kasza jęczmienna

Artykuły - Kasza jęczmienna (6)

Filmy - Kasza jęczmienna (4)

  • Kasza jęczmienna z imbirowym gulaszem – szybki przepis

    Imbirowy gulasz z kaszą jęczmienną to niezwykle prosta do przygotowania potrawa. Wyśmienicie sprawdzi się jako danie obiadowe, przypadnie do gustu także dzieciom. Kasza jęczmienna w połączeniu z delikatnym imbirowym gulaszem tworzą kompozycję niemal doskonałą.
  • Przepis na kaszę jęczmienną z bananami

    Przepadasz za kaszą jęczmienną w różnych wydaniach? Jeśli tak, kasza jęczmienna na słodko, z bananami będzie dla ciebie prawdziwym hitem! To doskonały przepis na lekki, zdrowy deser lub śniadanie. Banany dodają daniu delikatnej słodyczy, dzięki czemu kasza zasmakuje prawie każdemu.
  • Jęczmienna zapiekanka z mozzarellą – szybki przepis

    Doskonały pomysł na zdrowy i lekki obiad - zapiekanka jęczmienna z mozzarellą. Choć z pozoru kasza jęczmienna nie pasuje do zapiekanek, w rzeczywistości w połączeniu z mozzarellą tworzą pyszny, zapiekany duet.
  • Jedz kasze! Będziesz zdrowy i schudniesz

    Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów kasz - od jaglanej przez gryczaną aż po kuskus. Bardzo często nie wiemy, która kasza jest dla nas najlepsza - i czy w ogóle powinniśmy ją spożywać. Wątpliwości w tym zakresie rozwiewa dietetyk kliniczny, Aneta Korzeniecka. I tak, okazuje się, że kasza zawiera w sobie więcej wartościowych substancji niż ryż, ziemniaki czy makaron. Jest bogatym źródłem węglowodanów złożonych, które stabilizują poziom glukozy oraz insuliny we krwi. Dostarcza błonnika, białka, składników mineralnych oraz witamin z grupy B. - Kaszę powinniśmy spożywać jak najczęściej: 3-4 razy w tygodniu wystarczy, ale idealnie byłoby, gdybyśmy jedli ją codziennie - mówi specjalistka. - Spore ilości kasz powinny spożywać te osoby, które dbają o sylwetkę bądź zmagają się z nadwagą, a to dlatego, że kasza wspomaga metabolizm i spalanie tłuszczu. Pamiętajmy jednak, by nie jeść kasz wieczorem, bo energia uwalniana z takiego posiłku jest wtedy zbędna: nadmiar węglowodanów może odłożyć się w postaci tkanki tłuszczowej. Na koniec warto podkreślić, że kasza przed ugotowaniem powinna zostać dobrze przepłukana. Zabieg ten podniesie jej smak.