marketing

Artykuły - Marketing (98)

  • Beacony wchodzą na polskie stadiony. Marketingowcy liczą na dodatkowe miliony od kibiców

    Beacony wchodzą na polskie stadiony. Marketingowcy liczą na dodatkowe miliony od kibiców

    Dzięki infrastrukturze IoT, drużyny w USA i w Europie oraz ich sponsorzy dynamicznie pomnażają swoje zyski. Komunikaty wysyłane w trakcie meczu na aplikacje klubowe znacznie zwiększają wpływy z reklam oraz sprzedaży gadżetów. W Polsce rozwiązanie to wdrożono po raz pierwszy na INEA Stadionie w Poznaniu.
  • Marketing sportowy przynosi wielkie zyski firmom

    Marketing sportowy przynosi wielkie zyski firmom

    Kampanie z udziałem sportowców przynoszą większą sprzedaż produktów i usług nawet o 30 procent. Marki coraz częściej wykorzystują wizerunek sportowców bo to się opłaca.
  • Kolor ma ogromny wpływ na poziom sprzedaży

    Kolor ma ogromny wpływ na poziom sprzedaży

    Kolor jest pierwszym elementem, na który zwraca się uwagę. Często działa podświadomie, ale zdaniem ekspertów motywuje do zakupu. Dobrze sprzedają się przede wszystkim produkty w kolorach zdecydowanych i ostrych. Przy ich ekspozycji istotną rolę pełni także oświetlenie i zastosowanie kontrastu. Niektóre połączenia barw są już automatycznie odbierane jako informacje o promocjach czy wyprzedażach. Firmy ponadto próbują zawłaszczyć kolory, bo psychologia koloru może mieć decydujące znaczenie przy zakupach.
  • Marketingowcom za przetwarzanie danych bez zgody konsumenta grozi grzywna, a nawet więzienie

    Marketingowcom za przetwarzanie danych bez zgody konsumenta grozi grzywna, a nawet więzienie

    Konsultant, dzwoniąc z ofertą handlową, bez podania źródła numeru telefonu, popełnia przestępstwo. GIODO ma prawo wydać nakaz, aby usunął uchybienie. Niewykonanie go to koszt nawet 50 tys. zł. UOKiK nakłada kary do 10 proc. rocznego obrotu, zaś UKE do 3 proc. przychodu. Sąd może skazać na rok pozbawienia wolności lub grzywnę.
  • Właściciele sklepów sięgają po triki sprzedażowe

    Właściciele sklepów sięgają po triki sprzedażowe

    Odpowiednie rozmieszczenie produktów na półkach, czytelne oznakowanie działów, promocje, miły dla oka wystrój wnętrza, a nawet relaksująca muzyka, przyjemny zapach i określony kolor mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów.
  • Zakupy: Marketing sensoryczny króluje w galeriach handlowych

    Zakupy: Marketing sensoryczny króluje w galeriach handlowych

    Dynamiczny rozwój marketingu sensorycznego to odpowiedź rynku na potrzeby klientów - świadome i te niezwerbalizowane. Mają one ogromny wpływ na skojarzenia z daną marką, które pojawiają się w naszych umysłach. Co więcej, jako kupujący jesteśmy coraz bardziej wrażliwi na to, w jaki sposób dany brand komunikuje się z nabywcami i czy składane obietnice są wiarygodne i spójne z jego tożsamością.
  • Banki kuszą muzyką i zapachem

    Banki kuszą muzyką i zapachem

    Bankowość to bardzo zatłoczony i konkurencyjny rynek. Nic dziwnego, że marketerzy zaczynają korzystać z coraz bardziej innowacyjnych narzędzi, aby wyróżnić się i przyciągnąć klientów. Najnowszym trendem jest sięganie po usługi marketingu sensorycznego.
  • Kreatywny marketing w Ekstraklasie, czyli jak polskie kluby przyciągają kibiców

    Kreatywny marketing w Ekstraklasie, czyli jak polskie kluby przyciągają kibiców

    Czy sukces, jakim był ćwierćfinał Mistrzostw Europy osiągnięty przez reprezentację Polski, długotrwale zwiększy popularność krajowej piłki? Czy przełoży się na wyższą frekwencję na stadionach rodzimej Ekstraklasy?
  • Przeciętny konsument otrzymuje tygodniowo 50 e-maili i telefonów z różnymi ofertami marketingowymi

    Przeciętny konsument otrzymuje tygodniowo 50 e-maili i telefonów z różnymi ofertami marketingowymi

    Użytkownik internetu dostaje średnio 50 e-maili, przesyłek, wiadomości tekstowych i telefonów tygodniowo z różnymi ofertami marketingowymi. Znaczna część nie jest dla niego interesująca. Najgorzej pod względem nietrafionych przesyłek wypadają sektor handlowy i edukacyjny, a tylko nieco lepiej instytucje finansowe.
  • Lodówka sama zamówi produkty spożywcze?

