konsumenci

Artykuły - Konsumenci (38)

Filmy - Konsumenci (23)

  • Będzie nawet 10 tys. upadłości konsumenckich rocznie. Mogłoby iść szybciej, ale brakuje sędziów

    W Polsce należy zwiększyć ilość sędziów, orzekających w procesach upadłościowych. Inaczej, sądy zostaną zablokowane. W ub. roku mogło być ponad 4 tys. upadłości. Ale w kolejnych latach będzie ich więcej. Resort Sprawiedliwości zabezpieczył środki na utworzenie 80 nowych etatów w 2017 r. Według prawników, to za mało.
  • Nastroje konsumentów będą sprzyjać rozwojowi firm

    Silny popyt wewnętrzny i umiejętność wyszukiwania nowych rynków zbytu będą napędzać rozwój polskich firm w 2016 roku. Pomoże program „Rodzina 500 plus”, a ani deflacja, ani niepokoje związane z sytuacją w Chinach czy strefie euro nie powinny przeszkodzić przedsiębiorstwom w inwestowaniu i zarabianiu. – Wyniki przemysłu zarówno potwierdzone przez GUS, jak i badania koniunktury, które starają się wychwycić tendencję w najbliższej przyszłości, nie wskazują, aby polskie firmy istotnie odczuwały negatywne efekty spowolnienia gospodarczego w Chinach czy relatywnie umiarkowanego tempa ożywienia w strefie euro – mówi Wiktor Wojciechowski, główny ekonomista Plus Banku. – Wynika to z tego, że klientami naszych firm przemysłowych są zarówno odbiorcy wewnętrzni, a tutaj popyt wewnętrzny mamy bardzo silny, jak i częściowo firmy zagraniczne. Zdaniem ekonomisty sami przedsiębiorcy też wydają się postrzegać przyszłość pozytywnie. Wskaźnik PMI, który opisuje nastroje menadżerów zajmujących się w firmach zakupami, pozostaje powyżej granicy 50 pkt od października 2014 roku. Oznacza to, że branża będzie się rozwijać. W lutym wskaźnik ten sięgnął 52,8 pkt, co było wynikiem o 2 pkt lepszym od oczekiwanego i najwyższym od lipca 2015 roku. Produkcja przemysłowa w 2015 roku wzrosła o 4,9 proc., zaś w styczniu 2016 r. – o 1,4 proc. Za luty oczkuje się wzrostu o 5,5 proc. rok do roku.
  • Uważaj na ceny w sklepie. Sprzedawcy mogą łamać twoje prawa

    Sprzedawcy w małych i większych sklepach szukają różnych sposobów, aby zachęcić nas do zakupów. Sposobów na szybki zysk jest wiele. Nie wszystkie są jednak legalne. Konkurencja pomiędzy hipermarketami, dyskontami oraz sklepikami osiedlowymi trwa od dawna. Specjaliści od marketingu oraz promocji wymyślają kolejne sposoby, aby zachęcić do zakupów w wybranym sklepie. Każdy klient, który da się uwieść działaniom wyspecjalizowanych technik sprzedaży - to zysk właścicieli i sukces tworzących te mechanizmy. Programy lojalnościowe, które promują nasze przywiązanie do danego sprzedawcy czy intensywne kampanie reklamowe to jedne z najpopularniejszych z nich. Jednak bezsprzecznie najważniejsze i najskuteczniejsze jest zdobywanie nas, klientów, poprzez CENĘ. Kryzys nauczył nas oszczędzać i dziś liczymy każdy grosz - nawet w trakcie codziennych zakupów. Nie wszystkie jednak metody walki cenowej są legalne. Coraz częściej sklepy stosują oszustwa, które narażają nas na stratę. O co i jak temu zapobiec - opowiada mecenas Łukasz Oleksiuk.
  • Konsumenci już nie szukają najtańszych produktów

    Polacy coraz częściej przy wyborze produktów żywnościowych kierują się jakością. Sięgają po dobre artykuły, ale w korzystnej cenie – mówi Andrzej Faliński z POHiD. Są też otwarci na innowacje i lubią próbować nowych smaków, a sieci handlowe wychodzą naprzeciw ich oczekiwaniom. Żywność wciąż ma wyższy niż na Zachodzie udział w koszyku konsumenta.