budowa autostrady

Artykuły - Budowa autostrady (74)

  • Włoskie firmy blokują polskie inwestycje drogowe

    Włoskie firmy blokują polskie inwestycje drogowe

    Dziewięć dużych inwestycji drogowych może być zagrożonych przez finansowe problemy włoskich wykonawców. Dwie włoskie firmy działające na polskim rynku zażądały od rządu dopłaty do wykonywanych kontraktów - o wysokości ponad miliarda złotych.
  • Tańsze samowole budowlane

    Tańsze samowole budowlane

    Niższa opata legalizacyjna, możliwość jej umorzenia lub rozłożenia na raty - czyli o zmianach, jakie wprowadziło nowe prawo budowle w kwestii ustalania należności i procedur obowiązujących przy legalizacji niektórych samowoli budowlanych.
  • Nasze państwo nie dbało o drogi nawet przy ich budowie

    Nasze państwo nie dbało o drogi nawet przy ich budowie

    Przy największych inwestycjach drogowych Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie potrafiła zapewnić wystarczająco dobrego nadzoru nad jakością tych robót, co prowadziło do wad na drogach i wymagało ich napraw - podkreśla Najwyższa Izba Kontroli w ogłoszonym w środę raporcie. GDDKiA twierdzi, że sprawa dotyczy przeszłości i ewentualne błędy zostały już skorygowane.
  • Chińczycy oddają pieniądze GDDKiA

    Chińczycy oddają pieniądze GDDKiA

    Chińska firma Covec, która w atmosferze skandalu przerwała przed Euro 2012 budowę autostradę A2, zapłaciła Polsce karę umowną.
  • Wraca sprawa budowy autostrady A2. Chińczycy zapłacą karę?

    Wraca sprawa budowy autostrady A2. Chińczycy zapłacą karę?

    ​Po tej inwestycji Chińczykom pozostał wstyd, a Polakom - niespłacone po dziś dzień długi. Chiński koncern COVEC, który wycofał się z budowy autostrady A2, chce w końcu uregulować płatności - dowiedziało się Polskie Radio.
  • Deszcz pieniędzy na drogi. Tak Polska odrabia zacofanie

    Deszcz pieniędzy na drogi. Tak Polska odrabia zacofanie

    W latach 2014 - 2023 powstanie w Polsce 2,22 tys. kilometrów szybkich tras i obwodnic - wynika z opracowanego przez resort infrastruktury projektu "Program Budowy Dróg Krajowych".
  • 4,2 mld euro na polskie drogi i koleje

    4,2 mld euro na polskie drogi i koleje

    W ramach programu "Łącząc Europę" w kopercie dla Polski do 2016 r. zarezerwowano ok. 4,2 mld euro - poinformował w środę podczas spotkania z dziennikarzami ekspert dyrekcji generalnej ds. mobilności i transportu Komisji Europejskiej Jakub Siwiński.
  • Bieńkowska: Chcemy wydać ponad 60 mld zł z UE na drogi

    W latach 2014-2020 na budowę i modernizację dróg Polska chce przeznaczyć ponad 60 mld zł z unijnych funduszy - powiedziała PAP wicepremier, minister infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska. Za te pieniądze ma być dokończona sieć dróg ekspresowych.
  • Najchętniej komentowane newsy tygodnia w serwisach informacyjnych INTERIA.PL

    Najchętniej komentowane newsy tygodnia w serwisach informacyjnych INTERIA.PL

    Niemieckie autostrady płatne dla Polaków, zamykanie stadionów, podwyżka akcyzy na alkohol, pedofilia w Kościele i kolejne informacje ws. katastrofy smoleńskiej - to najchętniej komentowane informacje w serwisach informacyjnych INTERIA.PL w mijającym tygodniu.
  • Mniej wpadek na budowach dróg? Ale dopiero od 2016 roku

    Mniej wpadek na budowach dróg? Ale dopiero od 2016 roku

    Koniec z wyłącznym kryterium ceny. Nowe unijne przepisy poprawią jakość zamówień publicznych w infrastrukturze. Jest to potrzebne szczególnie w Polsce, gdzie przetargi i przygotowywane inwestycje pozostawiają wiele do życzenia.

Filmy - Budowa autostrady (1)

  • Przybywa dróg betonowych. Są tańsze w budowie i znacznie bardziej wytrzymałe niż asfaltowe

    Na koniec roku w Polsce będzie blisko 750 km autostrad i dróg ekspresowych o nawierzchni betonowej. Takie inwestycje prowadzone są także na drogach lokalnych. Rocznie powstaje ich 120–150 km. Drogi betonowe już na etapie budowy są ok. 30 proc. tańsze od podobnych z nawierzchnią asfaltową. Po 30 latach eksploatacji oszczędności mogą przekraczać 50 proc. Do tego nośność autostrady czy drogi ekspresowej z nawierzchnią betonową jest 3–4 razy wyższa niż nawierzchni klasycznej – ocenia prof. dr hab. inż. Jan Deja z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.