gry komputerowe

Artykuły - Gry komputerowe (155)

  • Grom pandemia niestraszna

    Grom pandemia niestraszna

    Grom pandemia niestraszna, a wręcz przeciwnie - gamedev kwitnie. Powszechny lockdown rozpościerający się szeroko na całym świecie skutkuje częstszym korzystaniem z elektronicznej rozrywki. Twórcy gier próbują wykorzystać tę sytuację.
  • CD Projekt zakłada rozpoczęcie równoległej pracy nad projektami AAA od 2022 r.

    CD Projekt zakłada rozpoczęcie równoległej pracy nad projektami AAA od 2022 r.

    CD Projekt zakłada rozpoczęcie równoległej pracy nad projektami AAA od 2022 roku - podała spółka w aktualizacja strategii. W tym roku chce wydać "Cyberpunk 2077" i "Wiedźmina 3" w wersjach na nowe konsole, pracuje też nad dodaniem do "CP 2077" elementów gry przez internet.
  • Pandemia przyspieszyła cyfrowe plany LEGO

    Pandemia przyspieszyła cyfrowe plany LEGO

    Połączenie świata cyfrowego z rzeczywistym - to cel jaki postawiła przed sobą Grupa LEGO. Dzięki temu pomysłowi, duński producent zabawek zamknął 2020 rok najlepszymi wynikami od 5 lat. Teraz zapowiada, że zatrudni setki informatyków, którzy przyspieszą wprowadzenie gier komputerowych i polepszą jakość sprzedaży online.
  • Gra komputerowa może być nadzorowana przez UOKiK

    Gra komputerowa może być nadzorowana przez UOKiK

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma kompetencje do kontrolowania twórców z branży elektronicznej rozrywki i punktowania ich za funkcjonalność produktów. Jednak zdaniem ekspertów nie powinien wobec nich sięgać po kary finansowe.
  • Premiera Cyberpunk 2077. CD Projekt zmienia datę. Gracze muszą poczekać do 10 grudnia 2020 roku

    Premiera Cyberpunk 2077. CD Projekt zmienia datę. Gracze muszą poczekać do 10 grudnia 2020 roku

    Premiera gry Cyberpunk 2077 została przesunięta. Gracze muszą poczekać do 10 grudnia 2020 roku.
  • Polska grami stoi, czyli polski gamedev w pigułce

    Polska grami stoi, czyli polski gamedev w pigułce

    Niemcy mają samochody, Szwajcarzy - zegarki, a Polacy? Niewiele jest polskich firm, czy szerzej branż, z których Polska byłaby znana na całym świecie, oceniana przy tym pozytywnie za jakość danego dobra czy usługi. Niewątpliwie jednak branża gier w Polsce ma w tej chwili swoje pięć minut. Czy może stać się wizytówką Polski w świecie? A może już jest?
  • Ile można zarobić na graniu w gry komputerowe?

    Ile można zarobić na graniu w gry komputerowe?

    Jeszcze kilkanaście lat temu mało kto pomyślałby, że możliwym będzie, aby osoby z dwóch różnych krajów oddalonych od siebie o tysiące kilometrów mogły rywalizować ze sobą w grze komputerowej. Rozpowszechnienie się Internetu umożliwiło powstanie nowej formy rozrywki, jaką jest e-sport. Rywalizacji zawodników przygląda się coraz więcej widzów nie tylko online, ale również podczas wydarzeń zorganizowanych na wielkich arenach. Czy granie w gry komputerowe się opłaca? Ile zarabiają najlepsi? Czy e-sport będzie nową ścieżką kariery? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.
  • Udany debiut Art Games Studio na NewConnect

    Udany debiut Art Games Studio na NewConnect

    Za nami kolejny udany debiut spółki gamingowej na parkiecie NewConnect. Pierwsze transakcje na akcjach zawarto po kursie 3 zł - o 50 procent wyższym niż kurs odniesienia. To 7 debiut w tym roku, a Art Games Studio stał się 386. spółką notowaną na NewConnect.
  • TOP 4 gry – premiery na jesień 2019

