hipermarkety

Artykuły - Hipermarkety (81)

  • Hipermarkety nie znikną, ale stracą na znaczeniu

    Hipermarkety nie znikną, ale stracą na znaczeniu

    Na przestrzeni lat zwyczaje zakupowe Polaków zmieniły się, a przewagę na rynku sieci handlowych zyskał segment dyskontów. Super- i hipermarkety odchodzą do lamusa, ale nie stracą całkowicie na znaczeniu.
  • Hipermarkety muszą się zmienić albo zginą. Jak tchnąć życie w "umierający" format?

    Hipermarkety muszą się zmienić albo zginą. Jak tchnąć życie w "umierający" format?

    Pogłoski o śmierci hipermarketów w Polsce - po wycofaniu się przez Tesco z naszego rynku - są zdecydowanie przedwczesne - napisał serwis wiadomoscihandlowe.pl. Ten format sklepowy wciąż może zostać uratowany, ale jego operatorzy muszą szybko i umiejętnie zareagować na aktualne trendy rynkowe, by nie stracić znaczenia dla polskiego klienta. O tym, jaka praca powinna zostać wykonana, opowiada Agnieszka Mielcarz, Group Property Director w HB Reavis.
  • Analiza Interii. Hipermarkety w niełasce

    Analiza Interii. Hipermarkety w niełasce

    Pozycja hipermarketów na rynku będzie maleć. Polacy wolą robić zakupy bliżej domu, szybciej, w mniejszych sklepach. Trend ten widoczny jest od dłuższego czasu. Tesco zbyt późno zaczęło reagować na zmieniające się gusta zakupowe w Polsce i nie sprostało konkurencji. To może być jeden z czynników niepowodzenia tej sieci na krajowym rynku.
  • Dyskonty wytaczają ciężką artylerię. Nadchodzi kolejna wojna cenowa​

    Dyskonty wytaczają ciężką artylerię. Nadchodzi kolejna wojna cenowa​

    Zbliżająca się recesja wywołała w sektorze handlu detalicznego ruchy wyprzedzające - poinformował serwis wiadomoscihandlowe.pl. Operatorzy, którzy przez ostatnie lata mocno rozwijali ofertę jakościową, w tym produkty premium, teraz repozycjonują się na rynku, kładąc mocny nacisk na cenę.
  • Smartfony przyszłością w zakresie czystości w sklepach. Eksperci: Czas skończyć z przestarzałymi metodami

    Smartfony przyszłością w zakresie czystości w sklepach. Eksperci: Czas skończyć z przestarzałymi metodami

    Działające na rynku sklepy zapytano o stosowane metody utrzymywania czystości. Pytania dotyczyły trzech procesów - technicznego, informacyjnego i kontrolnego. Informacji udzieliła blisko połowa podmiotów. Analiza m.in. wykazała, że w wielu placówkach sprzątanie jest nadal nadzorowane w postaci papierowych formularzy. Co niektórzy eksperci oceniają jako przestarzałe i zawodne działanie. Jednak trend na rynku wyraźnie się zmienia. Ułatwiają to cyfrowe rozwiązania. Wszystkie raporty trafiają bezpośrednio do centrali, która może szybko sprawdzić, kto danego dnia o określonej godzinie np. czyścił konkretną półkę.
  • Wschodnia Polska podzielona pod względem cyfryzacji w handlu. Eksperci: To duża szansa dla sieci handlowych

    Wschodnia Polska podzielona pod względem cyfryzacji w handlu. Eksperci: To duża szansa dla sieci handlowych

    Z badania Grupy AdRetail wynika, że 52 proc. konsumentów woli e-gazetki. 44 proc. preferuje tradycyjne wydania, które są najpopularniejsze w woj. podkarpackim. Elektroniczna forma ma najwięcej zwolenników w lubelskim. Klienci dyskontów i hipermarketów częściej korzystają z drukowanych publikacji niż kupujący w innych formatach. Wśród osób zaopatrujących się w sklepach convenience i w supermarketach przeważa wersja cyfrowa. Eksperci twierdzą, że sieci handlowe zdecydowanie powinny wzmocnić jej oddziaływanie w tej części kraju. I dodają, że długofalowo to im się opłaci.
  • Hipermarket czy osiedlowy sklep - gdzie kupują Polacy?

