cyfryzacja

Artykuły - Cyfryzacja (81)

Filmy - Cyfryzacja (23)

  • Firmy, które nie postawią na cyfryzację, wypadną z rynku

    Wykorzystywanie technologii cyfrowych pozwala firmom zarówno zwiększać sprzedaż i otwierać się na nowe rynki, jak i zmniejszać koszty obsługi klienta. Tymczasem większość polskich przedsiębiorstw ciągle nie ma przyjętych strategii cyfryzacji.
  • Cyfrowa rewolucja w sklepach. Jak będziemy kupować?

    Liczba osób, które stale płacą za produkty i usługi poprzez usługi touch-based do finalizowania transakcji na telefonach oraz tabletach w 2016 roku sięgnie 50 mln – wynika z badań Deloitte. To wzrost o 150 proc. w perspektywie rok do roku, a to oznacza, że transformacja cyfrowa, rozwój technologii mobilnych oraz chmury obliczeniowej będą trendami, które zdominują także polski handel w 2016 roku. Jakie zmiany czekają nasze firmy?
  • Cyfryzacja coraz bardziej wpływa na gospodarkę

    W 2020 roku stopień ucyfrowienia światowej gospodarki sięgnie 25 proc., podczas gdy w 2005 roku było to 15 proc. Proces ten przyspieszył w ostatnich trzech latach i powinien ulegać dalszej intensyfikacji w kolejnych. Nie chodzi jedynie o zastępowanie ludzi maszynami, lecz o współpracę urządzeń i pracowników, a także o wykorzystanie cyfrowej tożsamości, np. w administracji czy służbie zdrowia. – Szacujemy, że w 2020 roku udział segmentu przedsiębiorstw ucyfrowionych osiągnie 25 proc. globalnej gospodarki. Jest to wzrost o 3 pkt proc. w stosunku do roku bieżącego i wzrost o prawie 10 proc. w stosunku do tego, co obserwowaliśmy jeszcze kilka lat temu. Jest to trend rosnący, bardzo ciekawy i to jest najlepszy moment, żeby z niego skorzystać – przewiduje Jacek Borek, dyrektor zarządzający Accenture Technology w Polsce. Firma Accenture przeprowadziła badanie wśród ponad 3 tys. menadżerów w globalnych firmach informatycznych i zebrała wnioski w raporcie Technology Vision 2016. W tej grupie 86 proc. pytanych dostrzegło wyraźne przyspieszenie w wykorzystaniu i wdrażaniu technologii cyfrowych w przedsiębiorstwach w ciągu ostatnich trzech lat. Ponad połowa jest zdania, że tempo tej absorpcji będzie się zwiększać.
  • Cyfrowa rewolucja. Jaki będzie świat za 10 lat?

    Do 2020 roku wydatki przedsiębiorstw na oprogramowanie, sprzęt, implementację, serwis oraz zarządzanie usługami chmurowymi wyniosą ponad 500 miliardów USD, czyli ponad trzy razy więcej niż obecnie. Do końca 2017 roku, 2/3 firm z listy największych światowych spółek postawi cyfrową transformację w centrum swojej strategii korporacyjnej. IDC prognozuje upowszechnienie transformacji cyfrowej oraz masowe zastosowaniem technologii Trzeciej Platformy (chmura, Big Data, mobilność i media społecznościowe). - Biznes i technologia już teraz są ze sobą bardzo mocno związane. Jeżeli spojrzymy w jakim kierunku rozwija się w zasadzie każda branża to technologia gra w tym bardzo istotna rolę. Oczywiście zależnie od obszaru jest to większy lub mniejszy wpływ. W pewnej perspektywie np. 10 lat możemy powiedzieć, że technologia zmieni to w jaki sposób działają przedsiębiorstwa i w jaki sposób funkcjonują konsumenci. Takich przykładów może być cała masa. Zacznijmy chociażby od internetu rzeczy autonomiczne samochody zmienią sposób w jaki się poruszamy – mówi Tomasz Słoniewski, analityk rynku IDC.