alkohole

Artykuły - Alkohole (290)

  • Sezon letni z droższym piwem. Eksperci: Podwyżka akcyzy i wycofanie towaru z rynku HoReCa zrobiły swoje

    Sezon letni z droższym piwem. Eksperci: Podwyżka akcyzy i wycofanie towaru z rynku HoReCa zrobiły swoje

    Z raportu agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland wynika, że średnio o 5,5 proc. podrożały najczęściej promowane piwa w sklepach. W tegorocznym sezonie letnim statystyczna cena półlitrowego napoju wyniosła 2,61 zł. Natomiast w analogicznym okresie ubiegłego roku trzeba było zapłacić o 14 groszy mniej. Jednocześnie sieci handlowe zwiększyły liczbę promocji o 8 proc.
  • Podatek cukrowy od Nowego Roku

    Podatek cukrowy od Nowego Roku

    W piątek Sejm przegłosował przesunięcie terminu wejścia w życie podatku cukrowego na 1 stycznia 2021 roku. Nowa danina będzie naliczana od napojów słodzonych i tzw. "małpek", czyli napojów alkoholowych do 300 ml. Podatek zapłacą przedsiębiorcy, ale zdaniem ekspertów jego faktyczny koszt poniosą konsumenci.
  • Piwo największym wygranym podczas pandemii

    Piwo największym wygranym podczas pandemii

    W czasie pandemii liczba promocji alkoholi w gazetkach spadła o blisko 60% w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym rok. Największe spadki dotyczyły cydru i drinków. Wśród najczęściej promowanych alkoholi znalazło się piwo, które było prawie trzy razy więcej pokazywane niż mocne alkohole, i blisko 4-krotnie częściej niż wino. Z analizy również wynika, że najbardziej w tej kwestii ograniczyły się hipermarkety, supermarkety i dyskonty. Z kolei na plusie były sieci cash&carry i convenience.
  • Zamknięte bary, sprzedaż whisky drastycznie spada

    Zamknięte bary, sprzedaż whisky drastycznie spada

    Sprzedaż whisky drastycznie spada z powodu pandemii koronawirusa. Destylarnie wstrzymują swoją działalność, a już wkrótce może zabraknąć towarów na sklepowych półkach.
  • Polacy na alkohol grosza nie żałują

    Polacy na alkohol grosza nie żałują

    ​Polacy w 2019 r. wydali na alkohol ponad 36,6 mld zł - wynika z najnowszych danych firmy Nielsen do których dotarła "Gazeta Wyborcza". To o 2 mld zł więcej niż rok wcześniej i nowy rekord w historii badań.
  • "Rzeczpospolita": Zaskakująco modne procenty

    "Rzeczpospolita": Zaskakująco modne procenty

    Choć wciąż ulubionymi alkoholami Polaków są jasne piwo i wódka, w ciągu ostatniego roku pojawiło się wiele zadziwiających mód na napoje do tej pory niszowe - pisze w piątek "Rzeczpospolita".
  • Piwo, wódka, whisky - to ulubione alkohole Polaków

    Piwo, wódka, whisky - to ulubione alkohole Polaków

    Agencja badawcza Nielsen przygotowała zestawienie alkoholi najczęściej spożywanych przez Polaków. Jak się okazuje w naszym kraju niekwestionowanym liderem jest piwo, na które w ubiegłym roku wydaliśmy 16,7 mld złotych. Kolejne miejsca na podium zajmują wódka i whisky. Hitem ubiegłego roku było piwo bezalkoholowe.
  • Popularne stały się inwestycje w dzieła sztuki, alkohole czy zabytkowe auta. Polacy zarabiają na nich nawet kilkaset procent

    Popularne stały się inwestycje w dzieła sztuki, alkohole czy zabytkowe auta. Polacy zarabiają na nich nawet kilkaset procent

