hotele

Artykuły - Hotele (76)

  • Rynek obiektów hotelowych - królują najpopularniejsze miejscowości turystyczne

    Rynek obiektów hotelowych - królują najpopularniejsze miejscowości turystyczne

    Rynek nieruchomości hotelowych, obiektów wypoczynkowych, pensjonatów i zajazdów oraz nieruchomości, które nadają się do zaadaptowania na takie cele prezentuje szeroką gamę lokalizacji i wycen. Na rynku wtórnym zdecydowanie przodują najpopularniejsze turystycznie miejscowości wypoczynkowe takie jak Trójmiasto, Zakopane, Karpacz itp. oraz największe miasta w kraju.
  • Siedem polskich hoteli wśród najlepszych na świecie

    Siedem polskich hoteli wśród najlepszych na świecie

    Na podstawie prawie miliona opinii internautów, portal HolidayCheck wybrał najlepsze hotele na świecie, przyznając już po raz 12. nagrody HolidayCheck Award 2017. Pośród nagrodzonych jest aż 7 z Polski. W tym roku zostały dodatkowo docenione te obiekty, które najwyższe opinie otrzymują już od 5 lat.
  • Hotel ibis Styles powstanie w Bolesławcu. Orbis zawarł umowę franczyzy

    W Bolesławcu na Dolnym Śląsku powstanie hotel ibis Styles, który dołączy do Grupy Orbis/AccorHotels. Hotel powita pierwszych gości w trzecim kwartale 2018 roku. Inwestorem i właścicielem obiektu jest firma ibis Bolesławiec sp. z o.o.
  • Polska jest coraz popularniejszym kierunkiem turystycznym. Hotele notują rekordowe wyniki

    Polska jest coraz popularniejszym kierunkiem turystycznym. Hotele notują rekordowe wyniki

    Hotele w Polsce osiągnęły w tym sezonie rekordowe wyniki, zarówno duże międzynarodowe sieci, jak i indywidualne obiekty - przekonuje prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Polska staje się coraz atrakcyjniejszym kierunkiem dla zagranicznych turystów, ale z roku na rok coraz większy odsetek gości stanowią krajowi turyści. Przyciąga ich przede wszystkim dobra infrastruktura. Wyzwaniem dla hotelarzy jest wykorzystanie nowych technologii, które pozwolą na jak najlepsze poznanie preferencji gości.
  • Dobra sytuacja w branży hotelarskiej. Rośnie liczba inwestycji w hotele

    Dobra sytuacja w branży hotelarskiej. Rośnie liczba inwestycji w hotele

    Dobra sytuacja w branży hotelarskiej sprzyja decyzjom inwestycyjnym. Hotele są traktowane jako potencjalne dobre źródło dochodów. Krajowa baza noclegowa w ciągu dekady zwiększyła się o 79 proc., a liczba korzystających z niej turystów o 86 proc. Bolączką hotelarstwa jest cykliczność i szara strefa. Stosunkowo niskie obłożenie na tle Europy sprawia, że branża hotelarska ma duży potencjał rozwoju - podkreśla Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.
  • Analiza: W wielu kurortach 99-proc. obłożenie hoteli w sierpniu

    Analiza: W wielu kurortach 99-proc. obłożenie hoteli w sierpniu

    W wielu polskich kurortach hotele po 13 sierpnia są obłożone w 99 proc., a nieliczne wolne pokoje kosztują krocie, znacznie więcej niż w ubiegłym roku; w Zakopanem za dwuosobowy pokój trzeba zapłacić 1141 zł - wynika z analizy Lion's Banku.
  • Chcesz się przespać w dziwnym pokoju hotelowym? To nie problem

    Chcesz się przespać w dziwnym pokoju hotelowym? To nie problem

    Czy jest możliwy słodki sen, gdy za oknem pływa ponad 30 rekinów? Teraz można to już sprawdzić na własnej skórze. Serwis Airbnb uruchomił pierwszy podwodny apartament. W kategorii "najdziwniejszy pokój hotelowy na świecie" ma on jednak ostrą konkurencję.
  • Tańszy urlop jest bezpieczniejszy

    Tańszy urlop jest bezpieczniejszy

    Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska czy Węgry - to kraje, które według brytyjskiego MSZ-tu, są najmniej narażone na ataki terrorystyczne. Gdyby tego było mało, spędzenie w nich tygodniowych wakacji kosztować będzie mniej niż w najbardziej zagrożonych krajach - wynika z badania przeprowadzonego przez Lion's Bank.
  • Długi hoteli rosną mimo dobrej koniunktury

    Długi hoteli rosną mimo dobrej koniunktury

    Większość hoteli w Polsce budowana jest przez osoby, które nie znają się na hotelarstwie ani turystyce - pisze "Rzeczpospolita".
  • Branża hotelarska w Polsce urośnie w 2016 rok

    Branża hotelarska w Polsce urośnie w 2016 rok

    W 2016 roku obcokrajowcy stanowić będą znacznie ponad 20 proc. wszystkich gości hotelowych w Polsce. Wzrośnie także zainteresowanie Polską w zakresie turystki medycznej, coraz większe znaczenie mieć będą opinie gości hotelowych zamieszczane w Internecie, szczególnie w mediach społecznościowych.

