kasza jaglana

Artykuły - Kasza jaglana (38)

  • Kasza jaglana z jagodami i ricottą

    Kasza jaglana z jagodami i ricottą

    Przysmaki z owocami jagodowymi w kuchni "Dzień Dobry Wakacje" przygotowała Samar Khanafer. Uczestniczka "Masterchefa" przedstawiła przepisy na sałatkę z jagodami w połączeniu ze szpinakiem, torcik naleśnikowy z jagodami, rozmarynową kaszę jaglaną z jagodami i ricottą oraz jagodowe lassi. Rozmarynowa kasza jaglana z borówkami i ricottą 1/2 szkl. kaszy jaglanej1 gałązka rozmarynu2/3 ł
  • Kasza jaglana

    Kasza jaglana

    Warto uczyć dziecko zasad zdrowego żywienia. Oto kilka powodów, dla których cała rodzina powinna jeść kaszę jaglaną.
  • ​14 korzyści z jedzenia kaszy jaglanej

    ​14 korzyści z jedzenia kaszy jaglanej

    Kasza jaglana to nie tylko najzdrowsza, ale też i najbardziej obecnie modna kasza. Ma wiele zalet. O kaszy piałam już nie raz i jeszcze raz napiszę.
  • Krem z kaszy jaglanej i gruszki

    Krem z kaszy jaglanej i gruszki

    Ze względu na jej zdrowotne właściwości kaszy jaglanej warto, aby pojawiała się na talerzach naszych maluszków jak najczęściej. Dlatego dzisiaj proponuję prosty i zdrowy przepis właśnie z moją ukochaną kaszą
  • Jaglane ciasto czekoladowe bez wyrzutów sumienia

    Jaglane ciasto czekoladowe bez wyrzutów sumienia

    Od jakiegoś czasu szukałam przepisu na ciasto z mąką jaglaną. W sieci można znaleźć stosunkowo dużo przepisów na bazie zmiksowanej kaszy jaglanej, ale ja chciałam koniecznie użyć mąki, bo moja mama robi z niej przepyszny biszkopt. I mam!
  • Z kaszą jaglaną i brokułami

    Z kaszą jaglaną i brokułami

    Kasza jaglana nie ma sobie równych. Posiada właściwości antywirusowe, jest źródłem witamin z grupy B, soli mineralnych a także potasu, miedzi, żelaza i fosforu. Jest idealna dla osób będących na diecie.
  • Te kasze doskonale alkalizują organizm. Musisz je jeść

    Te kasze doskonale alkalizują organizm. Musisz je jeść

    Blogerka kulinarna Maia Sobczak oraz kierowca rajdowy Robin Szustkowski opowiedzieli w studiu "Dzień Dobry TVN" o wpływie kaszy bezglutenowej na organizm człowieka. Szustkowski zaznaczył również, że jego dieta jest dla niego priorytetem, odkąd zaczął się źle czuć przez nieprawidłowe odżywianie. Większość z nas jest zakwaszonych nie wiedząc o tym. Szacuje się, że jedynie 10 proc. ludzi nie ma zakwaszonego organizmu.
  • Sałatka jaglana

    Sałatka jaglana

    Lekkostrawna kasza jaglana zawiera w swym składzie krzemionkę, która ma zbawienny wpływ na wygląd skóry, włosów i paznokci. Można zrobić z niej pożywne śniadanie, potraktować jako dodatek do obiadu, albo sałakę, jak w tym przepisie. Doskonale smakuje, jest zdrowa i zaspokoi każdy apetyt.
  • Jarzyny z kaszą jaglaną

    Jarzyny z kaszą jaglaną

    Będąc na diecie musisz uważać, by dostarczyć swojemu organizmowi wszystkich niezbędnych dla zdrowia składników. Jarzyny z kaszą jaglaną będą odpowiednim posiłkiem. To danie dobre i dla dorosłych, i dla dzieci.
  • Kłopoty z sercem i krążeniem: Czym zastąpić tabletki

    Kłopoty z sercem i krążeniem: Czym zastąpić tabletki

    Brokuły chronią przed cukrzycą, a kasza jaglana poprawia kondycję twoich stawów! Poznaj też inne dietetyczne niespodzianki.