    Inwestycje w sztukę, wino, zabytkowe auta czy numizmaty zyskują coraz większą popularność. To nie tylko większa frajda dla inwestora-kolekcjonera, lecz także możliwość osiągnięcia większych zysków. Zaletą tych inwestycji jest ich oderwanie od koniunktury na giełdach. Ze względu na wysokie ryzyko strat lepiej się jednak zająć dziedziną dobrze sobie znaną.
  • Zagraniczna prasa - z wyrwanymi reklamami alkoholu

    Od stycznia periodyki zagraniczne na Litwie są sprzedawane z powyrywanymi kartkami . W związku z obowiązującym od początku roku całkowitym zakazem reklamy alkoholu dystrybutorzy prasy są zmuszeni do wyrywania kart z reklamą alkoholu bądź ich zaklejania.
  • Czarny rynek alkoholu w Polsce

    Czarny rynek mocnych alkoholi w Polsce to ok. 24 mln litrów 100% alkoholu rocznie. W tym morzu nielegalnych trunków jakie trafiają do konsumentów ok. 18 mln litrów stanowi alkohol skażony, przemyt to co najmniej 3 mln litrów, a bimbrownictwo to kolejne 3 mln litrów nielegalnego spirytusu wprowadzonego do obrotu. Czarny rynek stanowi prawie 20% rynku alkoholi mocnych w Polsce. Straty skarbu państwa z tytułu nieodprowadzonej akcyzy i podatku VAT sięgają 2 mld złotych - wynika z analiz przeprowadzonych przez Fundację Republikańską.

Filmy - Alkohole (6)

  • Przepis na domową kawówkę

    Kawówka to doskonały napój alkoholowy, który zaskakująco dobrze smakuje! Dziś nieco zapomniany, a szkoda - jego delikatny, słodkawy smak przypadnie do gustu każdemu, kto nie lubi zbytnio intensywnie smakujących alkoholem napitków. Odrobina mleka zagęszczonego, trochę cukru, kawa i trochę spirytusu - w parę chwil wyczarujecie przepyszną kawówkę, która sprawdzi się na każdą okazję!
  • Domowa nalewka z czarnej porzeczki - jak ją zrobić?

    Domowe nalewki to nie tylko sposób na własne, delikatne alkohole, ale też tradycyjny sposób na przyrządzanie nietypowych słodyczy czy ciast! Nie każdy wie, jak przygotować domową nalewkę - a wbrew pozorom, to naprawdę proste! Zobaczcie, jak zrobić nalewkę - u nas wersja z czarną porzeczką.
  • Australijskie wina - przede wszystkim różnorodność

    Australia to czwarty największy eksporter wina na świecie. Scharakteryzowanie w kilku słowach wina z Antypodów jest praktycznie niemożliwe, tamtejszy rynek jest bowiem bardzo różnorodny. Pięć stref klimatycznych i zróżnicowane gleby umożliwiają uprawę rozmaitych odmian winorośli. - Australia to ogromny kontynent, o powierzchni porównywalnej z Europą. Może się poszczycić wieloma ciekawymi regionami winiarskimi, z których każdy ma własny styl - zauważa Andrzej Daszkiewicz, dziennikarz magazynu "Wino". W Polsce australijskie wina cieszą się coraz większą popularnością. Ma na to wpływ zarówno bogata oferta tamtejszych producentów, jak i przyjazne konsumentowi ceny idące w parze z jakością.
  • To obecnie jeden z najmodniejszych trunków!

    Mezcal – meksykańska wódka z agawy – robi zawrotną karierę. Obecnie blisko milion litrów tego trunku trafia na eksport, a butelka mezcalu może kosztować nawet 100 dolarów. Ogromny popyt na ten trunek to ożywczy zastrzyk dla meksykańskiej gospodarki (chociaż małe destylarnie nie odnotowują zawrotnych zysków). I tylko obrońcy przyrody martwią się, że zainteresowanie mezcalem doprowadzi do wyginięcia niektórych gatunków agawy…