aktywność fizyczna

Synonimy:
brak
Inne znaczenia:
aktywność fizyczna ,

Artykuły - Aktywność fizyczna (47)

  • Podczas pandemii Polacy zatęsknili za aktywnością fizyczną

    Podczas pandemii Polacy zatęsknili za aktywnością fizyczną

    Wysiłek fizyczny jest dla Polaków niezwykle istotnym elementem życia. Aż 73 proc. aktywnych fizycznie rodaków deklaruje, że chce uprawiać sport niezależnie od rozwoju pandemii - wynika z najnowszej edycji badania MultiSport Index 2020 przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie Benefit Systems.
  • Właściciele zwierząt chorują dwa razy rzadziej

    Właściciele zwierząt chorują dwa razy rzadziej

    Wszyscy wiemy, że opieka nad zwierzęciem rozwija empatię oraz niweluje poczucie osamotnienia. Pozytywny wpływ posiadania pupila wykracza wszelako poza poprawę nastroju. Jak wynika z najnowszego badania, właściciele zwierząt są średnio aż o 50 proc. zdrowsi niż ludzie, którzy ich nie mają.
  • Siedzący tryb życia prowadzi do nowotworów i śmierci

    Siedzący tryb życia prowadzi do nowotworów i śmierci

    Choć wszyscy doskonale wiemy, że brak ruchu poważnie szkodzi zdrowiu, okazuje się, że może on być w istocie zabójczy. Naukowcy z Uniwersytetu Teksańskiego przekonują, że siedzący tryb życia drastycznie zwiększa ryzyko zachorowania na raka i przedwczesnej śmierci.
  • Jak należy ćwiczyć, by lepiej sypiać?

    Jak należy ćwiczyć, by lepiej sypiać?

    Aktywność fizyczna nie bez racji uznawana jest za jeden z filarów zdrowego stylu życia. Pozwala bowiem nie tylko utrzymać w dobrej formie ciało, ale też psychikę. Ruch może być również lekarstwem na problemy ze snem. Aby wykorzystać ten ukryty potencjał sportu, należy jednak ćwiczyć w odpowiedni sposób.
  • Ćwicz dla... wątroby!

    Ćwicz dla... wątroby!

    Odgrywa kluczową rolę w odchudzaniu, wspiera pracę układu krążenia, wydłuża życie. Do długiej listy zalet regularnego uprawiania sportu dodać możemy kolejną. Jak wykazało najnowsze badanie naukowe, aktywność fizyczna może zmniejszać ryzyko zachorowania na raka wątroby.
  • Szybka muzyka ułatwia ćwiczenia fizyczne

    Szybka muzyka ułatwia ćwiczenia fizyczne

    Nowe badania wykazały, że słuchanie energetycznej muzyki podczas ćwiczeń może poprawiać ogólną wydolność fizyczną.
  • Odkryto białka, które imitują efekty ćwiczeń fizycznych

    Odkryto białka, które imitują efekty ćwiczeń fizycznych

    Naukowcy odkryli białka, które imitują efekt ćwiczeń fizycznych bez konieczności poruszania mięśniami. Klasa naturalnie występujących białek zwanych sestrynami może naśladować liczne efekty metaboliczne, choć zaobserwowano je tylko u myszy i muszek owocowych.
  • Wielki problem polskich nastolatków

    Wielki problem polskich nastolatków

    Polskie dzieci za mało ćwiczą i źle się odżywiają. Regularna aktywność fizyczna może zadecydować o ich sukcesie w przyszłości.
  • W. Brytania: Za większą aktywność fizyczną zniżki przy zakupach

    W. Brytania: Za większą aktywność fizyczną zniżki przy zakupach

    Brytyjska państwowa służba zdrowia NHS (National Health Service) proponuje użycie aplikacji komputerowych do zachęcenia swych podopiecznych do zwiększenia aktywności fizycznej. Wysiłek miałby być nagradzany m.in. zniżkami przy zakupach artykułów spożywczych.
  • Większość osób chce znać skład swojego ciała

    Większość osób chce znać skład swojego ciała

    Wiedza dotycząca tego, co tworzy nasze ciało, to ogromna wartość. Analiza jego składu pozwoli zrozumieć poziom zaawansowania aktywności fizycznej i osiągnąć zamierzone cele treningowe. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę TomTom większość aktywnych osób chce dokonywać takich pomiarów.