    Hipermarket czy osiedlowy sklep - gdzie kupują Polacy?

    Polacy coraz częściej robią zakupy w mniejszych sklepach. Polscy konsumenci nie chcą już spędzać kilkudziesięciu minut wędrując po wielkim hipermarkecie w poszukiwaniu pożądanych towarów.
  • Polacy w weekend wciąż myślą o zakupach

    Polacy w weekend wciąż myślą o zakupach

    Wygląda na to, że - mimo zmian w ustawodawstwie - weekend nadal pozostał czasem, który Polacy poświęcają na zakupy. Analizując dane z dni poprzedzających niedziele bez handlu widać, że i w tym przypadku większymi beneficjentami są dyskonty.
  • W których sklepach są najtańsze warzywa? Warto sprawdzić, bo różnice są naprawdę spore

    W których sklepach są najtańsze warzywa? Warto sprawdzić, bo różnice są naprawdę spore

    W hipermarketach za koszyk wybranych 12 warzyw zapłacimy ok. 50 zł, w supermarketach średnio tylko o 2 zł więcej, a w dyskontach - o ponad 7 zł. Największe rozbieżności występują w sieciach convenience*. Tam też jarzyny są najbardziej kosztowne. Różnica między najtańszym a najdroższym kanałem sprzedaży to niemal 14 zł. Mocno zróżnicowane są także ceny poszczególnych produktów, które w niektórych przypadkach mogą przekraczać nawet 100 proc. W badanym okresie najczęściej tego typu wahania dotyczyły ziemniaków i cebuli, ale również kalafiorów, papryki czerwonej czy pomidorów.
  • Klient nie będzie anonimowy. Technologia pomoże sprzedawcom

    Klient nie będzie anonimowy. Technologia pomoże sprzedawcom

    Najszybciej rozwijają się małe i średnie centra handlowe. Ich rola zmienia się dzięki nowym technologiom.

Filmy - Hipermarkety (5)

  • Hipermarkety szukają nowych strategii

    Już pierwsze jaskółki pokazują, że w branży dyskontów mogą nastąpić pewne zmiany w samym podejściu do klienta. Będą się zmieniać z typowego hard dyskontu – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji (POHiD). – Sieci hipermarketów przeżywają stagnację, dlatego muszą przebudować swoje praktyki i strategie.
  • Hipermarkety próbują odzyskać pozycję na rynku

    Hipermarkety mają spośród wszystkich rodzajów sklepów największe zadanie do wykonania i realizują je przez politykę cenową i zmianę asortymentu, dostosowanie się do klienta – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji oraz dyrektor przedstawicielstwa Metro AG w Polsce (właściciel m.in. Makro Cash&Carry, Media Markt).
  • Konkurencję z dyskontami przegrywają nie tylko małe sklepy

    W najgorszej sytuacji w tej chwili są małe osiedlowe sklepy, które nie są jeszcze zrzeszone w żadne sieci, nie są podpięte pod sieciowe hurtownie, ponieważ ich ekonomika sprzedaży jest najgorsza. One też są najpłytsze finansowo, więc ich znikanie jest właściwie w tej chwili masowe – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Andrzej Gantner, prezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
  • Sieci handlowe coraz chętniej pokazywane w mediach

    Hipermarkety Tesco, Biedronka i Auchan mają najlepszy PR - wynika z badań przeprowadzonych przez Press-Service Monitoring Mediów. A to przekłada się na konkretne korzyści, nie tylko wizerunkowe, ale również finansowe: gdyby przyszło im wykupić powierzchnię reklamową odpowiadającą analizowanym tekstom to łączny koszt przekroczyłby wówczas 450 mln zł. - Pamiętajmy, że to są normalne firmy, które działają tak samo, jak podmioty z innych branż i chcąc nie chcąc muszą informować dziennikarzy, o tym, co się dzieje w spółce, o wynikach finansowych, planach rozwoju - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Damian Kuraś, współwłaściciel agencji Kancelaria PR.