kierowca TIRa

Artykuły - Kierowca TIRa (10)

  • Polskim przewoźnikom będzie gorzej w UE

    Polskim przewoźnikom będzie gorzej w UE

    UE uzgodniła zmianę przepisów o kierowcach ciężarówek w przewozach międzynarodowych. Polska głosowała przeciw, bo w Europie środkowej ta reforma uchodzi za formę protekcjonizmu ze strony Zachodu.
  • Europa sobie bez nas nie poradzi

    Europa sobie bez nas nie poradzi

    Terminowi, solidni, pracowici - tacy są polscy przewoźnicy i kierowcy, potentaci międzynarodowego transportu drogowego i kabotaży na terenie Unii Europejskiej. Nauczeni sprawnie dostosowywać się do nowości legislacyjnych i pokonywania barier związanych z prowadzeniem działalności przewozowej, tym razem mogą sobie nie poradzić. Ograniczenie dostępu do swobodnej i wolnej wymiany towarowej oraz wzrost kosztów pracowniczych to zbyt duże zmiany nawet dla wielkich graczy. Co to może oznaczać dla Europy - wyjaśnia Bartosz Najman, wiceprezes OCRK i Inelo.
  • Wkrótce może zabraknąć miejsc pracy dla... kierowców?

    Wkrótce może zabraknąć miejsc pracy dla... kierowców?

    Do 2025 roku jedna trzecia samochodów ciężarowych zjeżdżających z linii produkcyjnych będzie wysoce autonomiczna - wskazuje firma doradcza MC Kinsey. Pozwoli to zaoszczędzić nawet 80 proc. czasu pracy [1], ponieważ tyle średnio zajmuje samo prowadzenie pojazdu. Według raportu PwC, w Polsce jest obecnie około 600-650 tys. zawodowych kierowców [2], ale - jak wskazują eksperci Personnel Service - w perspektywie kilkunastu lat autonomiczne samochody mogą wyeliminować z rynku kilkadziesiąt tysięcy takich miejsc pracy.
  • Kary za odpoczynek w kabinie tira

    Kary za odpoczynek w kabinie tira

    Już nie na gorącym uczynku, tylko nawet 28 dni wstecz kontrolerzy mogą karać za spędzanie 45-godzinnego odpoczynku w kabinie tira. Uwaga na nowe podejście inspekcji krajów Unii Europejskiej. Do restrykcyjnej Francji dołączyły też Holandia, Belgia, Anglia, Niemcy, a nawet Włochy, do których kierowcy często podróżowali, by odpocząć w samochodzie. Najwyższe kary mogą sięgać nawet 30 tysięcy euro.
  • Ustawa o czasie pracy kierowców: Minuta pracy w nocy załatwi dłuższy odpoczynek w dzień

    Ustawa o czasie pracy kierowców: Minuta pracy w nocy załatwi dłuższy odpoczynek w dzień

    Niejasne przepisy dotyczące pory nocnej spędzają sen z powiek przewoźnikom. Niewłaściwa interpretacja prawa może narazić ich w przyszłości na ogromne kary.
  • Wysokie kary finansowe utrudniają pracę ponad połowy polskich kierowców

    Wysokie kary finansowe utrudniają pracę ponad połowy polskich kierowców

    Transport drogowy to jedna z najprężniej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki. Jednocześnie branża wciąż zmaga się z brakiem kierowców zawodowych. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę INELO, właściciele i osoby zarządzające w firmach z tego sektora za największe utrudnienia uznają wysokie kary finansowe podczas kontroli oraz eurobiurokrację. Czy kierowcy również wskazują na te problemy w swojej codziennej pracy?
  • Płaca minimalna dla kierowców - Norwegowie wykorzystują niemiecki wytrych

    Płaca minimalna dla kierowców - Norwegowie wykorzystują niemiecki wytrych

    Norwegia wykorzystuje przetarte przez niemiecką ustawę MiLoG szlaki i wprowadza płacę minimalną dla zagranicznych kierowców autobusów i ciężarówek. Od 1 lipca stawka minimalna za godzinę pracy to 158,32 korony norweskie (1 NOK = 0,4632 zł wg tabeli kursów średnich NBP z dn. 10.08.2015 r.). Dodatkowo kierowcy muszą otrzymywać, zgodne z norweskimi stawkami, diety, w wysokości 307 NOK na dobę.
  • Niemcy: Pozew spedytorów przeciwko płacy minimalnej wpłynął do TK

    Niemcy: Pozew spedytorów przeciwko płacy minimalnej wpłynął do TK

    Spedytorzy z Polski, Węgier i Austrii zaskarżyli w Federalnym Trybunale Konstytucyjnym przepisy ustawy zobowiązującej firmy zagraniczne do wypłacania płacy minimalnej kierowcom przejeżdżającym tranzytem przez Niemcy. TK potwierdził wpłynięcie pozwu.
  • Polski kierowca TIR-a z niemiecką pensją

    Polski kierowca TIR-a z niemiecką pensją

    Firma wysyłająca pracownika w podróż służbową do RFN będzie musiała zapłacić mu minimum 8,5 euro za godzinę. - Chcą nas wykończyć - twierdzi branża transportowa.
  • Kierowcy tirów na razie mogą spać spokojnie?

    Kierowcy tirów na razie mogą spać spokojnie?

    Rosja przełoży na grudzień podniesienie opłat za towary wwożone ciężarówkami - usłyszała nieoficjalnie w Komisji Europejskiej nasza brukselska korespondentka Katarzyna Szymańska-Borginon. To ważna wiadomość dla polskich przewoźników, którzy obsługują 20 procent rosyjskiego rynku. Rosyjscy urzędnicy zapowiadali wprowadzenie gwarancji za przewożone ciężarówkami towary w ostatni piątek.