internet

Artykuły - Internet (4760)

Filmy - Internet (77)

  • Za kilka lat chmura będzie tak powszechna jak Internet

    Polskie firmy chcą chmury. W ostatnich 12 miesiącach nastąpił olbrzymi wzrost zainteresowania chmurą – wynika z danych Oracle. Niestety dane pokazują także, że pod względem adaptacji chmury, dystans pomiędzy Europą Środkowo-Wschodnią a Zachodnią jest znaczący i będzie się zwiększał. Jak wynika z danych IDC, w 2017 r. wydatki na chmurę prywatną i publiczną wyniosą 594 mln dolarów. W 2020 r. wzrosną do 876 mln dolarów. Dla porównania, wydatki na chmurę w Europie Zachodniej wzrosną w tym czasie z 6,19 mld dolarów do 9,11 mld dolarów. Do końca 2017 roku aż 80% globalnych firm zainicjuje projekty w zakresie cyfrowej transformacji. To poważne wyzwanie dla polskich przedsiębiorstw.
  • Coraz więcej osób ma problem z oceną wiarygodności informacji w sieci. Światowi giganci technologiczni zapowiadają walkę z fake newsami

    Fałszywe informacje coraz częściej wygrywają z prawdziwymi wiadomościami. Młodzi ludzie przyznają, że często nie potrafią odróżnić prawdy od fake newsa. Walkę z wprowadzającymi w błąd publikacjami zapowiedziały największe światowe koncerny technologiczne, jak Google, Facebook, Wikipedia czy Mozilla. Na ten cel zamierzają przeznaczyć 14 mld dol. Fałszywe newsy zmniejszają zaufanie do mediów, a także firm, instytucji i osób publicznych, to zaś przekłada się na więcej pracy specjalistów z branży PR. – Żyjemy w erze postprawdy, w czasach, kiedy informacje fałszywe wygrywają z prawdziwymi, zwłaszcza w kontekście kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych, gdzie news o tym, jak papież popiera Donalda Trumpa, jest najchętniej klikanym nagłówkiem – podkreśla Magdalena Wosińska, redaktor PRoto.pl.
  • W sieci przybywa nieprawdziwych informacji o produktach żywnościowych. Coraz trudniej z nimi walczyć

    Fałszywe informacje, czyli tzw. fake newsy, pojawiają się w przestrzeni publicznej w jednej chwili i szybko się rozprzestrzeniają. Nagle konsumenci dowiadują się, że produkty, których bez żadnych negatywnych skutków używali przez dużą część życia, są niekorzystne lub wręcz szkodliwe. Takie historie to nie nowość, ale w dobie cyfrowych mediów coraz trudniej z nimi walczyć. Ostatnią, choć niejedyną, głośną sprawą tego typu była historii Nutelli. – Fake newsy, czyli nieprawdziwe informacje, są problemem chyba dla każdej branży w tej chwili i stają się też problemem dla nas wszystkich, zwykłych konsumentów, którzy próbują wybrać z tego zalewu informacji to, co jest prawdziwe, a co nie jest – mówi Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności. – Mamy w tej chwili bardzo dużo nieprawdziwych informacji, które nie tyle są generowane przez zwykłą głupotę czy niewiedzę, ale są generowane w sposób specjalny i powodują określone działanie konsumentów. Na początku roku media obiegła informacja o wycofaniu z włoskich sklepów sieci COOP kremu czekoladowo-orzechowego marki Nutella. Powodem miała być rzekoma szkodliwość produktu ze względu na zawartość oleju palmowego. Szybko okazało się jednak, że Nutella była i jest bezpieczna dla zdrowia, nadal stoi nie tylko na włoskich półkach, lecz także we wszystkich 180 krajach, w których jest dystrybuowana.
  • Kościński: Regulacje internetu powinny odpowiadać oczekiwaniom konsumentów

    Pod przywództwem Ministerstwa Cyfryzacji powstał program „Od papierowej do cyfrowej Polski”, który zakłada przejście z modelu analowego na cyfrowy. Program Paperless&Cashless pozwoli za pośrednictwem internetu załatwić nasze sprawy np. w urzędzie. Dodatkowo wspierany będzie obrót bezgotówkowy, dzięki czemu za 3 lata zmiany będą bardzo widoczne. Tym samym można będzie wykonywać różne czynności będąc w domu lub poza nim – np. nad polskim morzem lub na drugiej stronie kuli ziemskiej. Podstawą będzie właściwa regulacja działań w sieci. - Przy tym modelu gospodarka będzie kompletnie inaczej działała – powiedział agencji eNewsroom.pl Tadeusz Kościński, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju – Działania tego typu w Internecie są częścią Industry 4.0 – czwartej rewolucji przemysłowej. W ten sposób nasza cała gospodarka się rozwija. Zależy nam, by wszelkie regulacje w tym obszarze były dostosowane do potrzeb i oczekiwań konsumentów – powiedział Kościński