branża hotelarska

Artykuły - Branża hotelarska (6)

  • Wakacje 2020: Bon turystyczny nie uratuje branży

    Wakacje 2020: Bon turystyczny nie uratuje branży

    Branża hotelarska otworzyła się na wakacyjnych gości, a w niektórych regionach kraju ceny noclegów poszybowały w górę. Problem nadal mają jednak hotele kongresowe i położone w miastach. Hotelarze czekają na pomoc rządu i Unii Europejskiej oraz podkreślają, że bon turystyczny to nadal za mało. O sytuacji w branży i o popularnych tego lata regionach turystycznych w Polsce mówi w rozmowie z Interią Marek Łuczyński, prezes Polskiej Izby Hotelarstwa.
  • Inwestycje w hotele i pensjonaty zyskują na atrakcyjności

    Inwestycje w hotele i pensjonaty zyskują na atrakcyjności

    Hossa na rynku nieruchomości skłania inwestorów do poszukiwania nowych aktywów. Coraz częściej ich wybór pada na inwestycje w hotele i pokrewne nieruchomości - pensjonaty, apartamenty na wynajem, zajazdy w zabytkowych budynkach itp. Segment turystyczno-noclegowy notuje coraz lepsze wyniki. Branża rośnie - stąd optymizm inwestorów.
  • Przed nami kolejny rok wzrostu w polskiej branży hotelarskiej

    Przed nami kolejny rok wzrostu w polskiej branży hotelarskiej

    Rok 2017 zapowiada się bardzo dobrze dla branży hotelarskiej w Polsce. Czeka ją kolejny wzrost na wielu płaszczyznach, a zwłaszcza w sprzedaży online, gdzie przewidywany jest przyrost mogący przekroczyć nawet 20 proc. W przyszłym roku hotelarze zwrócą większą uwagę na niezwykle ważną w kontekście budowania silnej marki sprzedaż bezpośrednią, a także na kwestię zrównoważonego rozwoju i wykorzystanie nowoczesnych technologii do optymalizacji zysku. Powyższe prognozy znajdują się w IV edycji raportu "Hotel Marketing & Technology Trends", przygotowywanej przez ekspertów Profitroom przy współpracy z partnerem - firmą doradczą Deloitte.
  • Podatek od fiordów zamiast atrakcyjnej oferty dla turystów

    Podatek od fiordów zamiast atrakcyjnej oferty dla turystów

    Co roku latem do norweskich fiordów wpływają setki wielkich statków wycieczkowych z tysiącami bogatych turystów, którzy podziwiają malownicze widoki i białe noce. Pasażerowie zwiedzają Norwegię przez kilka dni, lecz nie zostawiają w niej zbyt dużo pieniędzy, ponieważ nocują i stołują się na luksusowych jednostkach. Branża hotelarska zaczyna krzywo patrzeć na ten rodzaj turystyki i zażądała wprowadzenia "podatku od fiordów".
  • Portugalia: Tegoroczne wakacje niekorzystne dla branży hotelarskiej

    Obroty portugalskich hoteli zmniejszyły się podczas tegorocznych wakacji o 6 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Przed większym spadkiem turystykę Portugalii uratowali zagraniczni goście.
  • Paraliż branży hotelarskiej

    Paraliż branży hotelarskiej

    Branża turystyczno-hotelarska na świecie odczuwa skutki kryzysu gospodarczego. Także w Polsce właściciele wielkich sieci weryfikują plany inwestycyjne - podał "Dziennik Polski". Przy ul. Karmelickiej w Krakowie nie powstanie czterogwiazdkowy Hilton, Orbis zamroził inwestycję przy ul. Pawiej, a Hotel System wstrzymał budowę pięciogwiazdkowego hotelu w Zakopanem.

Filmy - Branża hotelarska (3)

  • Zbankrutowało 18 firm hotelarskich, ale branża inwestuje w nowe hotele

    W ostatnich siedmiu latach w polskich sądach gospodarczych ogłoszono 18 upadłości firm świadczących usługi hotelarskie. To jednak w zestawieniu z innymi branżami znikomy odsetek. Branża inwestuje w nowe hotele, szczególnie w Warszawie i na Wybrzeżu.Z danych GUS wynika, że w połowie 2017 r. w Polsce działało 4 064 obiektów hotelowych. Dla porównania w tym samym czasie rok wcześniej było ich 3 468 . W tej grupie większość stanowią hotele, którym przydzielono jakąkolwiek kategorię (tzw. gwiazdki). W połowie minionego roku było ich 2 540, czyli o 3,1 proc. więcej niż w 2016 r. Do drugiej grupy zaliczają się tzw. obiekty bez kategorii, w tym pozostałe hotele, motele, pensjonaty, a także domy gościnne oraz zajazdy. W omawianym okresie działało ich 1 030, czyli o 2,5 proc. więcej niż 2016 r. Łącznie, zgodnie z danymi GUS, w Polsce latem ubiegłego roku działało 10,7 tys. turystycznych obiektów noclegowych. Co to znaczy? Oprócz hoteli, moteli i pensjonatów, są to m.in. kwatery prywatne, domy wczasowe, uzdrowiska, schroniska czy ośrodki kolonijne.
  • W Polsce jest miejsce na nowe hotele. Mimo że średnia frekwencja w obiektach to ok. 40 proc.

    Polska jest na ostatnim miejscu w Unii Europejskiej pod względem liczby łóżek w hotelach w stosunku do liczby mieszkańców. To stwarza potencjał do rozbudowy bazy noclegowej. Z drugiej strony średnie zapełnienie to mniej niż 50 proc., co oznacza, że nie w pełni wykorzystujemy potencjał już istniejących obiektów. Nowe hotele mogą powstawać w dużych miastach i najciekawszych turystycznie miejscach. – Jeśli ustawiamy Polskę w szeregu krajów UE pod względem wskaźnika liczby łóżek na 10 tys. mieszkańców, to znajdziemy się na ostatnim miejscu z liczbą około 40-50 łóżek. Na pozór mamy więc jeszcze dużo miejsca do budowy nowych hoteli – mówi Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.
  • Jakie hotele najczęściej wybierają Polacy?

    Polacy najczęściej rezerwują hotele trzygwiazdkowe, podobnie jak mieszkańcy innych państw UE – wynika z danych portalu rezerwacji hotelowych HRS. Równocześnie rośnie popyt na noclegi w obiektach ponadstandardowych, cztero- i pięciogwiazdkowych, które oferują dodatkowe atrakcje i wyróżniają się architekturą. Dla właścicieli hoteli szczytem sezonu, obok wakacji, jest wrzesień i październik, kiedy w hotelach dominują klienci biznesowi. Komentuje Artur Lisowski, dyrektor marketingu HRS Polska.