najpiękniejszych pejzaży Szwajcarii – od dolin po szczyty gór. Wytęż wzrok - Glacier Express mija też maleńkie miasteczka, strumienie, rzeki, jeziora, zamki i twierdze. Ich historię i inne ciekawostki możemy poznać dzięki audioprzewodnikowi, do którego podłączamy słuchawki. To podróż również dla ludzi ceniących dobre jedzenie. W składzie ekspresu jest wagon nowoczesnej kuchni, serwującej potrawy przygotowywane przez szefów kuchni na bieżąco, ze świeżych składników. W menu między innymi: krupnik jęczmienny z Gryzonii, wołowina w sosie kokosowo-cebulowym i wiedeński strudel podawany z sosem waniliowym.
  • Z okien ekspresu lodowcowego

    - Witamy na pokładzie najwolniejszego ekspresu świata - takimi słowami konduktorzy szwajcarskich Kolei Retyckich witają pasażerów ekspresu lodowcowego. Trasa Glacier Express łączy słynne kurorty Sankt Moritz i Davos z alpejskim Zermattem leżącym u stóp Matterhornu. Podczas tej, trwającej około 8 godzin, podróży pociąg pokonuje 91 tuneli, 291 mostów i legendarne wiadukty. Z panoramicznych okiem – zwłaszcza zimą – podziwiać można górskie pejzaże, maleńkie miasteczka, strumienie, rzeki, jeziora, zamki i twierdze.