Filmy - Kasza jaglana (4)

  • Jedz kasze! Będziesz zdrowy i schudniesz

    Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów kasz - od jaglanej przez gryczaną aż po kuskus. Bardzo często nie wiemy, która kasza jest dla nas najlepsza - i czy w ogóle powinniśmy ją spożywać. Wątpliwości w tym zakresie rozwiewa dietetyk kliniczny, Aneta Korzeniecka. I tak, okazuje się, że kasza zawiera w sobie więcej wartościowych substancji niż ryż, ziemniaki czy makaron. Jest bogatym źródłem węglowodanów złożonych, które stabilizują poziom glukozy oraz insuliny we krwi. Dostarcza błonnika, białka, składników mineralnych oraz witamin z grupy B. - Kaszę powinniśmy spożywać jak najczęściej: 3-4 razy w tygodniu wystarczy, ale idealnie byłoby, gdybyśmy jedli ją codziennie - mówi specjalistka. - Spore ilości kasz powinny spożywać te osoby, które dbają o sylwetkę bądź zmagają się z nadwagą, a to dlatego, że kasza wspomaga metabolizm i spalanie tłuszczu. Pamiętajmy jednak, by nie jeść kasz wieczorem, bo energia uwalniana z takiego posiłku jest wtedy zbędna: nadmiar węglowodanów może odłożyć się w postaci tkanki tłuszczowej. Na koniec warto podkreślić, że kasza przed ugotowaniem powinna zostać dobrze przepłukana. Zabieg ten podniesie jej smak.
  • Inspirujące przepisy na dania z kaszą

    W kuchni "Dzień Dobry TVN" blogerzy kulinarni Paweł Łukasik i Grzegorz Targosz przygotowali smakowite dania z kasz. Na stole pojawiły się pieczone roladki z piersi kurczaka nadziewane kaszą gryczaną z suszonymi śliwkami, kaszotto z pomidorami i smażonymi kurkami, a także tarta z kaszy jęczmiennej z grillowanym kurczakiem curry. Na deser panowie przyrządzili kaszę manną z jagodami karmelizowanymi, miodem i miętą. (Dzień Dobry TVN/x-news)
  • Maja Sablewska: Dzięki diecie jestem bardziej cierpliwa

    Maja Sablewska zmianie diety zawdzięcza rewolucję w swoim życiu. Od kiedy zmieniła codzienne menu, ma inne spojrzenie na świat i jest bardziej cierpliwa. Stylistka widzi związek między jedzeniem a samopoczuciem, ale jej zdaniem większość Polaków tego nie rozumie. – Przede wszystkim, dzięki diecie, czuję się dobrze ze sobą. Inaczej się skupiam na pewnych rzeczach, inaczej myślę o pewnych rzeczach, inaczej podchodzę do pewnych sytuacji, spraw, ludzi, jestem bardziej cierpliwa – twierdzi Sablewska.
  • Kasza jaglana powraca na polskie stoły

    Kasza jaglana bije rekordy sprzedaży. Choć jej tradycja w polskiej kuchni sięga setek lat, to do tej pory przegrywała z ryżem, makaronem i ziemniakami. Rośnie zainteresowanie zdrowym trybem życia, a co za tym idzie – coraz więcej ludzi zaczyna odkrywać zalety kaszy jaglanej. Ze względu na wyjątkowe właściwości odżywcze, lekkostrawność i aromatyczny smak nazywana jest królową kasz. Kasza jaglana ma wiele właściwości zdrowotnych. Oczyszcza organizm z toksyn, obniża poziom cholesterolu, posiada też dobroczynne działanie w chorobach trzustki, wątroby, jelit i nerek. Jest bogata w substancje mineralne: wapń, żelazo, fosfor, potas i lecytynę. Dzięki wysokiej zawartości krzemu poprawia kondycję włosów, skóry i paznokci, a także wspomaga regenerację stawów. O zaletach diety bogatej w kasze opowiada Gabriela Antczak, dyrektor do spraw marketingu firmy Kupiec. Polecamy też: 15 sprawdzonych przepisów na dania z kaszy jaglanej