bakłażan

Artykuły - Bakłażan (20)

Filmy - Bakłażan (14)

  • Szybki sezonowy obiad. Penne z bakłażanem i pomidorem

    Najwięcej świeżych warzyw w Polsce mamy latem i wczesną jesienią. Należy z tego korzystać i jeść ich jak najwięcej. Sposobów na spożywanie warzyw jest wiele. Oto przepis na szybki i sezonowy obiad. Jak przygotować penne z bakłażanem i pomidorem? Zdjęcia pochodzą z bazy x-bank gallery. (Agencja TVN/x-news)
  • Stek z ... bakłażana z orzeszkami pinii, dymką i jogurtowym sosem!

    Składniki: • bakłażan • 4 łyżki oliwy • łyżka masła • 2 ząbki czosnku • sól, pieprz • dymka • 40 g uprażonych orzeszków pinii • 200 g jogurtu naturalnego • łyżeczka kminu • starta skórka z cytryny • 3 krople tabasco • pęczek kolendry • pół pęczka tymianku Sposób przygotowania: Bakłażana kroimy wzdłuż na ćwiartki, nacinamy w odstępach co 3 cm i dokładnie solimy. Na rozgrzanej patelni z oliwą smażymy od stron miąższu na złoty kolor, pod koniec dodajemy masło, tymianek i rozgniecione ząbki czosnku. Przez ok. 2 min. bastujemy (oblewamy tłuszczem z patelni) bakłażana na patelni. Do miski przekładamy jogurt, dodajemy kmin, startą skórkę z cytryny i tabasco. Całość dokładnie mieszamy i doprawiamy solą i pieprzem. Na talerzu układamy bakłażana, polewamy go sosem jogurtowym, posypujemy orzeszkami pinii i posiekaną dymką. Danie dekorujemy listkami kolendry. Smacznego!
  • Zdrowotna moc bakłażana. Dlaczego warto go jeść?

    Niektórzy go kochają, a inni nienawidzą. Mowa o bakłażanie, o którego właściwościach zapewne niewiele z nas wie. Bakłażan nie tylko podkręca przemianę materii, ale też ma wyjątkowo mało kalorii - jedynie 21 w 100 gramach - dlatego doskonale nadaje się na przekąskę dla osób na diecie. Ponadto, to fioletowe warzywo ma więcej błonnika niż jabłka i jest uważane za… afrodyzjak! Zobaczcie dlaczego jeszcze warto często po nie sięgać. (Agencja TVN/x-news) Zdjęcia pochodzą z bazy x-bank gallery.
  • Bakłażan z ogórkiem w maślanym dressingu

    Składniki: • 8 łyżek oliwy • szalotka • sól, pieprz • 2 łyżki jogurtu naturalnego • 2 łyżki białego octu winnego • łyżeczka musztardy Dijon • łyżeczka miodu • 4 łyżki szczypiorku • 2 małe bakłażany • ogórek • garść liści pietruszki • skórka z cytryny • 2 łyżki soku z cytryny • awokado Sposób przygotowania: Szalotkę pokrojoną w kostkę smażymy na złoty kolor. Łączymy z 3 łyżeczkami oleju i posiekanym szczypiorkiem. W misce mieszamy jogurt, ocet, musztardę, miód, pieprz oraz sól. Bakłażana kroimy w 2 cm plastry i smarujemy olejem. Smażymy na patelni grillowej po 2 minuty z każdej strony. Solimy podczas smażenia. Ogórka kroimy w plastry, awokado w kostkę 1 cm. Warzywa wrzucamy do miski z posiekanym szczypiorkiem, pietruszką, skórką i sokiem z cytryny. Sałatkę rozkładamy na talerzu. Polewamy dressingiem z szalotką obok kładziemy miseczkę z jogurtowym sosem. Smacznego!