dieta

Artykuły - Dieta (887)

  • Niacyna: Właściwości i funkcje w organizmie dziecka

    Niacyna: Właściwości i funkcje w organizmie dziecka

    Zdrowa dieta jest niezwykle ważnym elementem rozwoju dziecka. Dobre zbilansowanie witamin i składników odżywczych to klucz do zdrowia i dobrego samopoczucia malucha. Warto zwrócić szczególną uwagę na obecność niacyny w diecie. Witamina ta pełni wiele funkcji w organizmie dziecka, a jej niedobór może nieść za sobą poważne konsekwencje. Przeczytaj, co warto o niej wiedzieć.
  • Co sprawia, że starzejemy się szybciej?

    Co sprawia, że starzejemy się szybciej?

    To, jak się starzejesz, ma związek z wyborami, których dokonujesz w tej chwili. Tym, co jesz i jak jesteś aktywny, ale także z tym, jak spędzasz wolny czas i jak postrzegasz świat wokół siebie.
  • Jeść i pościć jednocześnie? To możliwe!

    Jeść i pościć jednocześnie? To możliwe!

    Post jest dziś odmieniany przez wszystkie przypadki. Nie wszystkim jest on jednak polecany. Tym osobom poleca się produkty, które wywołują podobny efekt. Tyle że są mniej inwazyjne i nie wymagają tyle silnej woli.
  • Stymulujemy metabolizm – naturalnie

    Stymulujemy metabolizm – naturalnie

    Jesienią wiele osób skarży się na spowolnione trawienie i spadek sił witalnych. Dziś mamy aż dwanaście sposobów na rozbudzenie metabolizmu i poprawę samopoczucia.
  • Anna Lewandowska podpowiada, co jeść, by mieć więcej energii w ciągu dnia

    Anna Lewandowska podpowiada, co jeść, by mieć więcej energii w ciągu dnia

    Popularna trenerka i propagatorka zdrowego stylu życia postanowiła podzielić się z odbiorcami kilkoma wskazówkami dotyczącymi diety na zwiększenie energii, której jesienią zwykle nam brakuje.
  • Jak bez wyrzeczeń zadbać o sylwetkę? Porady Katarzyny Błażejewskiej-Stuhr

    Jak bez wyrzeczeń zadbać o sylwetkę? Porady Katarzyny Błażejewskiej-Stuhr

    Psychodietetyczka i autorka bloga „Mama w wielkim mieście” postanowiła podzielić się swoimi przemyśleniami na temat presji związanej z dążeniem do idealnego ciała. „Odejdźmy od marzeń o sylwetce z okładki magazynów dla pań” – apeluje Błażejewska-Stuhr.
  • Naukowcy udowodnili, że aby dłużej żyć, trzeba mniej jeść

    Naukowcy udowodnili, że aby dłużej żyć, trzeba mniej jeść

    Duże obcięcie liczby spożywanych kalorii oznacza wiele korzyści dla zdrowia: od dłuższego życia po spadek ryzyka zachorowania na raka, choroby serca, cukrzycę i schorzenia neurodegeneracyjne, w tym - alzheimera - przekonują badacze na łamach „Science Signaling”. Czynnikiem wiążącym ze sobą te dwie kwestie jest temperatura ciała.
  • Wrzesień na talerzu

    Wrzesień na talerzu

    Wakacje właśnie się skończyły, ale wrzesień to przecież ciągle lato. Korzystajmy z jego uroków i darów natury. Schyłek lata obfituje w cenne odżywczo rośliny. Dobrze wiemy, że dla zdrowia i sylwetki warto żywić się plonami sezonowymi. Co zatem zaprosić na wrześniowy stół?
  • Picie octu jabłkowego - niebezpieczna moda

    Picie octu jabłkowego - niebezpieczna moda

    Ocet reguluje poziom cukru we krwi, pomaga schudnąć i oczyścić wątrobę. To prawda. Za sprawą dietetyków i stosujących go gwiazd, ocet jabłkowy przeżywa w ostatnich latach prawdziwy renesans. Jednak eksperci przestrzegają przed piciem go bez żadnych dodatków.
  • Dieta dobra dla tarczycy

    Dieta dobra dla tarczycy

    W chorobie Hashimoto ważna jest zmiana nawyków żywieniowych. Co zatem jeść, aby złagodzić objawy?

Filmy - Dieta (72)

  • Co trzeci Polak w wakacje odżywia się zdrowiej

    1/3 Polaków odżywia się zdrowiej w wakacje niż przez pozostałą część roku – wynika z badania przeprowadzonego przez markę produktów żywności funkcjonalnej Optima. Jednocześnie, ponad połowa badanych nie zmienia swoich przyzwyczajeń. Szkoda, bo to dobry moment, by zmienić dotychczasowe nawyki żywieniowe. Spośród badanych, którzy w wakacje stawiają na zdrowe jedzenie, większość deklaruje, że je więcej świeżych owoców i warzyw sezonowych (59,2 proc.).
  • Jak zrobić koktajl zmniejszający apetyt?

    Koktajle to doskonały sposób na urozmaicanie diety osób chcących zrzucić zbędne kilogramy! Wyraziste w smaku, pełne witamin i składników odżywczych, znakomicie sprawdzają się jako zamiennik ciężkich dań. Tym razem mamy dla was przepis na koktajl, który pomoże wam ograniczyć poczucie głodu - zmniejszanie apetytu pysznym koktajlem to bezbolesny sposób, który cieszy się popularnością na całym świecie!
  • Przepis na sałatkę z burakiem - doskonała dla kobiet w ciąży

    Kobiety w ciąży muszą szczególnie uważać na to, co jedzą i piją. Muszą przecież odżywiać nie tylko siebie, ale również dziecko, które z każdym dniem przybiera na wadze i potrzebuje mnóstwo mikro- i makroelementów, by prawidłowo się rozwijać. Ciąża nie musi oczywiście oznaczać nadmiarowych kilogramów i fałd tłuszczu, którego po porodzie trudno się pozbyć! Warto spróbować dań, które będą zdrowe, a jednocześnie nie będą zbyt tuczące. Taka właśnie jest sałatka z burakiem - idealna dla kobiet w ciąży!
  • Zielona sałatka dla kobiet w ciąży

    Przyrządzane w domu sałatki mogą być doskonałym sposobem na urozmaicenie diety kobiet w ciąży, pod warunkiem, że ich składniki są zdrowe, świeże i odpowiednio dobrane! Poznajcie nasz prosty przepis na zieloną sałatkę - idealną dla kobiet w ciąży. Dostarczy mnóstwo mikro- i makroelementów, koniecznych, by odpowiednio odżywić dwa organizmy: matki i dziecka.