produkcja samochodów

Artykuły - Produkcja samochodów (110)

  • Polska powinna zrezygnować z elektrowni jądrowej, produkcji samochodu elektrycznego czy zgazowania węgla - Mielczarski:

    Polska powinna zrezygnować z elektrowni jądrowej, produkcji samochodu elektrycznego czy zgazowania węgla - Mielczarski:

    - Polska powinna zrezygnować z elektrowni jądrowej, produkcji samochodu elektrycznego czy zgazowania węgla. Powinna natomiast postawić m. in na poprawę efektywności energetycznej czy budowę małych elastycznych źródeł wytwórczych - przekonywał w Sejmie prof. Władysław Mielczarski.
  • Polska motoryzacyjną potęgą?

    Polska motoryzacyjną potęgą?

    W UE rocznie produkuje się ok. 16 mln aut, w Polsce 570 tys., co stanowi 3,6- proc. udział w unijnej produkcji - mówił prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych Alfred Franke podczas Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.
  • W najbliższych latach producenci muszą zmienić sposób działania

    W najbliższych latach producenci muszą zmienić sposób działania

    ​Eksperci PwC szacują, że średnioroczny wzrost produkcji aut wyniesie 3,6 proc. do 2021 roku. Oznacza to znaczący wzrost liczby samochodów na drogach. Z jednej strony rozwój branży oznacza wzrost zatrudnienia i mobilności społeczeństw, z drugiej - wiąże się z coraz większym wpływem na środowisko naturalne. Dlatego firmy z sektora podejmują wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Dążą m.in. do zmniejszenia masy pojazdów oraz rozwijania alternatywnych źródeł napędu.
  • Firmy motoryzacyjne liderem polskiej gospodarki

    Firmy motoryzacyjne liderem polskiej gospodarki

    ​Największe gospodarki Europy Środkowej rozwijały się szybciej niż w roku poprzednim. W tym czasie wzrost przychodów w 500 największych firmach regionu wyniósł 3,5 proc. - wynika z badania Deloitte. Największe dynamiki wzrostu (bo prawie 13 proc.) notuje branża motoryzacyjna. Coraz więcej firm chce zwiększać przychody poprzez cyfryzację biznesu. 2/3 największych podmiotów ma opracowaną strategię w tym zakresie. Na liderów w tej kategorii wyrastają banki.
  • Polska motoryzacyjną potęgą. Ale Czechy większą!

    Polska motoryzacyjną potęgą. Ale Czechy większą!

    W 2015 r. najszybciej gospodarczo rozwijającym się krajem w Europie Środkowej i Wschodniej były Czechy, najsłabiej Ukraina - wynika z raportu Deloitte. Polska uplasowała się w czołówce krajów, które odnotowały wzrost PKB.
  • Polskie fabryki motoryzacyjne pracują na pełnych obrotach!

    Polskie fabryki motoryzacyjne pracują na pełnych obrotach!

    ​Polska branża motoryzacyjna ma za sobą najlepszy rok w historii, a pierwsze miesiące tego roku dają nadzieję na jeszcze lepsze wyniki. Pomóc mogą w tym kolejne dwie fabryki zagranicznych gigantów, które powstają w kraju.
  • Polacy produkują coraz więcej samochodów

    Polacy produkują coraz więcej samochodów

    Ten rok przyniesie kolejny rekord w eksporcie polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci liczą na ponad 21,5 mld euro - pisze "Rzeczpospolita".
  • Polski przemysł stoi... motoryzacją!

    Polski przemysł stoi... motoryzacją!

    W 2016 roku zatrudnienie w przemyśle motoryzacyjnym może sięgnąć 300 tys. osób - informuje "Rzeczpospolita".
  • Polskie części do samochodów jadą do Niemiec i Czech

    Polskie części do samochodów jadą do Niemiec i Czech

    Południowy sąsiad awansował na drugie miejsce wśród krajów, do których eksportujemy najwięcej elementów do samochodów - informuje "Puls Biznesu".
  • Zaledwie 2,1 proc. nowych aut z Polski zostaje w kraju!

    Zaledwie 2,1 proc. nowych aut z Polski zostaje w kraju!

    Z polskich fabryk wyjeżdża coraz więcej samochodów. W minionym miesiącu nad Wisłą powstało niemal 65,1 tys. nowych aut. To o przeszło 2 tys. więcej niż w lutym.

Filmy - Produkcja samochodów (2)

  • Wielkopolskie: Otwarto nowe Centrum Dystrybucyjne Volkswagena

    W Komornikach koło Poznania otwarto w piątek Centrum Dystrybucyjne Volkswagen Group Polska (VGP). Na 30 tys. mkw. magazynowane są części i akcesoria sześciu marek: Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Volkswagen Samochody Użytkowe oraz Porsche. Nowe centrum kosztowało 95 mln zł. Znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A2 łączącej Poznań ze Świeckiem. W obiekcie zatrudnionych jest ok. 150 osób. Łączna powierzchnia obiektu to 32 tys. mkw. Przestrzeń magazynowa stanowi 30 tys. mkw i została zaprojektowana w sposób umożliwiający jej rozbudowę do 43 tys. mkw. Obecnie w centrum magazynowanych jest ok. 65 tys. różnych części i akcesoriów. Części z centrum będą trafiały do odbiorców w całej Polsce, a także na rynek białoruski. - To trzecia w Wielkopolsce oraz ósma w kraju inwestycja pod względem rozmiaru powierzchni magazynowej. To centrum jest kolejnym dowodem na to, że Polska jest dla nas rynkiem strategicznym. Fabryka w Poznaniu, Volkswagen Group Polska, dzisiejsze otwarcie centrum logistycznego w Komornikach i powstająca właśnie fabryka we Wrześni, gdzie od 2016 roku będzie produkowany nowy Volkswagen Crafter, bardzo jasno pokazują zaangażowanie Volkswagena w Polsce – powiedział w trakcie otwarcia obiektu prezes zarządu VGP Achim Schaible.
  • 100 lat temu dokonała się motoryzacyjna rewolucja

    7 października 1913 roku w zakładach Forda w Highland Park w amerykańskim stanie Michigan ruszyła pierwsza taśma montażowa. Jej uruchomienie radykalnie zmieniło sposób produkcji samochodów. Powtarzające się czynności montażowe mogli wykonywać nawet niewykwalifikowani robotnicy. Produkcja masowa doprowadziła do obniżenia cen samochodu, a co za tym idzie, do spopularyzowania tego środka transportu. W krótkim czasie produkcja legendarnego Modelu T osiągnęła rekordowy poziom – każdego dnia halę opuszczało 1000 nowych samochodów! A co zastałby Henry Ford dziś, gdyby odbył podróż w czasie i stanął przed bramą swojej pierwszej fabryki? W jaki sposób rozwinął się zainicjowany przezeń proces produkcyjny?