    TOP 4 gry – premiery na jesień 2019

    Świat gier komputerowych nie przestaje zaskakiwać! Co rusz twórcy gier ,,wyciągają z rękawa’’ nowe asy! Rok 2019 oferuje mnóstwo największych premierowych hitów wśród gier na PC i konsolę. Już teraz sprawdź, jakie nowości pojawią się jesienią tego roku! Nie możesz doczekać się premiery? Są sposoby, aby zagrać w daną grę zanim zrobią to inni.
  • Polski rynek gier drugi w Europie

    Polski rynek gier drugi w Europie

    Newzoo, światowy lider w analizach rynku dla gier wideo, eSportu i gier mobilnych w kooperacji z firmą Wargaming podzielił się danymi dla polskiego rynku gier wideo. Według analityków firmy wydatki Polaków w tym segmencie sięgnęły 541 500 000 USD czyli dokładnie 2 057 700 000 PLN (kurs za Narodowym Bankiem Polskim).

Filmy - Gry komputerowe (13)

  • Prof. Wasilewski: Świat Cyberpunka 2077 fantastycznie wpisuje się w dzisiejsze lęki

    „Świat Cyberpunka 2077 to świat mroczny, ale on fantastycznie wpisuje się w dzisiejsze lęki. Mniej więcej na początku lat 90. mieliśmy taką utopię, że już wszystko będzie lepiej, jak pamiętamy Francis Fukuyama pisał, że jest koniec historii, teraz już będzie szczęśliwie. I nagle się okazało, że te wszystkie populizmy, korporacje, że klimat… że całkiem jest niedobrze i te napięcia, które powstają są naszym udziałem, w związku z tym ta gra (…) trochę się wpisuje w dzisiejsze lęki dystopijne związane ze światem, który nie jest zbyt dobry. Jeżeli porównalibyśmy sobie ją do różnych historii, które są opowiadane na Netflixie, to można powiedzieć, że ona jest bardzo mocno w trendzie” – stwierdził w Porannej rozmowie w RMF FM prof. Jacek Wasilewski.
  • Prof. Wasilewski: Świat Cyberpunka 2077 fantastycznie wpisuje się w dzisiejsze lęki

    „Świat Cyberpunka 2077 to świat mroczny, ale on fantastycznie wpisuje się w dzisiejsze lęki. Mniej więcej na początku lat 90. mieliśmy taką utopię, że już wszystko będzie lepiej, jak pamiętamy Francis Fukuyama pisał, że jest koniec historii, teraz już będzie szczęśliwie. I nagle się okazało, że te wszystkie populizmy, korporacje, że klimat… że całkiem jest niedobrze i te napięcia, które powstają są naszym udziałem, w związku z tym ta gra (…) trochę się wpisuje w dzisiejsze lęki dystopijne związane ze światem, który nie jest zbyt dobry. Jeżeli porównalibyśmy sobie ją do różnych historii, które są opowiadane na Netflixie, to można powiedzieć, że ona jest bardzo mocno w trendzie” – stwierdził w Porannej rozmowie w RMF FM prof. Jacek Wasilewski.
  • E-sport nie jest tylko dla chłopaków!

    Pięć różnych dziewczyn i jedna, wspólna pasja - gry komputerowe. Zawodniczki Arcane Wave to kolejne bohaterki naszego cyklu reportaży "Płeć: Kobieta. Moc: Petarda", które odwiedziliśmy z naszą kamerą. Tym razem bliżej przyjrzymy się zawodowym gamerkom, które obalają stereotyp mówiący o tym, że świat wirtualnych potyczek jest wyłącznie męską domeną.
  • Polska zagłębiem gier komputerowych? Pomysły rządu mogą tu zaszkodzić

    Rząd nie wycofuje się z pomysłu podniesienia progresji podatkowej, która uderzyć może w najlepiej zarabiających, np. programistów. Dodatkowo niechętnie spogląda na kwestię imigracji. Pozyskanie najlepszych fachowców od tworzenia gier komputerowych może stać się problematyczne. Do tego wszystkiego doliczyć trzeba demontaż OFE, który niekorzystnie wpłynie na giełdę, z której to rodzimi producenci gier chętnie korzystają. Więcej w materiale wideo.