rynek

Artykuły - Rynek (82)

  • Media potrzebują agencji informacyjnych jako źródła sprawdzonych informacji. Zmieniający się rynek wymusi konieczność szukania nowych form finansowania swojej działalności

    Media potrzebują agencji informacyjnych jako źródła sprawdzonych informacji. Zmieniający się rynek wymusi konieczność szukania nowych form finansowania swojej działalności

    Fińska Agencja Informacyjna STT poinformowała niedawno, że po 130 latach kończy wydawanie serwisu informacyjnego w języku szwedzkim i redukuje zatrudnienie ze względów ekonomicznych. Podobnie jak cała branża medialna, agencje informacyjne również stoją przed wyzwaniami związanymi z finansowaniem działalności, zjawiskiem fake newsów czy szybkością przekazywania informacji. Dlatego muszą reagować na zmieniające się potrzeby mediów i szukać sposobów na zmonetyzowanie swoich treści.
  • Branża spirytusowa apeluje o równe traktowania na rynku alkoholowym

    Ministerstwo Finansów złożyło projekt rozporządzenia obniżającego o 50 proc. akcyzy na piwa, dla browarów produkujących do 20 mln litrów tego trunku rocznie. Wcześniej padła zapowiedź objęcia cydru zerową stawka akcyzy. Natomiast branża alkoholi wysokoprocentowych, od ponad dwudziestu lat działa w nierównym i najbardziej restrykcyjnym otoczeniu konkurencyjnym względem innych alkoholi. Mali producenci wyrobów spirytusowych wciąż nie mogą liczyć na preferencyjne traktowanie, w tym obniżone stawki akcyzowe.
  • Rewolucja na rynku najmu. Firmy będą coraz częściej płacić za rzeczywistą liczbę pracowników, a nie metraż powierzchni biurowej

    Rewolucja na rynku najmu. Firmy będą coraz częściej płacić za rzeczywistą liczbę pracowników, a nie metraż powierzchni biurowej

    Najemcy biur oczekują coraz nowocześniejszych koncepcji w wynajmie powierzchni. Biurka i dostęp do internetu to za mało. Większa mobilność pracowników sprawia, że biura muszą być elastyczne, wygodnie skomunikowane i z atrakcyjnym otoczeniem. Adgar Poland oferuje przedsiębiorstwom przestrzeń BE Yourself, która z jednej strony pozwala na pracę na elastycznych warunkach, a z drugiej pozwala zachować integralną strukturę firmy i dostęp do przestrzeni. Firma płaci za rzeczywistą liczbę pracowników, a nie metraż powierzchni biurowej.
  • Badanie na rynek: Coraz mniej czasu na złożenie wniosku

    Badanie na rynek: Coraz mniej czasu na złożenie wniosku

    "Badanie na rynek", czyli podziałanie 3.2.1 POIR to najpopularniejszy i największy program wsparcia MŚP ze strony Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Trwa właśnie nabór wniosków do dwóch konkursów uruchomionych z początkiem sierpnia.
  • Analitycy: Jeronimo ma środki by przejmować. Chce powtórzyć sukces Biedronki na innym rynku

    Analitycy: Jeronimo ma środki by przejmować. Chce powtórzyć sukces Biedronki na innym rynku

    Zdaniem analityków DM PKO BP, dynamika wzrostu sprzedaży sieci Biedronka wyhamuje już w drugim półroczu tego roku oraz jeszcze silniej w 2018 roku. Będzie to efekt między innymi wysokiej bazy, po kilku kwartałach dużych wzrostów. Zmniejszy się także liczba nowych otwarć w sieci - rocznie będzie ich nie więcej niż 70. Analitycy spodziewają się ponadto, że grupa Jeronimo Martins będzie posiadać wystarczająco dużo gotówki, by przejmować w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
  • Światłowody napędzają rynek technologii "smart"

    Światłowody napędzają rynek technologii "smart"

    W momencie, gdy dla jednych operatorów telekomunikacyjnych kluczowe są dzisiaj rozwój i wdrożenie sieci światłowodowej, inni skupiają się na tworzonym właśnie mobilnym standardzie 5Ga jeszcze inni na rozbudowie i stopniowym uruchamianiu protokołu IPv6. Co ich łączy? Wizja przyszłości, czyli dynamiczny - według prognoz - wzrost znaczenia Internetu rzeczy (IoT), a tym samym, tworzenie inteligentnych systemów dla mieszkań, osiedli a nawet całych miast.
  • Rynek ubezpieczeniowy szykuje się do wprowadzenia nowych przepisów. Zmiany dotyczyć będą głównie działalności pośredników

