ekspansja

Artykuły - Ekspansja (62)

  • Zagraniczna ekspansja polskich firm. Świat stoi otworem przed "Made in Poland"

    Zagraniczna ekspansja polskich firm. Świat stoi otworem przed "Made in Poland"

    Stopniowo tworzy się przyjazny klimat dla zagranicznej ekspansji polskich firm. Do sukcesów potrzebna będzie między innymi ofensywna dyplomacja ekonomiczna oraz budowa silnych narodowych czempionów, którzy pociągną za sobą mniejsze podmioty.
  • Gazowa ekspansja Izraela: Jak skorzysta na tym Europa?

    Gazowa ekspansja Izraela: Jak skorzysta na tym Europa?

    Izrael do niedawna uznawany był za państwo bez surowców naturalnych. Jednak w ciągu kilku ostatnich lat zaczęto tam odkrywać pokaźne złoża gazu, znacznie przekraczające krajowe zapotrzebowanie.
  • Polska Meat przechodzi z New Connect na GPW. Celem ekspansja na rynek handlu detalicznego w Afryce

    Polska Meat przechodzi z New Connect na GPW. Celem ekspansja na rynek handlu detalicznego w Afryce

    Iberdigest - hiszpański koncern handlujący mięsem przenosi swoją siedzibę do Gdyni. Polska Meat - jej spółka córka przejmuje w niej udziały, dzięki czemu w Polsce powstanie siedziba koncernu z jej centrum operacyjnym, finansowym i zarządczym. Ogłasza również swoje plany na rozszerzenie działalności w Afryce.
  • Polskie firmy podbijają zagraniczne rynki. W ekspansji mogą liczyć nie tylko na dyplomację ekonomiczną, lecz także wsparcie finansowe

    Polskie firmy podbijają zagraniczne rynki. W ekspansji mogą liczyć nie tylko na dyplomację ekonomiczną, lecz także wsparcie finansowe

    Polski eksport, który szacuje się obecnie na ok. 200 mld dol., rośnie w tempie ok. 6 proc. rocznie, a jego dynamika w kolejnych będzie rosła. Rodzime firmy coraz częściej wchodzą na zagraniczne rynki, dlatego rośnie zapotrzebowanie na wsparcie, także finansowe, w ekspansji zagranicznej. Tylko w 2016 roku Bank Gospodarstwa Krajowego zwiększył wartość finansowania eksportu i ekspansji zagranicznej polskich firm do poziomu 1,7 mld zł.
  • PEKAES uruchomił nowoczesny terminal w Sosnowcu - dalsza ekspansja grupy

    PEKAES uruchomił nowoczesny terminal w Sosnowcu - dalsza ekspansja grupy

    PEKAES SA, czołowa polska grupa logistyczna, poinformowała o uruchomieniu nowoczesnego magazynu w Sosnowcu i zmianie lokalizacji oddziału PEKAES w województwie śląskim. Nowy terminal cross-dockowy na terenie aglomeracji śląskiej poszerza skalę możliwości operacyjnych Firmy w tym kluczowym dla gospodarki regionie kraju. Duże możliwości przeładunkowe zapewniają szybką i płynną obsługę jeszcze większej liczby przesyłek krajowych i międzynarodowych.
  • Globalna ekspansja LPP - pierwszy salon RESERVED na Bliskim Wschodzie

    5 lutego 2015 roku to przełomowa data w historii firmy LPP, właściciela marek odzieżowych RESERVED, House, Cropp, MOHITO i SiNSAY. Otwarcie salonu flagowej marki RESERVED w Egipcie to początek ekspansji firmy poza Europę. LPP w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza otworzyć na Bliskim Wchodzie co najmniej kilkadziesiąt salonów sprzedaży.
  • LPP wzmacnia ekspansję na zachodzie

    LPP, jeden z liderów branży odzieżowej na rynku środkowoeuropejskim, realizuje zapowiadaną wcześniej ekspansję na rynek niemiecki. Firma podpisała nowe umowy na otwarcie flagowych sklepów marki RESERVED w kolejnych lokalizacjach w Niemczech, w tym w Berlinie, gdzie powstanie pierwszy flagowy sklep LPP. Spółka ma ambitne plany, by w ciągu trzech lat otworzyć na tym rynku kolejnych 30 sklepów marki RESERVED.
  • Ekspansja super- i hipermarketów w Polsce została zahamowana

    Ekspansja super- i hipermarketów w Polsce została zahamowana

    Na polskim rynku handlowym wciąż najszybciej rozwijają się dyskonty i sklepy typu convenience. Ekspansja super- i hipermarketów została zahamowana - wynika z raportu Cushman & Wakefield podsumowującego I półrocze. Rank Progress, deweloper zajmujący się obiektami handlowymi, ocenia, że są jednak sieci, które wracają do strategii rozbudowy największych placówek.
  • Banki z rynków wschodzących mają szansę na globalną ekspansję

    Banki z rynków wschodzących mają szansę na globalną ekspansję

    Po roku 2015 za wytworzenie ponad 50 proc. globalnego PKB będą odpowiadać rynki wschodzące. Szybko rozwijające się gospodarki w regionie Ameryki Południowej i Azji wpływają na dynamiczny rozwój tamtejszego sektora bankowego. Raport firmy doradczej Deloitte "Banking across borders. International expansion opportunities for emerging markets-based banks" wskazuje, że banki z rynków wschodzących są gotowe do globalnej ekspansji, tym bardziej, że sprzyjają im rosnąca wymiana handlowa, rozwijająca się klasa średnia oraz rozwój nowoczesnych technologii.
  • OECD: Polska na drodze ekspansji

    OECD: Polska na drodze ekspansji

    Trwa ekspansja polskiej gospodarki - takie wnioski płyną z najnowszego badania OECD dotyczącego Composite Leading Indicator (CLI). Tymczasem największe gospodarki wschodzące notują osłabienie wzrostu.

Filmy - Ekspansja (2)

  • Neonet w tym roku otworzy 120 sklepów w mniejszych miastach

    Firma Neonet, która w ciągu ostatnich dwóch lat potroiła swoje obroty, chce kontynuować rozwój sieci sklepów i modernizację już istniejących. W tym roku nowe sklepy powstawać będą w jeszcze mniejszych miejscowościach. Na 2015 r. planowane jest rozpoczęcie działalności w większych miastach. – W tym roku chcemy otworzyć 120 sklepów w miastach do 200 tys. mieszkańców – mówi Wojciech Kiestrzyń, wiceprezes zarządu Neonet SA.
  • "Nie ma miejsca dla Wal-Martu w Polsce"

    Plotki o wejściu amerykańskiego giganta do Polski pojawiają się regularnie. W ostatnim czasie mówiło się, że planuje on przejąć sieć hipermarketów Real. Andrzej Faliński z Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji uważa, że ekspansja Wal-Martu na polskim rynku raczej nie jest możliwa.