budowa autostardy

Artykuły - Budowa autostardy (4)

  • "Rzeczpospolita": Czerwone światło dla drogowych podwyżek

    "Rzeczpospolita": Czerwone światło dla drogowych podwyżek

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) liczy, że ceny w ofertach przestaną rosnąć. Zamierza nagradzać wykonawców, którzy rzetelnie wykonują kontrakty, nawet jeżeli na tym tracą - pisze środowa "Rzeczpospolita".
  • Kto zastąpi wykonawców inwestycji drogowych? Wkrótce nowe przetargi na zerwane kontrakty

    Kto zastąpi wykonawców inwestycji drogowych? Wkrótce nowe przetargi na zerwane kontrakty

    Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad była zmuszona odstąpić od kilku kontraktów z dotychczasowymi wykonawcami inwestycji drogowych. Każdą z tych umów należy jednak traktować indywidualnie. W niektórych przypadkach inwestycje były na ukończeniu. W innych poziom zaawansowania prac wynosił ok. 20-30 proc. W kilku przedsięwzięciach roboty budowlane nie zostały nawet rozpoczęte. W związku ze znikomym postępem ze strony wykonawcy, odstąpienie nastąpiło już na etapie pomiędzy projektowaniem a rozpoczęciem budowy. Przetargi na wszystkie porzucone inwestycje zostaną ogłoszone najpóźniej na przełomie lipca i sierpnia.
  • Przybywa dróg betonowych. Są tańsze w budowie i znacznie bardziej wytrzymałe niż asfaltowe

    Przybywa dróg betonowych. Są tańsze w budowie i znacznie bardziej wytrzymałe niż asfaltowe

    Na koniec roku w Polsce będzie blisko 750 km autostrad i dróg ekspresowych o nawierzchni betonowej. Takie inwestycje prowadzone są także na drogach lokalnych. Rocznie powstaje ich 120-150 km. Drogi betonowe już na etapie budowy są ok. 30 proc. tańsze od podobnych z nawierzchnią asfaltową. Po 30 latach eksploatacji oszczędności mogą przekraczać 50 proc. Do tego nośność autostrady czy drogi ekspresowej z nawierzchnią betonową jest 3-4 razy wyższa niż nawierzchni klasycznej - ocenia prof. dr hab. inż. Jan Deja z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
  • Materiały budowlane - boom nadejdzie jutro

    Materiały budowlane - boom nadejdzie jutro

    Infrastrukturalna machina wpadła w poślizg. Przez to pomyślne prognozy dotyczące produkcji materiałów budowlanych stały się nieco mniej optymistyczne. Dostawcy materiałów liczyli przede wszystkim na zwiększenie ruchu na budowach nowych dróg ekspresowych. Okazało się jednak, że GDDKiA, która energicznie zrazu zabrała się za rozstrzyganie przetargów i podpisywanie umów, z czasem wyraźnie zwolniła.