outsourcing

Artykuły - Outsourcing (100)

Filmy - Outsourcing (6)

  • Zatrudnienie w centrach usług wspólnych może wzrosnąć o 100 tys. osób

    Centra usług biznesowych co roku generują 25-30 tys. nowych miejsc pracy. Inwestorów przyciąga wysoka jakość kadry. Jednak sektory bankowy, finansowy i ubezpieczeniowy, które generują największe zatrudnienie w obszarze outsourcingu, wciąż nad Wisłą są obecne w niewielkim stopniu. Pomogłyby zmiany w prawie. Dzięki nim jest szansa na kolejne 100 tysięcy nowych miejsc pracy w ciągu trzech lat. – Polska dziś jest na najlepszej drodze, żeby centra usług wspólnych stał się naszym flagowym sektorem w ciągu najbliższych 5-10 lat. Mamy bardzo wysoką pozycję w rankingach atrakcyjności miast pod kątem tych inwestycji – mówi Krystian Bestry, wiceprezes Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), prezes zarządu firmy Adaptive Group. W tegorocznym zestawieniu „Top 100 Outsourcing Destinations” firmy konsultingowej Tholons Kraków utrzymał dziewiątą pozycję wśród najatrakcyjniejszych na świecie miast dla inwestycji tego sektora, będąc jednocześnie jedynym miejscem w Europie, które znalazło się w pierwszej dziesiątce. Nieprzerwanie liderem i tym samym najlepszą lokalizacją doradzaną firmom z sektora centrów usług wspólnych (Shared Service Center – SSC) oraz obsługi outsourcingowej biznesu (Business Process Outsourcing – BPO) jest Bangalore w Indiach. Zainteresowanie ulokowaniem niektórych procesów biznesowych w Polsce wyrażały między innymi wielkie banki inwestycyjne, jak Bank of America Merrill Lynch, JP Morgan oraz Morgan Stanley. Ale na przeszkodzie stanęły uregulowania prawne, które zabraniają m.in. sprawdzania przeszłości kryminalnej pracowników. – Dzisiaj polskie prawo to wyklucza i niestety procesy takie trafiają gdzie indziej. A tak naprawdę wiele firm z tego sektora funkcjonuje w Polsce i tylko czeka na zmiany, żeby móc rozszerzyć swoją działalność. Myślę, że 100 tys. nowych miejsc pracy w ciągu trzech lat jest naprawdę realne. Potrzeba do tego bardzo niewiele - mówi Bestry.
  • W branży outsourcingu Polacy obsługują klientów w 40 językach

    Krajowe centra usług dla biznesu obsługują klientów w 40 językach. Międzynarodowe koncerny zlecają polskim centrom coraz bardziej zaawansowane procesy, które wymagają dużego doświadczenia i wysokich kompetencji. Najpopularniejsze pozostają jednak podstawowe usługi, jak administracja, zarządzanie kadrami i finansami, a także serwis technologiczny. Te procesy będą w dalszym ciągu odpowiadać za dynamiczny rozwój branży outsourcingu w Polsce. – Sektor outsourcingu procesów biznesowych rozwija się bardzo dynamicznie – potwierdza Dariusz Mazurek, dyrektor zarządzający i członek zarządu świadczącej tego rodzaju usługi firmy Capgemini Polska. – Co ciekawe, w ramach tych usług dostawcy proponują wciąż nowe rozwiązania. To już nie tylko zarządzanie finansami, księgowością czy obsługą HR, lecz także bardziej zaawansowane procesy.
  • PAIiIZ: W 2015 zatrudnienie w centrach outsourcingowych zwiększy się o 20 tys.

    Szacujemy, że w tym roku zatrudnienie w centrach outsourcingowych w Polsce zwiększy się o 20 tysięcy nowych pracowników, do 170 tysięcy - mówi wiceszefowa Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Monika Piątkowska.
  • Przedsiębiorcy zlecają na zewnątrz coraz więcej usług

    Outsourcing to jeden z najlepszych sposobów na ograniczenie kosztów firmy. Dlatego firmy, zamiast tworzyć własne działy wspierające główną działalność przedsiębiorstwa, coraz częściej korzystają z wyspecjalizowanych podmiotów. Firmom zewnętrznym można zlecić już coraz więcej usług.