jak schudnąć

Filmy - Jak schudnąć (7)

  • Padniesz i będziesz dalej ćwiczył? CrossFit - ekstremalny trening

    Bieganie, pływanie, jazda na rowerze, podnoszenie ciężarów, gimnastyka - i to wszystko w jednym, ekstremalnym treningu. Taki jest właśnie CrossFit. Ci, którzy zdecydują się na tę formę aktywności fizycznej, muszą wiedzieć jedno: wymaga ona żelaznej woli i gotowości na testowanie granic wytrzymałości własnego ciała. - CrossFit to program kondycyjno-siłowy, a zarazem sport - wyjaśnia Miłosz Staworzyński, trener CrossFit Genius Level 1. - Odchudzanie i wyrzeźbienie ciała jest efektem ubocznym tego treningu; główny cel to poprawa sprawności fizycznej - dodaje specjalista. Dla szybkiego efektu ważna jest również odpowiednia, indywidualnie dobrana dieta. CrossFit cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Ostry, dynamiczny trening przez wielu traktowany jest jako alternatywa dla "nudnej" siłowni. Dla tych, którzy chcą zmierzyć się z tego rodzaju ćwiczeniami, istotna może być informacja, że w CrossFit stosowane jest tak zwane skalowanie - czyli dostosowywanie obciążenia do poziomu danej osoby. Chodzi o to, by nawet początkujący uczestnik treningu mógł ćwiczyć bezpiecznie.
  • Felieton Tomasza Olbratowskiego: 30 tysięcy kroków

    Według Tomasza Olbratowskiego istnieje sprawdzony sposób na zrzucenie wagi. Podzielił się nim w swoim felietonie. Zobacz!
  • Morderczy trening nowym hitem! Daje efekty

    CrossFit to katorżniczy system ćwiczeń. Narodził się kilkanaście lat temu w USA i stopniowo podbija kolejne kraje. Po zakończeniu sesji treningowej ma się wrażenie, że ledwo można ustać na nogach... Ale czego się nie robi dla zadowalających efektów?! Chociaż w trakcie wykonywania ćwiczeń mogą przydarzyć się chwile zwątpienia – zwłaszcza, gdy po stu pompkach trzeba w błyskawicznym tempie wykonać sto pięćdziesiąt przysiadów – to satysfakcja ze zwycięstwa nad własnym ciałem jest ogromna. Zwolennicy CrossFit (wśród których jest Ian Ziering, aktor znany z serialu "Beverly Hills 90210") przekonują, że jest on alegorią życia, w którym też trzeba być przygotowanym na ciągłe mierzenie się z różnymi wyzwaniami. Ale uwaga – to nie jest trening dla wszystkich! Intensywne ćwiczenia, podczas których balansujemy na granicy naszej wytrzymałości, mogą nam poważnie zaszkodzić. Ważne, by znać swoje ograniczenia i nie szarżować. Wcześniej warto skonsultować się z lekarzem.
  • Jak powinny wyglądać posiłki osoby na diecie?

    Dietetycy radzą, by osoby, którym zależy na utracie zbędnych kilogramów, spożywały regularne posiłki, przygotowywane ze świeżych produktów. Bardzo ważny jest czas ich trwania, z czego nie wszyscy zdają sobie sprawę. Najlepiej, by każdy posiłek trwał co najmniej pół godziny. Żołądek potrzebuje około 15 minut, by zawiadomić mózg o tym, że jest już pełny. Jedząc w pośpiechu i dużymi kęsami, można zatem zjeść o wiele za dużo. - – Pierwsza rzecz: musimy sobie przygotować właściwą dietę, taką, która będzie zawierała wszystkie niezbędne dla nas składniki, które tolerujemy i na które nie jesteśmy uczuleni. Druga kwestia to jest ustalenie rytmu przyjmowania posiłków, następnie dokonywanie właściwych wyborów przy sklepowej półce: musimy kupować takie produkty, które są zdrowe, nie są wysoce przetworzone, mają certyfikaty i pochodzą z upraw ekologicznych – tłumaczy Tomasz Lis, rzecznik firmy Philipiak. – Powinniśmy zrobić przegląd szafki, czyli wyrzucamy wszystkie produkty, które są niezdrowe i szkodzą nam, na pewno są to mieszanki przyprawowe z glutaminianem sodu, kostki rosołowe, dania typu instant, jakieś zupki, sosy instant, które dodajemy dla smaku. Na pewno białe pieczywo pszenne, bułeczki czy jakieś gotowe wyroby cukiernicze. To są te produkty, które nie przysłużą się nam absolutnie w żadnej mierze – dodaje Justyna Marszałkowska, dietetyk.