cyfryzacja

Artykuły - Cyfryzacja (76)

Filmy - Cyfryzacja (21)

  • Cyfryzacja coraz bardziej wpływa na gospodarkę

    W 2020 roku stopień ucyfrowienia światowej gospodarki sięgnie 25 proc., podczas gdy w 2005 roku było to 15 proc. Proces ten przyspieszył w ostatnich trzech latach i powinien ulegać dalszej intensyfikacji w kolejnych. Nie chodzi jedynie o zastępowanie ludzi maszynami, lecz o współpracę urządzeń i pracowników, a także o wykorzystanie cyfrowej tożsamości, np. w administracji czy służbie zdrowia. – Szacujemy, że w 2020 roku udział segmentu przedsiębiorstw ucyfrowionych osiągnie 25 proc. globalnej gospodarki. Jest to wzrost o 3 pkt proc. w stosunku do roku bieżącego i wzrost o prawie 10 proc. w stosunku do tego, co obserwowaliśmy jeszcze kilka lat temu. Jest to trend rosnący, bardzo ciekawy i to jest najlepszy moment, żeby z niego skorzystać – przewiduje Jacek Borek, dyrektor zarządzający Accenture Technology w Polsce. Firma Accenture przeprowadziła badanie wśród ponad 3 tys. menadżerów w globalnych firmach informatycznych i zebrała wnioski w raporcie Technology Vision 2016. W tej grupie 86 proc. pytanych dostrzegło wyraźne przyspieszenie w wykorzystaniu i wdrażaniu technologii cyfrowych w przedsiębiorstwach w ciągu ostatnich trzech lat. Ponad połowa jest zdania, że tempo tej absorpcji będzie się zwiększać.
  • Cyfrowa rewolucja. Jaki będzie świat za 10 lat?

    Do 2020 roku wydatki przedsiębiorstw na oprogramowanie, sprzęt, implementację, serwis oraz zarządzanie usługami chmurowymi wyniosą ponad 500 miliardów USD, czyli ponad trzy razy więcej niż obecnie. Do końca 2017 roku, 2/3 firm z listy największych światowych spółek postawi cyfrową transformację w centrum swojej strategii korporacyjnej. IDC prognozuje upowszechnienie transformacji cyfrowej oraz masowe zastosowaniem technologii Trzeciej Platformy (chmura, Big Data, mobilność i media społecznościowe). - Biznes i technologia już teraz są ze sobą bardzo mocno związane. Jeżeli spojrzymy w jakim kierunku rozwija się w zasadzie każda branża to technologia gra w tym bardzo istotna rolę. Oczywiście zależnie od obszaru jest to większy lub mniejszy wpływ. W pewnej perspektywie np. 10 lat możemy powiedzieć, że technologia zmieni to w jaki sposób działają przedsiębiorstwa i w jaki sposób funkcjonują konsumenci. Takich przykładów może być cała masa. Zacznijmy chociażby od internetu rzeczy autonomiczne samochody zmienią sposób w jaki się poruszamy – mówi Tomasz Słoniewski, analityk rynku IDC.
  • W nowej perspektywie UE zbyt mało środków na walkę z wykluczeniem cyfrowym

    Na cyfrową modernizację szkół ze środków unijnych trafi pięciokrotnie mniej pieniędzy niż przewidywano. 900 mln zł zamiast deklarowanych 4,5 mld zł pozwoli na objęcie wsparciem infrastrukturalnym tylko 8 proc. szkół i przeszkolenie 2,5 proc. nauczycieli. Problem wykluczenia cyfrowego w Polsce jest bardzo poważny – ok. 9 mln osób po 50 roku życia nie korzysta z internetu. – Na przyszłą perspektywę finansową, która jest ostatnim źródłem finansowania inwestycji, nie zaplanowaliśmy w Polsce dostatecznie wysokiej alokacji środków na kompetencje cyfrowe. Może to dziwić, dlatego że 9 mln ludzi, którzy nie korzystają z internetu, to chyba największy problem cywilizacyjny – powiedział Krzysztof Głomb, prezes zarządu Stowarzyszenia „Miasta w Internecie”. – Okazuje się jednak, że środkami, które miały wspierać rozwój programu „Cyfrowa szkoła”, będziemy w stanie objąć mniej niż 10 proc. polskich szkół, a działaniami związanymi z podnoszeniem poziomu kompetencji cyfrowych nauczycieli ok. 3 proc. z nich.
  • Od pół miliona do nawet 1 mln Polaków nie może odbierać sygnału cyfrowej telewizji naziemnej. Jednak podatek od niej i tak będą

    Mówi: Marcin Roszkowski, prezes Instytutu Jagiellońskiego