akcyza na samochód

Artykuły - Akcyza na samochód (5)

  • Zmiany w akcyzie od 2020 roku

    Zmiany w akcyzie od 2020 roku

    17 września 2019 r. został opublikowany projekt z 12 września 2019 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw. Projekt wprowadza szereg bardzo istotnych zmian dla przedsiębiorców mających na co dzień do czynienia z kwestiami akcyzy. Co do zasady dla części podatników nowe przepisy miałyby wejść w życie od 1 stycznia 2020 r. Zatem czasu zostało niewiele, a zakres regulacji, które będzie trzeba zaimplementować, jest dość duży.
  • "DGP": Fiskus uderza w szarą strefę akcyzy

    Ministerstwo Finansów opublikowało projekt, który ukróci m.in. unikanie akcyzy od samochodów - pisze w środę "Dziennik Gazeta Prawna". Gazeta wskazuje, że jedną z najważniejszych zmian jest to, że od 2020 r. przeróbki aut na osobowe będą podlegać akcyzie. Skończy się więc znany od lat proceder unikania daniny, który polegał na sprowadzaniu z zagranicy samochodów jako ciężarowe albo specjalne i przerabianiu ich na osobówki zaraz po zarejestrowaniu.
  • Prawne pułapki na podatników. Tym razem celem akcyza

    Prawne pułapki na podatników. Tym razem celem akcyza

    Uszczelnianie systemu podatkowego weszło w nową fazę. Fiskus żąda zapłaty akcyzy od przedsiębiorców rejestrujących czasowo samochody, celem umożliwienia ich wywozu za granicę. Choć robią to zgodnie z literą prawa, zamykają sobie drogę do odzyskania opłaconej w kraju akcyzy.
  • Zmiany w akcyzie od samochodów mogłyby wejść w życie 1 stycznia 2017 r. - Jasiński

    Zmiany w akcyzie od samochodów mogłyby wejść w życie 1 stycznia 2017 r. - Jasiński

    - Zmiany w akcyzie od samochodów mogłyby wejść w życie 1 stycznia 2017 r. - mówi wiceminister finansów Wiesław Jasiński. Zapowiedział, że w przypadku samochodów starszych, ale z małymi silnikami stawka może być zbliżona do obecnego poziomu, ale dla nowszych może być niższa.
  • W. Pawlak: Jest szansa, że zniknie akcyza na samochody ekologiczne

    W. Pawlak: Jest szansa, że zniknie akcyza na samochody ekologiczne

    Zniesienie akcyzy od zakupu samochodów hybrydowych i elektrycznych to według byłego wicepremiera Waldemara Pawlaka, jedyna realna możliwość wsparcia tego typu aut przez państwo. Według byłego ministra gospodarki, rozwiązanie to jest stosunkowo bezbolesne dla budżetu i dlatego do pomysłu tego przekonywał ministra finansów.

Filmy - Akcyza na samochód (3)

  • Handlowali paliwem nie odprowadzając VAT oraz akcyzy

    Wyłudzenia podatku VAT i akcyzy na kwotę około 9,5 mln zł, w jednej tylko spółce wykryli inspektorzy Kontroli Skarbowej w Katowicach oraz Wywiad Skarbowy. Spółka handlowała paliwem w kilku miejscach województwa śląskiego. Nie odprowadzała jednak należnego podatku od towarów i usług oraz akcyzy. Na poczet spłaty nieuregulowanych zobowiązań podatkowych urzędnicy zabezpieczyli środki finansowe oraz paliwo. - W ostatnim czasie zmieniliśmy model działania Wywiadu Skarbowego i Kontroli Skarbowej, działamy znacznie aktywniej niż do tej pory i podobnych akcji będzie teraz znacznie więcej – powiedział Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej, wiceminister finansów Wiesław Jasiński.
  • Handlowali paliwem nie odprowadzając VAT oraz akcyzy

    Wyłudzenia podatku VAT i akcyzy na kwotę około 9,5 mln zł, w jednej tylko spółce wykryli inspektorzy Kontroli Skarbowej w Katowicach oraz Wywiad Skarbowy. Spółka handlowała paliwem w kilku miejscach województwa śląskiego. Nie odprowadzała jednak należnego podatku od towarów i usług oraz akcyzy. Na poczet spłaty nieuregulowanych zobowiązań podatkowych urzędnicy zabezpieczyli środki finansowe oraz paliwo. - W ostatnim czasie zmieniliśmy model działania Wywiadu Skarbowego i Kontroli Skarbowej, działamy znacznie aktywniej niż do tej pory i podobnych akcji będzie teraz znacznie więcej – powiedział Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej, wiceminister finansów Wiesław Jasiński. (Urząd Kontroli Skarbowej w Katowicach)
  • Pawlak: Jest szansa, że zniknie akcyza na samochody ekologiczne

    Zniesienie akcyzy od zakupu samochodów hybrydowych i elektrycznych to według byłego wicepremiera Waldemara Pawlaka, jedyna realna możliwość wsparcia tego typu aut przez państwo. Według byłego ministra gospodarki, rozwiązanie to jest stosunkowo bezbolesne dla budżetu i dlatego do pomysłu tego przekonywał ministra finansów.