dieta odchudzanie

Artykuły - Dieta odchudzanie (1)

  • Zielony koktajl odchudzający

    Zielony koktajl odchudzający

    Domowe koktajle to znakomity sposób na dostarczanie organizmowi wielu cennych mikro- i makroelementów, których potrzebujemy do prawidłowego funkcjonowania. Gotowe, świeże soki w sklepach potrafią sporo kosztować, dlatego warto przyrządzać je samodzielnie. Wypróbuj przepis na napój, którego składniki pomagają zrzucić zbędne kilogramy.

Filmy - Dieta odchudzanie (5)

  • Chrom - dlaczego jest tak ważny dla naszego organizmu i przydatny na diecie odchudzającej?

    Chrom został odkryty w 1797 roku przez Louisa Vaquelina i jest pierwiastkiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ma wpływ na metabolizowanie glukozy i utrzymanie go na prawidłowym poziomie. Dzięki temu pomaga hamować apetyt na słodycze. Wspomaga także przemianę tłuszczów i węglowodanów. Gdzie go znaleźć i czy istnieją przeciwwskazania do jego dodatkowej suplementacji? (Agencja TVN/x-news) Zdjęcia pochodzą z bazy x-bank.
  • Dlaczego niektórym nigdy nie wychodzi odchudzanie? Dietetyk odpowiada

    Gościem w kawalerce Łukasza Jakóbiaka był Jakub Mauricz. Dietetyk opowiedział dlaczego czasem mimo szczerych chęci, odchudzanie nie wychodzi. - Dróg do tego sukcesu jest dużo i często pomijamy założenia diagnostyczne - wyznał. - W dobrej diecie jest ujęta zasada "flexible dieting", czyli 80% kontroluj, a 20% potraktuj z przymrużeniem oka - dodał. (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • By chudnąć, trzeba jeść. Zbyt mała liczba kalorii w diecie hamuje metabolizm i ogranicza spalanie tłuszczu

    Równowaga pomiędzy ilością energii dostarczanej organizmowi a zużywanej przez niego gwarantuje prawidłowy przebieg wszystkich procesów życiowych. Bilans dodatni prowadzi do nadwagi i otyłości. Nadmiar kalorii odkłada się bowiem w postaci tkanki tłuszczowej. Z kolei bilans ujemny powoduje, że organizm czerpie energię z tkanek. Skutkuje to redukcją masy ciała, a także pogorszeniem samopoczucia oraz spadkiem sprawności fizycznej i intelektualnej. Utrzymanie równowagi energetycznej jest bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Na przykład w momencie, kiedy bilans jest ujemny, czyli przyjmujemy mniej kalorii, niż wydatkujemy, następuje redukcja masy ciała. – Zbyt duży minus w kasie organizmu spowoduje, że mózg przestawi metabolizm na stan alarmowy. Organizm będzie hamował przemianę materii, będzie ograniczał spalanie tłuszczu. Kiedy dostanie coś do jedzenia, będzie jak najwięcej chciał z tego posiłku odłożyć. To właśnie powoduje efekt jojo, kiedy stosujemy restrykcyjne diety. Natomiast jeśli mamy dodatni bilans energetyczny, kończy się to gromadzeniem zapasów. Jeśli nie spalamy tej nadwyżki, którą przyjmujemy, będzie się nam ona odkładała w postaci wałeczków na biodrach i w pasie – mówi mgr Ewa Kurowska – dietetyk, ekspert kampanii „Zarządzanie Kaloriami”.
  • Skutki uboczne diet odchudzających

    Lato tuż-tuż, dlatego każdy z nas chce zrzucić zbędne kilogramy. Sposobów na pozbycie się brzuszka jest tak wiele, jak różnorodny jest wachlarz diet odchudzających – niekoniecznie bezpiecznych dla naszego zdrowia. Jakie są skutki niewłaściwego odchudzania lub źle dobranej diety? Ku przestrodze, zobaczcie nasze zestawienie! Po pierwsze – błędnym założeniem jest omijanie posiłków. Ograniczenie spożycia odpowiedniej ilości kalorii może prowadzić do spowolnienia metabolizmu, a przez to szybsze przybieranie na wadze oraz pojawienie się cellulitu. Aby temu zapobiec, należy rozłożyć kaloryczność na kilka posiłków. Dwa duże w ciągu dnia na pewno sprawią, że zamiast zrzucić kilogramy, szybko przytyjesz. Pewnie słyszeliście o efekcie jo-jo? No właśnie, dlatego nigdy nie stosujcie środków odchudzających! Z pewnością przyniosą odwrotny efekt, a kilogramy, które uda wam się zrzucić, wrócą jak bumerang. Dodatkowo, stosując środki odchudzające, ucierpi wasz organizm – zniszczą wątrobę, trzustkę, żołądek, a nawet układ krwionośny. Innym skutkiem ubocznym odchudzania mogą być zaparcia spowodowane przyjmowaniem zbyt dużej ilości błonnika przy niewielkim spożyciu wody. Jeśli chcesz uniknąć zaparć, zmień swoje nawyki żywieniowe i przede wszystkim pamiętaj, by pić bardzo dużo wody – specjaliści zalecają nawet dwa litry dziennie.