ćwiczenia

Artykuły - ćwiczenia (418)

  • Im intensywniej trenujesz, tym lepiej? Nie do końca

    Im intensywniej trenujesz, tym lepiej? Nie do końca

    Umiarkowane częstotliwości ćwiczeń są optymalne, ale zbyt częste lub zbyt rzadkie, mogą być szkodliwe. - Popierane przeze mnie zalecenie, polega na ćwiczeniu od 20 do 30 minut dziennie cztery razy w tygodniu – podkreśla lekarz Sara Gottfried.
  • Jak zadbać o kręgosłup podczas pracy zdalnej (i nie tylko)?

    Jak zadbać o kręgosłup podczas pracy zdalnej (i nie tylko)?

    Trwa pandemia koronawirusa, więc w trosce o swoje zdrowie wielu z nas ogranicza wychodzenie z domu. W domach pracujemy, a potem relaksujemy się, czytając książki, oglądając telewizję, filmy czy seriale. Wszystko to w pozycji siedzącej.
  • Pięć głupich i niebezpiecznych mitów na temat treningów

    Pięć głupich i niebezpiecznych mitów na temat treningów

    Zakwasy są dobre, bo dowodzą, że trening był solidny. Robienie przysiadów to prosty sposób na zniszczenie sobie stawów kolanowych, a ćwiczenie z hantlami prowadzi do wyglądu Pudziana. To tylko kilka popularnych twierdzeń, które nie mają nic wspólnego z prawdą. Stosowanie tych "złotych rad" może osłabić efekty ćwiczeń, a niekiedy nawet zaszkodzić.
  • Branża fitness jedną z najdynamiczniej rozwijających się w Polsce

    Branża fitness jedną z najdynamiczniej rozwijających się w Polsce

    Na koniec ubiegłego roku na polskim rynku działało już ponad 2,5 tys. klubów fitness, z których usług korzystało prawie 3 mln osób. To zaledwie 8 proc. Polaków, co oznacza że potencjał do rozwoju branży wciąż jest bardzo duży.
  • Naukowcy z UW poprawią treningi sportowców

    Naukowcy z UW poprawią treningi sportowców

    Nowy system na podstawie bieżącej analizy parametrów biologicznych i biochemicznych pozwoli dostosowywać poziom aktywności fizycznej i treningu do aktualnych możliwości organizmu. Rozwiązanie ma automatycznie modyfikować planowane obciążenia treningowe, dzięki czemu zawodnik utrzyma się w granicach optymalnego dla niego poziomu intensywności treningu a jego praca przyniesie najlepsze możliwe efekty.
  • Niekorzystna przerwa w ćwiczeniach

    Niekorzystna przerwa w ćwiczeniach

    Ruch to zdrowie, bo pomaga zapobiegać rozmaitym chorobom. Przerwa w ćwiczeniach może zaś być bolesna, bo mogą się pojawić objawy depresji. Zjawisko to w szczególności dotyczy kobiet.
  • Tak wspomożesz mózg

    Tak wspomożesz mózg

    Aktywność fizyczna podjęta tuż po nauce nowych rzeczy pomaga kobietom utrwalać zdobyte informacje – wynika z badania, które zamieszcza internetowe wydanie pisma „Cognitive Research: Principles and Implications”.
  • Zaskakujące wnioski kanadyjskich naukowców

    Zaskakujące wnioski kanadyjskich naukowców

    Do ćwiczenia mięśni nie trzeba używać największych ciężarów jakie tylko jesteśmy w stanie udźwignąć. Wystarczą mniejsze, trzeba tylko częściej ich używać w jednym treningu – sugerują kanadyjscy specjaliści na łamach „Journal of Applied Physiology”.
  • Od biegania staniesz się mądrzejszy

    Od biegania staniesz się mądrzejszy

    ​Chcesz wzmocnić swój umysł? Może najpierw powinieneś wzmocnić mięśnie nóg. Tego dowodzi nowy, wyrafinowany eksperyment z udziałem ludzi, myszy i małp. Wyniki badań sugerują, że długotrwałe ćwiczenia wytrzymałościowe, takie jak bieganie, mogą wpłynąć na mięśnie w sposób, który następnie szybko uruchomi zmiany w mózgu, a w rezultacie wzmocni umiejętność uczenia się i pamięć.

Filmy - ćwiczenia (94)