    Rynek ubezpieczeniowy szykuje się do wprowadzenia nowych przepisów. Zmiany dotyczyć będą głównie działalności pośredników

    W lutym 2018 roku państwa członkowskie Unii Europejskiej muszą wprowadzić w życie dyrektywę o dystrybucji ubezpieczeń. Nakłada ona nowe obowiązki na pośredników ubezpieczeniowych. Będą oni musieli badać potrzeby klienta i dopasować do nich polisę, a także przekazywać szczegółowe informacje o produkcie. Zdaniem prezesa Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych, to może spowodować, że część małych pośredników zdecyduje się na współpracę z większymi podmiotami. Inni mogą za to postawić na specjalizację w określonym segmencie rynku.
  • Przesyłki bez granic - jak emigracja i zakupy online wpływają na rynek przesyłek kurierskich?

    Przesyłki bez granic - jak emigracja i zakupy online wpływają na rynek przesyłek kurierskich?

    Corocznie rośnie liczba przesyłek zagranicznych, ekspediowanych z Polski i dostarczanych do naszego kraju za pośrednictwem firm kurierskich. Jak wynika z danych firmy konsultingowej PricewaterhouseCoopers, od dwóch lat branża ta notuje roczny wzrost obrotów na poziomie 10 proc. W 2018 roku mogą one sięgnąć nawet 6,5 mld zł.
  • Szara strefa blednie

    Szara strefa blednie

    Najnowsze dane o oficjalnym zużyciu paliw na polskim rynku potwierdzają, że ostatnie zmiany legislacyjne, wymierzone w szarą strefą branży paliw, odnoszą pożądany skutek. Nareszcie...
  • Rynek świetny dla pracownika. Pracodawcy sięgają po wsparcie HR

    Rynek świetny dla pracownika. Pracodawcy sięgają po wsparcie HR

    Według danych opublikowanych przez GUS średnie wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wyniosło w maju do 4391 zł brutto. W porównaniu do maja zeszłego roku pensja wzrosła o 5,4 proc. a zatrudnienie o 4,5 procent[1].

Filmy - Rynek (18)

  • Brexit to nie przeszkoda. Polskie firmy ruszają na podbój zagranicznych rynków

    Brexit nie budzi już takiego strachu. Dla polskich firm nie jest przeszkodą w podbijaniu zagranicznych rynków. Tylko 13 proc. obawia się tendencji protekcjonistycznych na rynkach europejskich, w tym w Wielkiej Brytanii. Ponad 70 proc. nie postrzega tego jako istotne zagrożenie do rozwoju na rynkach zagranicznych. Aż 73% właścicieli firm twierdzi, że działalność zagraniczna jest bardziej rentowna, niż sprzedaż w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Jak polskie firmy podbijają zagraniczne rynki, czym różnią się w swoich strategiach?
  • Rynek kandydata już nie tylko w sektorze IT

    Obecnie jednym z lepiej rozwijających się sektorów w Polsce jest branża SSC/BPO. Firmy z tego sektora – centra usług wspólnych, zajmujące się m.in. obsługą księgową, informatyczną czy obsługą klienta – cały czas tworzą nowe miejsca pracy (w samym ubiegłym roku 32 tys.).
  • Superżywność szansą dla rynku spożywczego. Segment ten rośnie w tempie trzycyfrowym

    Produkty typu superfood, które mają szczególnie korzystne działanie dla zdrowia, wpisują się w modę na zdrowe żywienie. Globalny rynek superfood rośnie w trzycyfrowym tempie, a przemysł spożywczy rozszerza ofertę, żeby sprostać oczekiwaniom konsumentów. Szczególnie dobry rok ma przed sobą branża śliwki kalifornijskiej, która prognozuje zbiory sięgającej 105 tys. ton owoców. Kalifornia będzie miała w tym roku duży wkład w rozwój światowego rynku superfood.
  • Polski sprzęt audio podbija światowe rynki

    Sprzęt audio produkowany przez polskie firmy sprzedaje się na całym świecie. Za granicą nasze produkty często cieszą się większym uznaniem niż w Polsce. Eksport stanowi co najmniej połowę przychodów dla aż 67% producentów znad Wisły.