Filmy - Hotele (15)

  • Polski rynek hotelowy kwitnie

    Rosnący ruch turystów z kraju napędza polski rynek hotelowy, przez co jest on atrakcyjny dla inwestorów i deweloperów. Rośnie również liczba gości z zagranicy, a Polska staje się coraz bardziej rozpoznawalnym kierunkiem turystycznym. Rodzimej branży sprzyjają też rosnące obawy o bezpieczeństwo w Europie. Wskaźniki frekwencji i przychodów rosną, a eksperci są zgodni, że polska branża hotelowa ma przed sobą dobre perspektywy. W ciągu ostatnich lat Polska obejmowała prezydencję w UE, organizowała piłkarskie mistrzostwa Europy EURO 2012 i niedawny szczyt NATO. Wszystko to złożyło się na większą międzynarodową rozpoznawalność Polski.
  • Małgorzata Rozenek o wymarzonych wnętrzach

    Jakie jest wymarzone wnętrze Małgorzaty Rozenek? Jakie hotele lubi i które z nich wybiera dla rodziny?
  • Polska jest coraz popularniejszym kierunkiem turystycznym

    Hotele w Polsce osiągnęły w tym sezonie rekordowe wyniki, zarówno duże międzynarodowe sieci, jak i indywidualne obiekty – przekonuje prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Polska staje się coraz atrakcyjniejszym kierunkiem dla zagranicznych turystów, ale z roku na rok coraz większy odsetek gości stanowią krajowi turyści. Przyciąga ich przede wszystkim dobra infrastruktura. Wyzwaniem dla hotelarzy jest wykorzystanie nowych technologii, które pozwolą na jak najlepsze poznanie preferencji gości. – W większości hoteli w Polsce szczyt sezonu przypada w okresie letnim. To bardzo dobry okres dla hotelarzy w tym roku. Mieliśmy rewelacyjne wyniki praktycznie we wszystkich hotelach, nie tylko w dużych międzynarodowych sieciach hotelowych, lecz także w wielu hotelach indywidualnych – mówi Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.
  • Uwaga na hoteliki, pensjonaciki i moteluksy!

    Gwiazdki to nie wszystko – rezerwując miejsce noclegowe, turyści powinni pamiętać o tym, że system ocen jest różny w różnych krajach. Eksperci radzą, by w Polsce unikać obiektów typu hoteliki, pensjonaciki czy moteluksy – w prawie nie ma bowiem określonych kryteriów, które muszą one spełniać. – W Polsce przyjmuje się, że hotele, motele, pensjonaty i domy wypoczynkowe – te wszystkie obiekty grupowane pod nazwą obiekty hotelarskie – muszą mieć określony standard. Jest specyficzne rozporządzenie na ten temat, gdzie wskazuje się, że np. minimalna wielkość pokoju w hotelu 1-gwiazdkowym to 10 mkw. Wszystkie hotele 1-gwiazdkowe w Polsce powinny tego rodzaju standard spełniać. Jeżeli go nie spełniają, wówczas nie mają prawa nazywać się hotelami 1-gwiazdkowymi – mówi Dariusz Łomowski, zastępca dyrektora departamentu Inspekcji Handlowej w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na rynku istnieją jednak także tzw. inne obiekty hotelarskie. Nie muszą one spełniać określonych w przepisach wymagań, a jedynie minimalne warunki, np. muszą posiadać łazienkę, choć niekoniecznie zlokalizowaną w pokoju. Tego typu miejsca noclegowe mają bardzo często nazwy świadomie wprowadzające klientów w błąd. – Uwaga do konsumentów: jeżeli zobaczą nazwy takie, jak hotelik, motelux czy pensjonacik, to już powinni zwrócić na to uwagę. Nazwa "hotelik" może sugerować, że dany obiekt to po prostu mały hotel, ale zdarza się także, że przedsiębiorcy w ten sposób ukrywają fakt, że ten obiekt nie ma nic wspólnego z hotelem - tłumaczy Łomowski.