handel zagraniczny

Artykuły - Handel zagraniczny (2)

  • Analiza ARP: W grudniu umocnienie cen węgla na międzynarodowych rynkach

    Analiza ARP: W grudniu umocnienie cen węgla na międzynarodowych rynkach

    Po obserwowanym w listopadzie spadku indeksów cenowych węgla energetycznego na międzynarodowych rynkach, w grudniu ub. roku nastąpiło umocnienie cen tego surowca, których poziom w niektórych terminalach przekroczył 100 dol. za tonę - wynika z najnowszej analizy Agencji Rozwoju Przemysłu.
  • GUS: Do końca listopada 2017 r. Polska miała 7,8 mld zł nadwyżki w handlu zagranicznym

    GUS: Do końca listopada 2017 r. Polska miała 7,8 mld zł nadwyżki w handlu zagranicznym

    W okresie od stycznia do końca listopada zeszłego roku Polska miała 7,8 mld zł nadwyżki w handlu zagranicznym, wobec 16,6 mld zł w tym samym okresie poprzedniego roku - wynika z piątkowych danych Głównego Urzędu Statystycznego. Głównym partnerem Polski pozostają Niemcy.
  • Węgry: Ekspansja polskich firm z sektora budowlanego

    Węgry: Ekspansja polskich firm z sektora budowlanego

    Polskie firmy korzystają z budowlanego boomu na Węgrzech. Z początkiem ubiegłego roku, Węgrzy obniżyli VAT na nowe mieszkania i domy z 27 do 5 proc. Na Węgrzech nastąpił boom budowlany - wzrost wartości zawieranych umów wzrósł aż o 30 proc. rok do roku.
  • Polska marka rusza na podbój światowych rynków

    Polska marka rusza na podbój światowych rynków

    Polska marka może podbić zagraniczne rynki. Polska Agencja Inwestycji i Handlu będzie wspierać dziewięć priorytetowych branż.
  • Podatek VAT od dodatkowych kosztów związanych z importem towarów

    Podatek VAT od dodatkowych kosztów związanych z importem towarów

    Wykonujemy usługę spedycyjną dotyczącą transportu towarów z Chin do Polski, na rzecz polskiego klienta. Korzystając z usług podwykonawców świadczymy usługi: transportu morskiego, drogowego i odprawy celnej. W umowie jest zawarta informacja, że w sytuacji gdy waga kontenera przekroczy 20 ton, to klient dopłaci 100 USD. Czy taka dodatkowa opłata powinna być ujęta w podstawie opodatkowania importowanych towarów, czy należy ją opodatkować odrębnie?
  • Eksport idzie w górę. Konkurujemy nie tylko cenami

    Eksport idzie w górę. Konkurujemy nie tylko cenami

    Eksport idzie w górę dzięki dobrej koniunkturze naszych głównych partnerów handlowych. Jest popyt na silniki lotnicze, leki i wyroby przemysłu metalowego.
  • Polski Ślad będzie wyróżniał polskie firmy za granicą

    Polski Ślad będzie wyróżniał polskie firmy za granicą

    Polski Ślad, certyfikat przyznawany przedsiębiorcom kierującym się w biznesie patriotyzmem ekonomicznym, będzie promował i wyróżniał również polskie firmy za granicą. Dotąd był dostępny wyłącznie dla przedsiębiorstw działających w naszym kraju.
  • KE nałożyła cła antydumpingowe na wyroby z Rosji, Ukrainy, Brazylii i Iranu

    KE nałożyła cła antydumpingowe na wyroby z Rosji, Ukrainy, Brazylii i Iranu

    Komisja Europejska nałożyła w piątek cła antydumpingowe na wyroby żeliwne i stalowe pochodzące z Brazylii, Iranu, Rosji i Ukrainy. Polski przemysł, który też był dotknięty dotowanym przywozem z tych państw, liczy na stabilizację na rynku.
  • Polskie firmy motoryzacyjne, meblowe i spożywcze z dużymi szansami na podbój meksykańskiego rynku

    Polskie firmy motoryzacyjne, meblowe i spożywcze z dużymi szansami na podbój meksykańskiego rynku

    Ponad 120 mln mieszkańców, rozwijająca się gospodarka i dobre kontakty z sąsiadami - to główne atuty Meksyku, które przyciągają na ten odległy rynek polskie firmy. Autorzy przewodnika dla polskich przedsiębiorców "Doing business in Mexico" zauważają, że jest to obiecujący kierunek eksportowy zwłaszcza dla firm z sektora motoryzacyjnego, meblowego i rolniczego, producentów maszyn, farmaceutyków i branży elektromechanicznej. W przeciwieństwie do gospodarek azjatyckich Ameryka Łacińska pozostaje bardziej otwarta na wymianę handlową.
  • Polskie firmy mają szansę na ekspansję w Europie Środkowej

    Polskie firmy mają szansę na ekspansję w Europie Środkowej

    Idea Trójmorza jest szansą na ekspansję polskiego biznesu. Wykorzystają ją tylko te firmy, którym uda się pozyskać finansowanie.

Filmy - Handel zagraniczny (1)

  • Brexit to nie przeszkoda. Polskie firmy ruszają na podbój zagranicznych rynków

    Brexit nie budzi już takiego strachu. Dla polskich firm nie jest przeszkodą w podbijaniu zagranicznych rynków. Tylko 13 proc. obawia się tendencji protekcjonistycznych na rynkach europejskich, w tym w Wielkiej Brytanii. Ponad 70 proc. nie postrzega tego jako istotne zagrożenie do rozwoju na rynkach zagranicznych. Aż 73% właścicieli firm twierdzi, że działalność zagraniczna jest bardziej rentowna, niż sprzedaż w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. Jak polskie firmy podbijają zagraniczne rynki, czym różnią się w swoich strategiach?