gruszki

Artykuły - Gruszki (196)

  • Sięgnij po gruszki

    Sięgnij po gruszki

    Twoje dziecko pokasłuje, a i ty nie czujesz się najlepiej? Zrób całej rodzinie napar z gruszek.
  • Rosną ceny nie tylko jabłek

    Rosną ceny nie tylko jabłek

    Tej jesieni będą słabe zbiory jabłek - zapowiada wiceprezes Związku Sadowników RP. Robert Remiszewski zapowiedział Radiu Podlasie, że w Europie zbiór będzie mniejszy o 30 proc. Ceny mogą być nawet o jedną trzecią wyższe.
  • Zbiory jabłek i gruszek będą znacznie niższe

    Zbiory jabłek i gruszek będą znacznie niższe

    Zbiory jabłek w bieżącym sezonie będą niższe o ok. 30 proc. rdr, a gruszek o 40 proc. - ocenia Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowatych. Mniejsza podaż odbije się na ich cenach oceniają eksperci.
  • ​Soczysta gruszka

    ​Soczysta gruszka

    Koniec lata to czas, gdy na naszych stołach pojawiają się gruszki. Te soczyste owoce mają szereg pozytywnych właściwości.
  • Wczesna jesień pachnie gruszkami i śliwkami

    Wczesna jesień pachnie gruszkami i śliwkami

    W kuchni każda pora roku smakuje inaczej. Wczesną jesienią, kiedy największymi smakołykami ogrodu są śliwki i gruszki, możemy w nich odnaleźć prawdziwe błogosławieństwo dla naszego zdrowia. Wykorzystaj je dla swojego dziecka!
  • Gruszki w cieście z czekoladą

    Gruszki w cieście z czekoladą

    Przepis na pyszny deser
  • Migdałowe muffiny  z gruszką

    Migdałowe muffiny z gruszką

    Muffiny w świątecznej wersji
  • Ciasto makowo-gruszkowe

    Ciasto makowo-gruszkowe

    Gruszki, mak i orzechy laskowe to wspaniała kompozycja smakowa. Ciasto jest idealne na jesień.
  • Sernik z gruszkami

    Sernik z gruszkami

    Ulubione ciasto Polaków w jesiennej odsłonie
  • Gruszki domowym sposobem

    Gruszki domowym sposobem

    Gruszki zawierają sporo potasu, trochę sodu, wapnia, magnezu, fosforu, żelaza a także jod. Najzdrowiej spożywać je na surowo. Jeśli jednak mamy ich nadmiar, warto zrobić z nich atrakcyjne kompoty, konfitury, półsłodkie marynaty lub ususzyć na wigilijny kompot.

Filmy - Gruszki (4)

  • Przepis na szybkie powidła gruszkowe

    Gruszkowe powidła to klasyka, łatwo je przygotować, zaś zamknięte w słoiczku jako nieliczne przechowają przepyszny smak i aromat, który w mig przypomni wam lato i świeże owoce! Z ich przygotowaniem poradzi sobie każdy, ważne, by wybrać odpowiedni rodzaj gruszek - najlepsze są te gładkie, zwarte, bez drobnych kamyczków, które mają niektóre rodzaje tych wybornych, soczystych owoców. Poznajcie nasz przepis, jak szybko zrobić powidła gruszkowe!
  • Smażone gruszki w miodzie z serem pleśniowym

    Gruszki to przepyszne owoce, których kulinarna sława lekko przygasła w ostatnich latach. A szkoda! Są zdrowe i można z nich przygotować przepyszne dania - nie tylko ciasta i desery! Nasz przepis na smażone gruszki w miodzie to przepyszny sposób na przygotowanie wykwintnego posiłku, który będzie doskonale łamał różne smaki - wszystko dzięki dodatkowi sera pleśniowego, który wydobędzie z całości niesamowity smak i aromat. Zobaczcie, jak prosto je zrobić!
  • Gruszka może być bardziej szkodliwa niż myślisz

    Gruszka to ulubiony owoc wielu Polaków. Jest słodka, orzeźwiająca i zdrowa, ale przede wszystkim - może być bardzo trująca. Bądźmy ostrożni przed jej zjedzeniem! Zwracajmy szczególną uwagę na wygląd gruszki. Jeśli zauważymy lekko sine plamy na skórze, pod żadnym pozorem nie jedzmy takiego owocu. Niektóre plamy mogą być rakotwórcze. - Na szczęście większość odmian, które są teraz w sprzedaży nie posiadają takich plam - mówi Mikołaj Rey, podróżnik kulinarny. Co równie ważne, należy wybierać nieco twarde gruszki. Te miękkie mają bardzo dużą zawartość cukru. Pamiętajmy również o tym, by nie przechowywać gruszek razem z jabłkami. Posłuchajcie dlaczego!(Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Zmysłowe smaki: Sałatka gruszkowo-figowa

    Figi zbyt rzadko goszczą na naszych stołach, a szkoda, ponieważ są nie tylko smaczne, ale też bardzo zdrowe. Zawierają szereg witamin (m.in. C, PP, witaminy z grupy B), dużo żelaza, a także wapń i magnez. Oznacza to, że owoce te skutecznie mogą wspomagać walkę z anemią, osteoporozą czy zwykłym codziennym stresem. Ich spożywanie zaleca się również osobom z podwyższonym poziomem cholesterolu, ponieważ figi skutecznie go obniżają. Wszystkim, którzy chcieliby włączyć figi do swojego codziennego jadłospisu, polecamy na dobry początek sałatkę z grillowanymi gruszkami, figami i prażonymi orzechami włoskimi. Zobaczcie, jak prosto się ją przyrządza! Sałatka gruszkowo-figowa - tu znajdziesz dokładny przepis. Wejdź! Równie zdrowe, równie smaczne – czytaj o KIWI oraz AWOKADO Polub "Zmysłowe smaki" na Facebooku!