e-myto

Artykuły - E-myto (37)

  • Od lipca ważna zmiana dla kierowców

    Od 1 lipca 2020 r. Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) przejmie od Głównego Inspektora Transportu Drogowego (GITD) pobór opłaty elektronicznej za przejazd pojazdem ciężkim (powyżej 3,5 tony) po płatnych drogach krajowych oraz pobór opłaty za autostrady na wyznaczonych odcinkach A2 i A4. Dotychczasowy system poboru opłat zostanie wygaszony do końca lipca 2021 r. zastąpi nowy, oparty na geolokalizacji.
  • E-myto naliczy aplikacja. Nowe przepisy i wyższe kary dla przewoźników

    E-myto naliczy aplikacja. Nowe przepisy i wyższe kary dla przewoźników

    Nadzór nad pobieraniem opłat za przejazd drogami płatnymi przejmie Krajowa Administracja Skarbowa. Wzrosną kary dla kierowców i przewoźników, którzy ich nie uiszczą, ale do obliczenia należności wystarczy aplikacja na telefon.
  • Konsekwencje prawne uczestnictwa w nielegalnych grach hazardowych przez internet

    Konsekwencje prawne uczestnictwa w nielegalnych grach hazardowych przez internet

    W dobie internetu i globalizacji powszechne jest oferowanie przez dostawców gier hazardowych z różnych państw swoich usług praktycznie na całym świecie, umożliwiając dostęp do prowadzonych platform gier użytkownikom internetu w większości krajów świata. W związku z tym istotne pozostają m.in. kwestie, jak polski system prawny reguluje rynek hazardu, w tym monopol państwa w tym zakresie, a także dopuszczalności i legalności uczestniczenia z terytorium Polski w grach hazardowych organizowanych na terytorium innych państw, ale oferowanych wszystkim użytkownikom, w tym obywatelom Polski, za pośrednictwem internetu.
  • Elektroniczne opłaty za autostrady nie tak szybko

    Elektroniczne opłaty za autostrady nie tak szybko

    Powszechne elektroniczne opłaty za przejazd autostradą w Polsce zaczną obowiązywać najwcześniej za cztery lata - czytamy w "Pulsie Biznesu".
  • Będzie elektroniczny pobór opłat

    Odchodząca ze stanowiska szefowa resortu infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska rekomenduje swojemu następcy zastąpienie bramek na autostradach elektronicznym systemem poboru opłat. Jej zdaniem nowe rozwiązanie mogłoby ruszyć w 2016 r.
  • Bardzo łatwo oszukać e-myto

    Bardzo łatwo oszukać e-myto

    Wystarczy zignorować korespondencję od inspekcji transportu drogowego, by nie zapłacić trzech tysięcy złotych kary. O sprawie pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
  • Wszyscy kierowcy zapłacą e-myto

    Wszyscy kierowcy zapłacą e-myto

    - Kierowcy aut osobowych będą płacić za przejazd autostradą elektronicznie, a nie w bramkach. Taki plan ma Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zapowiada "Puls Biznesu".
  • Blisko 2 mld zł z e-myta w 2013 roku. Najbliższe rozszerzenie systemu viaTOLL za trzy miesiące

    Blisko 2 mld zł z e-myta w 2013 roku. Najbliższe rozszerzenie systemu viaTOLL za trzy miesiące

    Kolejne kilometry dróg krajowych i autostrad zostaną objęte elektronicznym systemem poboru opłat. - Najbliższe rozszerzenie będzie miało miejsce na początku przyszłego roku - mówi Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services, operatora systemu. Dziś viaTOLL działa już na blisko 2 tys. km. Za pięć lat ma być ich trzy razy więcej. Resort transportu i GDDKiA do e-myta chcą włączyć także prywatne odcinki autostrad. Rozmowy trwają.
  • "Dziennik Polski": Nie tylko autostrada będzie płatna

    Na drodze krajowej nr 79 z Krakowa przez Zabierzów i Krzeszowice do Jaworzna będzie pobierane e-myto. Jego wprowadzenie z początkiem 2013 r. ma zmniejszyć ruch ciężarówek na tej trasie - informuje "Dziennik Polski".
  • E-myto za drogi dla każdego kierowcy

    E-myto za drogi dla każdego kierowcy

    Za rok na wszystkich autostradach w Polsce może zostać wprowadzony system płatności elektronicznych. Dzięki temu nie trzeba będzie stać na bramkach. Rząd ustala szczegóły z koncesjonariuszami.

Filmy - E-myto (4)

  • viaTOLL zwiększył zasięg. Eksperci: to wciąż za mało

    viaTOLL obowiązuje już na ponad 2 tys. km dróg. Od soboty elektroniczny system poboru opłat działa na sześciu nowych odcinkach. E-mytem objęto prawie 140 km kolejnych autostrad, ekspresówek i dróg krajowych. W tym roku wpływy z systemu mają wynieść około 1,5 mld złotych. Zdaniem ekspertów to wciąż za mało, by zrealizować wszystkie potrzeby Krajowego Funduszu Drogowego. Dlatego konieczne jest dalsze rozszerzanie sieci płatnych dróg - alternatywą będzie wzrost podatków. Komentuje Eryk Kłossowski, ekspert ds. finansowania infrastruktury transportowej.
  • Blisko 2 mld zł z e-myta w 2013 roku

    Do 2018 roku docelowo 7 tys. kilometrów dróg ma być objętych systemem. Krajowy Fundusz Drogowy oczekuje w tym okresie wpływów na poziomie 23 mld zł - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services.
  • Potrzebny jednolity system poboru e-myta

    Brak jednolitego systemu opłat autostradowych jest ze szkodą dla państwa i kierowców - twierdzi Eryk Kłossowski, ekspert Instytutu Jagiellońskiego (źródło: Newseria).
  • Skarb Państwa zarobił na e-mycie

    System elektronicznego poboru opłat tylko w tym roku przyniósł do Skarbu Państwa 120 mln zł. To oznacza, że codziennie z e-myta wpływa ok. 2 mln zł. Komentuje Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services.