    Lodówka sama zamówi produkty spożywcze?

    W Polsce internet rzeczy jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju, ale dynamika rozwoju tej technologii przyspiesza. Do 2018 roku wartość tego typu rozwiązań wyniesie ponad 12 mld złotych. W USA 40 proc. amerykańskich przedsiębiorstw w ciągu najbliższych dwóch lat planuje wykorzystać internet rzeczy, aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów.

Filmy - Marketing (5)

  • Odpowiednio dobrany zapach może zwiększyć sprzedaż nawet o 15 proc.

    Marketing zapachowy to nowy sposób promowania sklepu i produktu. Nie tylko przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku marki i lepszej rozpoznawalności, lecz także zwiększa sprzedaż nawet o 15 proc. Z badań wynika, że ludzie znacznie lepiej zapamiętujemy zapachy niż obrazy, a poszczególne nuty zapachowe wpływają na nasz nastrój i motywację do działania. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie dobranie aromatu do branży, grupy docelowej i sezonu. Marketing zapachowy jest elementem marketingu sensorycznego, czyli kompleksowego oddziaływania na zmysły klientów w miejscu sprzedaży produktów i usług. Jego celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki i pogłębienie relacji klienta z marką na poziomie emocjonalnym. Z badań naukowych wynika, że pamięć węchowa jest znacznie trwalsza niż wzrokowa – człowiek jest w stanie zapamiętać zapach z dokładnością do 65 proc. po roku, podczas gdy fotografię tylko z dokładnością do 50 proc. po trzech miesiącach. Co więcej, 75 proc. naszych emocji wywołanych jest przez bodźce zapachowe. Bodźce zapachowe odbierane są przez ludzki mózg na poziomie nieświadomym i są źródłem podejmowanych decyzji, także tych o charakterze handlowym. – Bodźce zapachowe odbierane przez nas, czy to w miejscu sprzedaży, czy prezentacji towarów i usług, powodują, że dana marka na długo zostaje w naszej pamięci, rośnie jej rozpoznawalność. Klient zaczyna utożsamiać zapach obecny w przestrzeni handlowej lub usługowej z konkretną marką i jej atrybutami. 70 proc. decyzji zapada w miejscu zakupu. Te twarde dane jasno pokazują, jak zmysł węchu może być efektywnie wykorzystany w procesie sprzedaży i w kampaniach marketingowych – mówi Maciej Kmieciak, menadżer odpowiedzialny za koordynowanie projektów z zakresu marketingu zapachowego w Polsce, na Słowacji i w krajach bałtyckich w firmie AromaCorp.
  • IMM: Pod koniec roku wydatki na promocję mogą sięgnąć 0,5 mld zł

    W III kwartale instytucje finansowe wydały na reklamę 336 mln zł, o jedną czwartą mniej niż w okresie od kwietnia do czerwca. W ostatnich miesiącach roku kwota ta może wzrosnąć do 0,5 mld zł – wynika z analiz Instytutu Monitorowania Mediów. W mediach coraz chętniej reklamują się firmy pożyczkowe. – W kolejnym kwartale spodziewamy się kolejnego wzrostu wydatków, być może do kwoty około 500 mln zł – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Jadaś, starszy specjalista ds. badań i produktów Instytutu Monitorowania Mediów.
  • Liczba SMS-ów wysyłanych przez przedsiębiorstwa będzie rosnąć

    Krótkie wiadomości tekstowe to jedno z podstawowych narzędzi komunikacji. Z miesiąca na miesiąc liczba wysyłanych przez osoby prywatne SMS-ów jest jednak coraz mniejsza. Są one skutecznie zastępowane przez komunikatory internetowe, aplikacje w rodzaju WhatsApp czy tzw. powiadomienia push. Rośnie natomiast udział w rynku SMS przedsiębiorstw. Firmy wykorzystują krótkie wiadomości tekstowe do komunikacji marketingowej czy autoryzowania transakcji. Komentuje Marcin Papiński, dyrektor ds. rozwoju firmy Infobip, globalnego dostawcy usług komunikacji mobilnej oraz narzędzi umożliwiających dokonywanie płatności.
  • Najgorsza reklama nocnego klubu w dziejach internetu?

    Reklama pewnego klubu disco z Preston w Wielkiej Brytanii.