cydr

Artykuły - Cydr (28)

  • Ardanowski: Nowy rząd powinien zająć się obniżeniem akcyzy na cydr

    Ardanowski: Nowy rząd powinien zająć się obniżeniem akcyzy na cydr

    Nowy rząd powinien zająć się obniżeniem akcyzy na cydr, będę przedstawiał taką propozycję; chcę też uregulowania opodatkowania napojów "piwopodobnych" - mówił minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski podczas środowej konferencji producentów cydru.
  • "Rzeczpospolita": Ulotny smak cydru

    "Rzeczpospolita": Ulotny smak cydru

    W produkcji trunku z naszych jabłek mieliśmy być potęgą. Sprzedaż cydru w ostatnim roku jednak gwałtownie spada. Powód to bezsensowna polityka państwa wobec producentów tego napoju - podaje czwartkowa "Rzeczpospolita".
  • Morawiecki: Chcemy znieść akcyzę dla mniejszych i średnich producentów cydru

    Morawiecki: Chcemy znieść akcyzę dla mniejszych i średnich producentów cydru

    Chcemy zrezygnować z poboru akcyzy od małych i średnich producentów cydru - poinformował w środę wicepremier Mateusz Morawiecki. Jego zdaniem może to być dodatkowym impulsem dla rozwoju produkcji jabłek w Polsce.
  • Rynek cydru stawia na niefiltrowane produkty

    Rynek cydru stawia na niefiltrowane produkty

    Producenci cydru szukają nowych sposobów, by przyciągnąć konsumentów, którzy zasmakowali w naturalnych, nieprzetworzonych i regionalnych produktach. W ostatnim roku rynek cydru nieco spowolnił, w dużej mierze przez strategię graczy regionalnych piw.
  • Producenci cydru walczą z ograniczeniami prawnymi i konkurencją

    Producenci cydru walczą z ograniczeniami prawnymi i konkurencją

    Producenci cydru muszą mierzyć się z wieloma ograniczeniami. Narzekają, że brak możliwości reklamy czy niewielka możliwość modyfikacji składu nie pozwala im na budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku alkoholi lekkich.
  • FOR: Regulacje prawne ograniczają opłacalność produkcji cydru w Polsce

    FOR: Regulacje prawne ograniczają opłacalność produkcji cydru w Polsce

    W 2014 r. w Polsce zebrano najwięcej jabłek w Europie - 3,2 mln ton. Ten świetny wynik nie przekłada się jednak na wielkość produkcji cydru (jabłecznika), napoju alkoholowego wytwarzanego z jabłek. Skala produkcji i konsumpcji cydru jest znacznie mniejsza niż w wielu krajach Europy Zachodniej czy w państwach bałtyckich - zwłaszcza w porównaniu do liczby ludności i zbiorów jabłek.
  • Pijemy więcej wina i cydru

    Pijemy więcej wina i cydru

    Konsumpcja wina w Polsce rośnie, choć nadal pijemy znacznie mniej tego trunku niż inne kraje unijne. Statystyczny Polak wypija obecnie ok. 7 litrów wina rocznie.
  • Cydry i radlery coraz popularniejsze. Tego już nie da się zatrzymać

    Cydry i radlery coraz popularniejsze. Tego już nie da się zatrzymać

    Skąd w Polsce wzięła się moda na orzeźwiające cydry i radlery, po które sięgamy latem? Rynek piwa w Polsce jest bardzo nasycony, dlatego zarówno konsumenci, jak i producenci szukają nowych produktów - mówi znawca trunków Wojciech Bońkowski.
  • Cydr i perry staną się ważnymi napojami alkoholowymi

    Cydr i perry staną się ważnymi napojami alkoholowymi

    Sejmowe komisje zdrowia oraz kultury odesłały w czwartek poselski projekt ustawy zezwalającej na reklamę cydru i perry na takich samych zasadach jak piwa do Biura Analiz Sejmowych celem przeprowadzenia ekspertyzy dot. korzyści i strat z tytułu takiej reklamy.
  • Cydr dyskryminowany

    Cydr dyskryminowany

    Cydr dyskryminowany. Brakuje uregulowań dotyczących jego reklamy. A to właśnie w niej w dużej mierze środowisko sadownicze pokłada nadzieję na zagospodarowanie nadwyżki jabłek, powstałej w wyniku rosyjskiego embraga na polskie produkty.

Filmy - Cydr (3)

  • Polacy pokochali ten alkohol

    W ciągu dwóch lat sprzedaż cydru w Polsce wzrosła blisko pięciokrotnie. Butelkowany cydr można już kupić w niemal każdym supermarkecie. Coraz więcej lokali gastronomicznych decyduje się także na sprzedaż tego trunku z kija. Zwłaszcza latem cydr przez konsumentów jest wybierany częściej niż inne, bardziej kaloryczne napoje orzeźwiające, jak prosecco czy piwo. – W najbliższych latach cydr stanie się jedną z najbardziej perspektywicznych części rynku alkoholowego w Polsce. Szacujemy, że około 30-50 mln litrów to jest poziom, do którego spodziewamy się w dość krótkim czasie dotrzeć. W maksymalnej perspektywie powinniśmy dorównać rynkowi francuskiemu, czyli drugiemu najbardziej kojarzącemu się z cydrem. Być może spożycie sięgnie nawet 80 mln – mówi Tomasz Kolecki-Majewicz, mistrz Polski sommelierów.
  • Oszałamiająca kariera cydru

    Cydr - który przywędrował do Stanów Zjednoczonych wraz z pielgrzymami ze Starego Świata, by później odejść w niepamięć w czasach prohibicji - triumfalnie wraca do łask. Konsumenci coraz chętniej sięgają po ten orzeźwiający napitek. Wśród nich są i tacy, którzy przedkładają cydr nad piwo! Gwoli ścisłości - o ile na całym świecie mianem „cydr” określa się trunek alkoholowy, to w USA używa się pojęcia „mocny cydr”. „Cydr” to dla Amerykanów zwykły sok z jabłek, lekko przetworzony. I właśnie sprzedaż mocnego cydru w ciągu ostatnich trzech lat wzrosła trzykrotnie, osiągając w 2013 r. wartość 1,3 mld dolarów.
  • Polski cydr i trunki z Nowego Świata królują na naszych stołach

    Gdy spada temperatura za oknem, Polacy sięgają po gatunki czerwone, odchodząc od win białych i różowych, preferowanych w ciepłe dni. Furorę robią wina z Chile, Kalifornii i Argentyny. Winiarze podkreślają, że w tym sezonie wraca moda na wina francuskie w nowej odsłonie i na miody pitne. – Polacy coraz częściej wyjeżdżają do odległych krajów; do Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Afryki, Australii. Podpatrują tamten klimat winiarski i przenoszą na nasz grunt. Dlatego widzimy bardzo mocny wzrost sprzedaży win z państw Nowego Świata, jak Chile, Argentyna, Kalifornia, z Australii i Afryki – mówi Jakub Jurczyk, kierownik w firmie importującej wina TiM. – Jest także duży boom na cydr. Polacy pokochali ten trunek, jest modny; dlatego pojawia się zarówno na imprezach masowych, jak i prywatnych. Zdaniem winiarzy zmienia się również postrzeganie wina przez Polaków. Przestaje ono być trunkiem drogim, wyszukanym i przeznaczonym tylko na specjalne okazje. Wręcz przeciwnie – wchodzi do życia codziennego. Lampkę wina pije się do obiadu, podczas wieczornej lektury książki czy na kameralnym przyjęciu. Okazuje się także, że dobre wino wcale nie musi być drogie.