Filmy - Aktywność fizyczna (4)

  • Jak odmłodzić nasz mózg? Nie tylko zdrową dietą...

    Mózg niestety starzeje się tak samo, jak każdy inny organ naszego ciała. Jak możemy o niego zadbać, aby do późnej starości cieszyć się świetną pamięcią i dobrą kondycją umysłową?
  • Spędzasz aktywnie czas? Nie zapomnij o uzupełnianiu energii

    Majowa pogoda sprzyja uprawianiu sportu. Czy biegasz, czy jeździsz na rowerze, czy grasz w piłkę, czy podejmujesz jakąkolwiek inną aktywność fizyczną, musisz pamiętać o dostarczaniu organizmowi energii.
  • Ponad 30 proc. Polaków nie jest aktywnych fizycznie

    Niedostateczny poziom ruchu jest przyczyną 7,4 proc. wszystkich zgonów w Polsce. Ograniczona aktywność fizyczna generuje wysokie koszty. W Polsce to ponad 2 mld euro. Koszty bezpośrednie wynikające z leczenia chorób stanowią 40 proc. Koszty pośrednie, czyli ok. 60 proc., wynikają z ograniczonej wydajności pracy pracowników, zmniejszonej efektywności przedsiębiorstw, co przekłada się na ograniczone wpływy budżetowe i niższy wzrost gospodarczy – ocenia dr Daniel Puciato z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Regularna aktywność fizyczna korzystnie wpływa na zdrowie i jakość życia. Poprawia pracę układu odpornościowego, obniża ciśnienie tętnicze krwi, zmniejsza też ryzyko zachorowania na niektóre rodzaje nowotworów. Jak podaje WHO, czas trwania jednej sesji aktywności fizycznej powinien wynosić 10 minut, a co najmniej dwa razy w tygodniu należy wykonywać ćwiczenia, które wzmacniają główne grupy mięśniowe. Szacuje się, że niedostateczny poziom ruchu jest przyczyną blisko 7,4 proc. wszystkich zgonów w Polsce. Z raportu „Koszty ekonomiczne braku aktywności fizycznej w Europie” zrealizowanego dla Międzynarodowego Stowarzyszenia Sportu i Kultury ISCA przez Centrum Badań Ekonomicznych i Biznesowych (Cebr) wynika, że gdyby co piąty nieaktywny Polak zaczął ćwiczyć, to udałoby się zapobiec blisko 6 tys. zgonów rocznie, co wiązałoby się również z uzyskaniem konkretnych korzyści ekonomicznych. Całoroczny koszt ekonomiczny braku ruchu wśród Polaków, czyli ok. 2,2 mld euro, stanowi równowartość ok. 8,5 proc. wydatków na ochronę zdrowia w naszym kraju. Sporą część tych kosztów stanowią wydatki wynikające z kosztów leczenia chorób, za które odpowiada właśnie niewystarczająca ilość ruchu. Raport „Koszty ekonomiczne braku aktywności fizycznej w Europie” wskazuje, że rocznie 219 mln euro poświęcanych jest na leczenie czterech głównych chorób, za które w dużej mierze odpowiada brak ruchu.
  • Trening bez wysiłku. Jak chodzić efektywnie?

    Aż 10 tysięcy kroków, czyli ok. 6-8 km dziennie – taką odległość zdrowy człowiek powinien przemierzyć każdego dnia. Chodzenie to jeden z najtańszych i najmniej wymagających rodzajów aktywności fizycznej. Nie istnieją żadne ograniczenia, nie potrzeba również specjalnych predyspozycji. Dzięki chodzeniu możemy zarówno poprawić kondycję, jak i stan swojego zdrowia. Czynność ta pozwala na ustabilizowanie ciśnienia krwi, dotlenienie organizmu, obniżenie poziomu złego cholesterolu, wzmocnienie i wysmuklenie mięśni, poprawienie krążenia i pracy serca, zmniejszenie poziomu stresu i spalenie kalorii. W jaki sposób chodzić, aby poprawić swoje zdrowie i kondycję?